TAKVİMLER ON ÜÇ ŞUBATI GÖSTERENDE
İki ağabeyini küçük parmağını kınalayarak askere gönderen Sırma, göz yaşlarını gülümseyen gözlerinin ardına saklayıp vedalaştı ellerinden öperek ağabeyleri ile..Henüz yedi yaşındaydı.Annesi hiç ağlamıyordu.Ayetel Kürsi okuyor ve evlatlarının ardından üflemek için muhafaza ediyordu.İki yiğit evladını vatan savunmasına gönderiyordu.Eşini zaten daha önce ebediyete göndermişti.
Bir başlarına ellerinden ne geliyorsa yaşayıp geçirecekti günleri.Bir yandan Ruslar , bir yandan Ermeniler Ülkenin üzerine kara basan gibi çökmüşlerdi.Askere alınmayan Ermeniler , seferberlik ile yiğitlerimiz askere alınınca geri kalan kadın,çocuk ve yaşlılarımıza büyük bir tehdit oluşturuyordu.Ermeniler birlikler oluşturmuş şehir dışında talim yaparak köylere baskına hazırlanıyordu.
Her şey iki katına çıkmış, ekmek bile karaborsaya düşmüştü.Ev başına en fazla üç ekmek veriliyor günde.O da beş kişinin üstündeki ailelere.Diğerlerine iki yada bir ekmek veriliyordu.Karınlarını zor doyuran halk bir de işgal güçlerinin zulmüne maruz kalıyordu.Günler haftaları,haftalar ayları aylar yılları kovaladı.Yenilgi üstüne yenilgi alan Osmanlı ordusu kan kaybederek çekiliyordu cepheden .Erzincan da Ruslar tarafından işgal edilmiş ilerlemeye devam ediyorlardı.Ermeniler de Ruslara uşaklık ediyor, yağmalardan payını alıyordu.Türklere yapılan zulüm her geçen gün katlanıyordu.Elbet bir gün güneş bizim için de doğacaktı.
İlk Bahar tüm haşmetiyle Merhaba diyordu güzel Ülkeme..İhtilal ile çözülen Ruslar artık geri çekilme kararı almıştı.Erzincan’ın ilçesi Kemah’a kadar ilerlemelerine rağmen artık püskürtmüştü geriye Şanlı ordumuz düşmanları..Şükür namazı kılması yakındı.Hızla geri çekiliyordu Ruslar .
Sırma kız ve akranları türkü yakıyorlardı ellerini kınalayarak.Sevinçleri büyüktü.Sırma kız annesini kaybedeli yıllar olmuştu.Gıdasızlık O’nu da diğerleri gibi bir deri bir kemik bırakmıştı.Ama şimdi sevinmenin sırasıydı.Sevinçle Türkü söylemenin sırası ;
"Şeftali çiçek açtı.
Urus bıraktı kaçtı."
13 Şubat 1918 ’de Kâzım Karabekir Komutasında Ordumuz Erzincan’a girince işgal son bulmuştu.Büyük sevinç içerisinde ordu sivil el eleydi Yaralar derindi ama elbet sarılacaktı zamanla.
Tam yüz altı yıl önce on Üç Şubat bir bayramdı adeta.Şimdi de öyle.Kutlu olsun Erzincan!..Yeniden doğuşunun ve özgür oluşunun yıl dönümü.Tüm şehit ve gazilerimizi rahmet,şükran ve saygıyla anıyoruz .Mekânları cennet olsun .
YORUMLAR
Çok hüzünlü olaylar yaşandı doğuda Erzincanda da mutlaka bir çok acı ve hüzün. Ne güzel o pisliklerin bir şekilde temizlenip hür olmak. Kutlarım içtenlikle...
neneh.
Ömrü güzel olası Anadolu'm canı üstat; Acılara ekmek banarak kan dökerek kazanılmış topraklar... Kaleminize yüreğinize sağlık.
neneh.
Evet ..can şairem ON ÜÇ ŞUBAT...bugün Erzincan'nın yeniden doğuşu..bu güzelim ülkemiz için.topragımız için ne canlar verdik.şehitlerimizin mekanları cennet olsun.sizin gibi vatan sevgisi bayrak sevgisi taşıyan güzel insanlar çoğalsın eksilmesin.amin.rabbim sizi korusu.hayırlı akşamlar dilerim.selam ve sevgiler yolluyorum♥️🇹🇷🇹🇷🇹🇷
neneh.
Evet bu gün on üç şubat ve gözler on dört şubatı gösterecek takvim yaprağında
Sabah evden çıkarken benim avrat
Herif yarın sevgililer günüdür unutmayasın ha dedi
He dedim anandan sana miras kalmış
Sevgili yazar biz düşmüşüz aşkın meşkin peşine
Sizde bu ülkeyi kuran fedakar cefakar ehli İman necip milletimizden söz ediyorsunuz
Okudum yazınızı içim yandı tüm aşkım kaçtı valla
Oldu mu şimdi sizin bu yaptığınız.
Orta çağ Avrupasın da zina edenleri saklayan papazın asıldığı gün olan 14 şubatı
Şimdi ben sevgililer günü olarak nasıl kutlayacağım sizin bu yazınızdan sonra.
Halbuki o kadar hediyeler alınacak sahte yalan aşklara methiyeler düzülecek İnsanlar sevecek sevilecek .
Of... ya...
Avratta evde hediye bekleyecek.
Bu duyarlı uyarıcı yazıdan sonra ben nasıl sevgililer günü hediyesi alırım.
Desenize her sene olduğu gibi bu sene de evde kavga var.
Allah c c Vatan savunmasında can veren sivil asker tüm şehitlerin ruhlarını şad etsin
Kaleminiz daim olsun.
neneh.
Âmin
''Gök Türkleri anlatan Çin kaynakları Gök Türk ordusundan bahsederken, bunu çoğu kez asker kelimesi yerine kullanmıştır. Çünkü herkesin asker sayılmasından dolayı ayırım yapmaya gerek duymamışlardır. ''
Asya bozkırlarından Anadolu topraklarını yurt eyleyen Türkler sadece kendilerinin değil her toplumun hürriyetinin güvencesi olmuştur. Verdiği güvenceye karşılık sırtından hançerlenmiştir. Sırtına yediği her hançer darbesinden yılmadan gayretle ayağa kalkarak dünyanın merkezi Anadolu’da kalıcı oldu.
''Ben ezelden beridir hür yaşadım, hür yaşarım;
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!
Kükremiş sel gibiyim, bendimi çiğner, aşarım.
Yırtarım dağları, enginlere sığmam, taşarım.''
Anadolu'nun ne hikayesi biter ne de acısı
''Erzincan!. Yeniden doğuşunun ve özgür oluşunun yıl dönümü vesilesiyle''
vatanını için canını veren cem-i cümle tüm şehitlerimize rahmet ve minnet ve duayla.
sevgilerimle selamlar🤍☕🌿🌸