- 366 Okunma
- 5 Yorum
- 12 Beğeni
Sosyalleşen Dünya Düzeni; Gelişemeyen Dostluklar
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Sosyalleşen Dünya Düzeni; Gelişemeyen Dostluklar
Sosyal medya artık herkesin içinde olduğu bir yer. Kabul etmek gerek. Ama sanal dünya dili; tam dipsiz bir kuyu.
Günümüz yaşantısı çok çok akışta. Eskiden dostluklar birbirini her daim anlamak üzerine kuruluyken şimdilerde sadece literatürde. İnsanlar birbirini yavaş yavaş tanımak yerine bir film fragmanını izlemek ister gibi üstün körü diyaloglar kuruyor. Her şey dakikalar ile sınırlı. Kurmalı saatin dakikası bitince birden sessizleşmesi gibi ilişkiler ağı.
Konuşmak şimdilerde TDK’da yazılan ile kalmış. İsim sormak, tanışmak, uzun uzun konuşmak artık hak getire. Birbirini dinlemek şöyle dursun, yüzüne bakmaya bile tahammülleri yok. Dinlemek, bir zaman kaybı olarak görülüyor, sanırsınız. Hal böyle olunca, birbirini anlamayan insan toplulukları türemeye başlayıp kendileri kusursuz sanır; özürleri kabahatlerinden büyük olur.
İlk defa tanışan insanların kullandığı kelimelere de değişmiş. Merhaba yerini; mrb’ye , tamam ise tmm’ ye bırakmış. Anlamlar da kelimeler gibi küçülür, duygularda birbiri ile zıtlaşır olmuş. Sesli kelimeler yürürlükten kalkmış bu yeni düzene göre; a, e, ü, i yok. Sosyal medya olmuş sessiz medya!
Birçok duyguyu anlatabilecekken insanoğlu ufaladığı kelimelerle çeşitli duyguların kalemini kırmış, onları birbirine düşürür olmuş. İnsanları birleştiren duygular, ayıran ise fikirlerdir diyen Goethe’ ye selam olsun. Çağlar boyu büyük medeniyetlere ev sahipliği yapmış olan Türkçemiz, dünya düzeninde kuruyup gitmekte.
Geniş düzlüklerden geçip birden uçurum kıyısında soluk almaktır dostluk.
Sosyalleşen, dünya düzeni; gelişemeyen dostluklar.
Uçurumdan çekip çıkarabilene bravo!
YORUMLAR
Şartlı doğru zira teknolojiyi ve sosyal medyayı toplumun hangi amaçla kullandığına bağlı bu bizim kendini geliştirememiş eğitim sorunları olan toplumlar burada bocalıyor olay bu kutlarım çalışmanızı
Aysel Gedik
Sosyalleşen dünya düzenini yaratmış olduğu problemin temelini; Amerikan kültürünün tüm dünyada etnosentrizm bakış açısıyla globalleşen bir dünya yaratma fikri diyebilir miyiz? Sanırım evet. Çünkü düşünün bir kahvenin kırk yıl hatırı vardır kültürüyle büyüdük. Hatta annanem kahveyi konukları geldikleri zaman değirmeninde çevirir. o mis koku salona yayılır ve sonra kavesini pişirirdi. Kahve pişirmeyi bir sanat gibi görür ve verdiği değer ölçüsünde konukları ile sohbet ederdi. Şimdi take a wayler çıktı. Kahvenizi alıp yolda giderken hem yürümeye çalışıp, hem de sohbet etmeye çalışıyorsunuz. McDonalds gibi market zincirlerini düşünün sipariş verdiğinizde duvarında ki boya renginden tutun servis staretijisine kadar hızlı bir şekilde yemeğini ye ve git mantığı vardır. Bize dayatılan yaşam olgusu hızlı yaşa ve tüket. Her noktada sevgi olsun, aşk olsun, dostluk ya da arkadaşlık (birde tükettiğimiz her türlü ürün. özellikle bunun için tüketici davranışı bilimi geliştirildi.) . Konu bu noktadan sonra bir çok alt maddeye bölünüp irdelenebilinir. Her yüz yıl yeni bir çağ ile birlikte yeni insan davranışı modelleri getiryor. Biz insanoğlunun mücadelesi ise burada başlıyor diyebiliriz. Akıl ile irdeleyip ruhumuzun ve insanlığın nereye doğru evrildiğini analiz edip yeni yol haritaları çıkartmak olmalıdır. Güzel bir konuya değinmekle farkındalığımızı bu noktaya çektiğiniz için kendi adıma teşekkür ederim.
Kaleminiz her daim insanlık adına faydalı olması temenlimle.
Aysel Gedik
Ben kelimelerin kıslamasına pek takılmam ama diyalokların basitligine tanışma merasimlerinin ucuzladıgına katılırım.
Et tüccarlığı yapan o etin içindeki ruhu görmeyen maksat tanışmak veya diyalok kurmak değilde ego ve benlik tatmini için kurulan bağlar kısa bir zaman sonra güneş yüzü görmemiş kelimelerle finale varıyor.
Global anlamda bizleri esir alan yoz bir kültürün dişleri arası da ezilip özümüzü kaybediyoruz.
Umarım hayırlı vesilelerle ile bu çürümüşlükten bir şekilde dünya ve insanlık olarak kurtuluruz.
Duyarlı yazınızdan dolayı sizi tebrik ederim
Hayırlı çalışmalar dilerim.
İnsan ilişkileri sıradanlaştı bundan sonrada daha kötü olacak sanırım. Artık insanlar selam bile vermekten kaçınıyorlar birbirlerine... Teknoloji olarak çok ileri gitsek de insani duygularımız ile birlikte insanlığımızı yitirdik ve ''İnsan insanın kurdudur.'' durumu resmen günümüzde ki hallerimiz ... Kutlarım yürekten...