- 224 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
hayat pahalılığına çare
1
ak parti seçimi kaybetti.büyük bir yenilgi yaşadı siyaset deyimiyle.habertürk açık ve net programında bu konu tartışılıyor farklı fikirdeki konuklarla.ekonomiz kriz devlet için bir yanlışlıkmı sorusu yanıtsız kalıyor nagehan alçı için.tartışmayı elevlendiriyor batının iki yüzlülüğü için yakınmalarla geçen konuşmalar içinde.toplumda bir kutuplaşma var özel hayatın çizdiği sınırlar içinde önyargılarla nefret suçu işllenmesiyle toplumda.siyaset halkın değerlerine yabancılaşıyor karacaya göre.buda tek parti diktasıdır topluma dayatılan.faruk aksoy bir kesimin suskunluğunu siyasetteki anlayışsızlığa bağlıyor.halkın uyarısı dikate alınınacak bengisu karacaya göre.siyasal islamın iflasında görmek seçimi.böyle bir değerlendirme var alçının konuşmasında.seçimi kaybettiren hayat pahalılığı erdoğana göre.buda piyasanın ucuz mal temini demek.cem küçük bir tartışma başlatıyor chpnin tarihini hatırlatırken konuklara.faruk aksoy sağ politikaların çaresizliğini görmüş siyasette.hasan öztürk yapısal sorunlara değiniyor ekonomideki çareyi sanayileşmede görürken.balbay için medenileşmenin ne anlamda olduğu sorunuda muğlak. batı kültürüne bağlılık demekse hayat felsefesi.erdemli toplumun inşasıdır bir medeniyet birikimi olmasıyla cumhuriyetin.demokratik düzeni savunuyor faruk aksoy akpnin uyguladığı keyfi yönetimi sorumsuzluğa bağlarken.balbayın çaresizlik dediği ak partinin çırpınması demekse.siyaset islamın çöktüğünü itiraf ediyor erdoğan ekonominin çöküş itirafından sonra.aşama aşama gerçekleşen bir çöküş bu balbaya göre.buda bazı hataların sonucu demektir yanlış politikalarda ısrarcı olması siyasetin.cem küçük eleştirileri haklı buluyor antidemokratik suçlamalar haricindeki.
2
dolar düşerimi bu saatten sonra.erdoğan ekonomist olduğuna göre bir çare bulmalı pahalılığa.insanlar bu görüş üzerinde birleşiyor.her yerde konuşıulan siyaset başka konular için fırsatı olmayınca vatandaşın.lüx araçlarla gösteriş yapan züppelerde bir toplum gerçeği.bir yanda açlıkla sınavdaki vatandaş.üçüncü dünyalı olmanın gerçeğinde var düzensizlik.afrikada insanlar sosyal yardımlarla hayata tutunuyor türkiyede olduğu gibi.milli varlıkların kaybı bu anlama geliyor.devlet istediği fiatı koyamıyor piyasa fahiş fiatlarla satın alıyorsa enflasyonu.ekonomi ihtiyaçların karşılanması demekse.kapitalizmişn açmazıdır artı değer.buda servete dönüşmesi demek ekonomik değerin.grev ve sendikanın çalışma koşullarını iyleştirmesi beklenir sınıf çelişkilerinde.ancak siyasal islam işçinin hakkını düşünmez mülkiyete kutsal gözüyle baktığından.buda sömürüyü getiriyor akla gelir farkının açılmasıyla.türkiyede bu tür bir direniş yok kötü gidişatı engelleyecek.buda iktidarın el değiştirmesi demek yalnızca.toplumun ajitasyona açık olduğu gerçeğide atatürkçülüğün çıkış noktası.zaten uygulanan sansürle başedemiyor sinema sektörü.çünkü bir anlatım dilinden uzaklaşmış toplum.hayat güvencesi yok aydınların emperyalist emellerin dişlilerinde ezilirken.safsatayla gerçeğin yer değiştirmesi gibi bizi yalnızlığa itiyor bencillikler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.