- 190 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Başkasına Saygı Öz Saygı İle Başlar
BAŞKASINA SAYGI, ÖZ SAYGI İLE BAŞLAR.
Öncelikle bireyin kendini kabul etme, değerini bilmesi, kendini sevmesi, kendi sınırlarını belirlemesi ve kendine güvenmesi, saygı duyması gerekir.
Günümüzün kaotik ve rekabetçi dünyasında hem kişisel hem de mesleki açıdan mutluluğa ulaşmak için kendi değerinizi içselleştirerek tatmin edici bir özsaygı deneyimi gerektirir. Bunun için bireyin kendisine
olumlu dönütler vermesi. Kendi duygu, düşünce ve bakış açısına saygı duyması. Kendi fikirlerini ve düşüncelerini önemsemesi. İlgi alanlarını ve hobilerini keşfetmesi, zayıf yönlerini geliştirme eğiliminde olması lazım.
Başarısız olmak seni yıldırmasın. Tekrar dene, vermiş olduğun kararın arkasında dur. Başarılarınla gurur duy, övüldüğünde utanç duyma fakat bu seni şımartmasın. Öz saygısı gelişmemiş bireyler ilişkilerinde çok çaba gösteremez , bu nedenle hata yapma ihtimali yüksektir. Sorumluluk alamaz, dolayısıyla yapmış olduğu hatada herkesi suçlayabilir ve kendini kurban seçebilir.
Öz saygı bireyin hayatında, duygusal ve psikolojik yönünden mutluluğunu etkileyen temel bir unsurdur. Bunu kazanmak için çaba göstermek lazım. Bireyde, çocuk yaşta bu çaba belirginleşir. Mesela ilkokuldan beri benim de hep bir günlüğüm vardı. Her gün bir şeyler yazdığım.
Dış faktörlere bağlı kalma, özgün kimliğini geliştir.
Günlük tut.
Her düşündüğüne inanma.
Hiç kimsenin mükemmel olmadığını farket.
Kendine şefkat göster. Sevdiklerinden destek
almak öz saygını kazanmakta yardımcı olacaktır.
Öz saygı, işinin kendine saygıyla sevgiyle ve dürüst bir şekilde davranabilme yeteneğidir.
kendine karşı olumlu bir bakış açısı ile kendini onurlandır. Çünkü kendisine saygı duyan başkalarına da saygı duyar.
"Öz saygı, disiplinin meyvesidir; haysiyet duygusu kendine hayır deme yeteneği ile büyür."
"Başkalarının kafasındaki siz imajınızdır. Sizin kafanızdaki siz ise gerçeğinizdir."
( Mümin Sekman )
Radiye Diri
YORUMLAR
İnsan belki de zaman zaman en büyük haksızlıkları kendine yapıyor. Sağlıkla uyandığımız her sabah için şükürler olsun Rabbimize... Sağlıklı bir aile ortamında yetişen, kavgasız gürültüsüz bir ortamda yetişenler, hem kendi öz saygılarını hem de diğer insanlara saygılarını yitirmiyorlar. Yoksa bir anlık öfke bile yıllar yılı kapanmayan yaralar açacaktır ruh ve duygu dünyamızda... Kutlarım anlamlıydı...