RAMAZAN AÇ KALMAK MIDIR?
Ramazan ay’ı bu değildi, benim bilip gördüğüm.?
Ramazan, Sabahtan akşama kadar aç kaldıktan sonra akşam kendine ziyafet çekme değildir.
Ramazan, evde on çeşit, iftar yemeği yapıp, sünnet diye hurmayla başlamak değildir.
Ramazan, mideyi tıka basa doldurduktan sonra, rahatlamak için maden suyu içmek değildir.
Zira Ramazan, gündüz aç kalmanın akşam intikamını almak ta değildir.
Ramazan, iftarda tıka basa yedikten sonra, tencerenin yarısını, kurtlar kuşlar da yesin diye sokağa döküp, ahirette sorgu sualde kurtulacağımız bir ay’da değildir...
Ramazan, Şaban ayında bir milyon liralık araba alıp, ’Bu sene borcumuz var zekat veremeyeceğiz...’ diye durumu kurtarabileceğiniz bir ay değildir.
Ramazan, akşama kadar her kalbi kırıp, kul hakkı yedikten sonra iftardan az önce kuran dinleyip, İlahiler dinleyerek, günahların otomatik af olacağını düşünme gafletine dalmak hiç değildir.
Ramazan, "Ramazan pidesi ve Ramazan şerbeti değil", akşam iftar proğramı izlemek değil, Islami diziler izlemek te değil", "Oruç Baba türbesi önünden dileklerde bulunma, ve Allah’tan isteyeceğimiz şeyleri ölülerden istemek hiç değildir...
Ramazan, bir yıl boyunca ‘’Aç mısın? bir ihtiyacın var mı?’ diye sormadığın bir İnsanı, ‘’Oruç tutuyor musun?’ diye sorgulamak ta değildir.
Ramazan, sanal medyada iftar selfileri atarak, ben oruçluyum imasında bulunmak olmadığı gibi, O sofraları bulamayan fakir fukaranın gözüne sokmak hiç değildir.
Ramazan, Akşama kadar sağda solda, gıybet ve iftira edip, kardeşinin ölü etini yedikten sonra akşam iftar yaptığını zannetmek te değildir..
Ramazan, Bizim orucu tutup aç kaldığımız gibi orucun da bizi günahlardan uzaklaştırıp, Günahlara karşı oruç tutturan bir ay olmasıdır.
Rabbimizin bizim aç kalmamıza ihtiyacı yoktur, açların halinden anlamamız içindir Ramazan…
Ramazan, Aç kalarak en başta empati yapmaktır. sadakadır, zekattır, Kur’andır, namazdır.
Ramazan, kendisi tek çeşit yemek yiyen, ve eve geldiğinde "Aişe etleri dağıttın mı?" diye sormadan sofraya oturmayan, bir Nebinin (sav) ümmet olma çabası ve arzusudur..
Ramazan, Başkalarını düşünme ve başkaları için yaşama ve yaşatma arzusuyla dolu bir kalp taşımaktır..
Heyhat, Ben bu nağmeden müteheyyicim ki yoktur ihtimali terennümün
Anlarım anlatamam, söylerim dinleyemem, dili bağlıdır kalbimin bundan çok bizarım..
Ramazan’ın bizi ihya etmesi ve hakkıyla yaşamamız dileğiyle...
…andelip…
YORUMLAR
Ramazanın bilincine varmak...Anlamlı bir yazı.Güne ışıldayacak kadar da muhteşem.Görseldeki sofraların fakirler için kurulması gerektiği de bir gerçek.Kaleminiz daim olsun.Sağlıcakla.Saygıyla.
neneh. tarafından 22.3.2024 23:49:46 zamanında düzenlenmiştir.
andelip
Aç olan insanların halini anlamak için aç kalıyoruz..
ama heyhat açların halinden anlamak şöyle dursun..
Yakın çevremizdeki muhtaç insanları bile gözetemiyoruz..
Allah akıl izan ve insaf versin...
Ramazanınız mübarek olsun...
Ramazan ayını çok güzel anlatmışsın. Her müslüman böyle oruç tutuyor ancak bir de müminlerin oruç tutmalarına baktığımızda ikisi arasında çok büyük fark olduğu görülür. Mümin orucu, yazınızda anlattıklarının tersine oruç tutanlardır...
andelip
Gerçek ramazan'ın gayesi yardımlaşmaktır.
Herkesin kabuğuna çekildiği bu asırda nasıl olacak bu bilemiyorum..
mahalleyi geçtik kapı komşumuzdan bile haberimiz yok maalesef..
Rabbim akıl izan ve insaf versin...
ramazanınız mubarek olsun..
Ramazan Allah'ın emirlerine uymak ramazandan sonrada istikamet kaybetmemektir... Ramazan mümin gibi yaşamak yaşamaya gayret etmektir... Kutlarım yürekten...
andelip
ramazandan sonra herşeyi unutup yine dünyaya dalıyorur..
Merhum Necip fazılın dediği gibi
Ramazanda müslüman şevvalde demokrat gibi yaşıyoruz..
ramazanınız mübarek olsun..