- 232 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAYATI KOLAYLAŞTIRMAK ELİMİZDE
HAYATI KOLAYLAŞTIRMAK ELİMİZDE
Hayatı kolaylaştırmak elimizde. Günlük, haftalık, aylık ve yıllık programlarımız olmalı. Ne kadar yaşayacağımızı bilmeden bu kadar program niye? diye sorduğunuzu duyar gibiyim. Evet çok kısa yaşayabiliriz kim bilir? belki çok uzun yasayacağız. Tedbir almak, hazırlıklı olmak gerekir.
İnsanlar birbiriyle uyumlu yaşamak durumunda. Uyum hayatı kolaylaştırır. Beraber paylaşılan ortamlarda mesele yardımlaşmak değil, herkes üzerine düşen görevi, sorumluluğu almalı. Bu bilinçte olmalı. Önümüze çıkan ilk engelde vazgeçmemeli. Bu beraberlik eş olur, arkadaş olur, ebeveynler ve evlatlar birbirinin hayatını kolaylaştırmalı. Kimse kimseye sonsuza kadar eşlik etmek zorunda değil belki, fakat hayatı zorlaştırmamak elimizde. Ya da zorlaştırmak, illede zorlaştıracak olursak hayat içinden çıkılmaz bir kaos halini alır.
Her şeyden şikâyet etmekten vazgeçmeli, türlü bahaneleri bir kenara bırakmalı aksi takdirde hayatı kendimize çekilmez hale getiririz. Nihayetinde insanız. İnsan hangi yaşta olursa olsun yanlış yapabilir. Çok da mükemmeliyetçi olmamak gerekir, ya da bireylerden mükemmelliyetçilik beklememeliyiz.
Olaylara eleştirel ve subjektif bakmak yerine, objektif bakmayı olumlu düşünmeyi öğrenmeliyiz. Ön yargıları, sabit fikirleri olumlu düşüncelerle değiştirmeli.
Ahlâk eğitiminde, "Sana nasıl davranılmasını istiyorsan başkalarına öyle davran" kökleri ( Konfiçyus’ a ) (M.Ö 5. ve 6. Yüzyıldan günümüze kadar uzanan altın kural!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.