- 1582 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Özgelişim Tanıştırır
ÖZGELİŞİM TANIŞTIRIR
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Özgelişim öyle bir güçtür ve öyle önemlidir ki, insana yeni ufuklar açmak ile kalmaz, aynı zamanda başkalarına da bildiklerini anlatma, onlarında özgelişim içinde olması için çaba harcama, özgelişimi yüksek insanlarla özgelişim çabası içinde olanları tanıştırma isteğini de beraberinde getirir. Tıpkı seninde yaptığın gibi. Senin bu çabanla çok insanla tanışarak arkadaş olmuştuk hatırlasana.
Değerli Özgelişim yolcusu dostum,
Tanıştırma kaynaştırma o kadar önemli konu ki, her şeyin çıkar ve menfaate dayalı olduğu zamanda bu artık unutuldu gibi. Hatta öğretmenler veya müdürler gelişen insanların öğrencilerle tanıştırmaktan bile kaçınıyorlar. Önerdiğimde “Yaparız bunu” deyip de yapmayan o kadar çok insana rastladım ki..
Değerli özgelişim Yolcusu,
Her şeye rağmen bu tanıştırma işini ben her zaman yapıyor ve bundan da büyük huzur ve mutluluk duyuyorum. Yazdığımız kitaplar bile değerli şahsiyetleri değerli şahsiyet olmak isteyenlere tanıtan rehber kitaplar değil mi ? Bu kitapları alıp da çevrene az mı hediye etmedin? Kitap hediye etmekten ne kadar haz duymuştun değil mi ? Halen de bunu daha da artırarak yapan gerçek dost sen değil misin?
Değerli Özgelişim Yolcusu dostum,
Çok insan , tanıştırmayı kaynaştırmayı boş görse de, ya da “tanıştırırsam ben bundan zarar mı görürürüm?” diyerek olumsuz düşüncelere dalsa da bizim görevimiz tanıştırmak. İsteyen birbirinden faydalanır, isteyen de kavga eder. Bu bizim iyi niyetimize zarar vermese gerek. Biliyorsun çok insan “sebebin gözü kör olsun “der. Bunu ben çocukken çok duydum. İnsan hayatı kendinde aramaz da hep başkalarını suçlar. Bunu genelde eğitimsiz ve bilinçsiz insanların yaptığını gördüm.
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
“El alem ne der” e değil de “bizim doğrumuz insanlara faydalı olur mu ?” diye düşünerek insanları özellikle gençleri onlara faydalı olacaklar ile tanıştırmak isteği ve çabamız bugün olduğu gibi yarınlarda da artarak devam etmeli. Velev ki başkaları olmsuz düşünsün, yanlış anlasın, hatta bizi başkalarına da yanlış anlatsınlar. Bu bizim değil, onların sorunu çünkü. Bir büyük der ki “ ben konuştuklarımdan sorumluyum, insanların ne anladıklarından değil” sen ne kadar doğruyu anlatsan da anlamak istememekte inat edenler olmusuz anlamaya , yanlış anlamaya, önyargı ile yaklaşmaya devam edecekler. Önyargı ve olumsuz duygular insnalarda o kadar güçlü ki Eistein bile “ Önyargıyı yıkmak atamu parçalamaktan zordur” demiş. Sence boşuna mı demiş?
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
Hayat bir yerde savaşmak, mücadele etmek demek değil mi? Hani hatırlayalım: e. e cumming sözünü ; “seni başkalarından farksız yapmaya çalışan dünyada, kendin olabilmek, kendin kalabilmek dünyanın en büyük savaşını vermektir. Bu savaş bir başladı mı hiç bitmez.” Bu tek cümle bile Doğan Cüceloğlu Hocamıza koskoca “savaşçı” kitabını yazdırmıştı. Sen ve ben bu kitabı defalarca okuyarak faydalanmadık mı ? hatırlasana. Bizde bu mücadeleyi vererek “hep tanışalım, tanıştıralım “ “gelin bir olalım, diri olalım, iri olalım “demiş büyükler. ” Harekette bereket vardır” demişler tanıştırmayı ve kaynaştırmayı kast ederek.Bu sözleri anlayarak bizde daha azimle, gayretle hayatımıza daha güzel yön verelim.
Değerli Özgelişim Yolcusu dostum,
İnsanları tanıştırmanın en iyi yollarından birisi de, hediyeleşmektir. Özlelikle kitap hediye eden, güzel konuşan, etkili olan insanları sık sık okullara yurtlara, dikkat et ünlü demedim etkili olan dedim davete ederk gençlerle tanışmalarını sağlamak, onlara en güzel hediyedir bence. Bunu sende yapıyorsun. Beraber az mı okullara konuşmadıks eninle ve genç dostlar edinmedik mi ? Bunun faydasını uygulayan bir insan olarak sen herkesten iyi biliyorsun.
Değerli Özgelişim yolcusu dostum,
Düğünlerde, bayramlarda , cenazelerde okumayı ve yazmayı sevenler ile çocuklarımızı gençlerimizi tanıştırmak onların o insanlardan zamanla faydalanmasını da sağlar. Bayramlarda tanıştığımız gençler bizi ziyarete gelince onlara bilgi ve sevgimizi verdikçe ne kadar teiekkür ettiklerini sen gözlerinle görmüştün. Ama ne yazık ki artık bayramlarda insanlar bunu yapmaya bile üşenir oldular. Halbuki bu konuda üşengeçlik iyi değil. Geliştiren insanları her zaman bulmak kolay mı ?
Değerli özgelişim yolcusu,
İşte bu tanıştırma ve kaynaştırma işini ancak Özgelişime önem veren ve özgelişim içinde olan insanlar yapıyor. Bu insnalar başkalarından takdir beklemediğinden başkalarının ne dediğine kendilerine naısl baktığına aldırmadan özgelişime hem kendileri devam ediyor hem de özgelişimi anlatıyorlar senin gibi.Kimle konuşsam “ gelişim ve çalışkanlık insanın içinden gelecek” diyerek azimli ve kararlı olmanın önemini anlatıyorlar.Bunları en çok da 40 yıllık eğitimciler söylüyor. İçinden gelişim, tanıştırma, gayret olmayana onlarda 40 yıl öğretememişler. Bilinçli olmayana ben ve sen ne anlatabiliyoruz ki?
Sevgili özgelişim Yolcusu,
Senelerce özgelişimi anlattığım insanlar vardı. Sabırla anlattık ama hep nankörlük, alay etme, küfretme ile karşılaştık çok zaman. Bizde başka çare bulamayınca kaldırıp attık. Gene biz suçlu olduk ama taviz vermeyince onlarda hatalarını anladılar ama bazı hatalarının telafisi olmadığı gibi zararıda çok olur. O yüzden her insan her şakayı, her laubaliliği herkese yapmamalı. Muhatabımız bir kzıarsa hem onu kaybederiz hem de kendimizi. Nasıl mı ? “Ben ne dedim ki, ben ne yaptım ki” diye boş konuşmalara devam ederek. Özür dilemesini bilmenende hayır yoktur. Özür dilemenn ve teşekkür etmenin erdemini bilmeyen erdemsizlere de uzak kalarak hem onlara hem kendimize ödül verelim ki, hayatımız özgelişim içinde ve zevkli olsun.
Değerli özgelişim yolcusu dostum,
Biz tanıştırmaya , geliştirmeye devam edelim., Tabii ki biz, kendi hatalarımızla da tanışalım , arada düşünelim ve o hatalarımızdan da kurtularak güzel erdemlerimizle de tanışarak onları da geliştirmenin yollarını arayalım. Arada bunları tespit etmek için hem kendimize hem dostlarımıza soralım ki ,onların respiti ile kendi özümüzle de tanışarak değişimi yaşayalım. Değişim, eşyalarımızı değiştirmek ya da seçim hakkımız olan yöneticilerimizi değiştirmek ile de kalmamalı, kendimizi de değiştirmeye güzeli geliştirmeye çirkini de güzel ve faydalı ile değiştirmeye de devam edelim. Bunları sık sık yaparsak huzurumuzda artıyor değil mi. “Önce içindeki kötü düşünceleri ve şeytani düşünceleri değiştir.” Bunun bilincinde olarak, özgelşime daha önem vererek ve bize öğretecek şeyleri de severek devam edelim.
Hayat gereksizleri ve kötülükleri atarak daha güzel olur.
Gerekli ve güzel şeyleri , insanları, senin gibi dostları hayatımıza almak da hem özgeiişimi artırır hem bizi güzelliklerle tanıştırır. Tanıştırma bunun için önemli işte.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.