- 161 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
NASIL VERİMLİ DERS ÇALIŞILIR?
- YouTubedan dersin videosunu izleyin. Ama sonra o videoyu izledikten sonra konuya çalışın. Ve BİNG Aİ’den konuyu sizin için şiir ve türkü haline getirmesini isteyin. Birde sesinizi kaydedip sesinizi dinleyin. Bir insan en çok kendi sesinden dersi anlar. Hatta konuyu siz kendiniz anlatıp videosunu çekseniz. Videonuzu dinlerseniz. Daha iyi anlarsınız. Sonuçta anlatan siz olursunuz. Bir insan yaptıklarının %90’ını hatırlar. İnsanın yaptıklarının %90’ı aklında daha kalıcı olur. Bu sebeple kendi videonuzu çekmeniz ayrıca konuyu yazmanız konuyu daha kalıcı hâle getirir. Önce konunun videosunu dinleyin. Sonra konuyu çalışın. Sonra test çözün. Yapamadığınız soruları BİNG Aİ’den size anlatmasını isteyin. Cevabı budur. Buna göre açıklama yap deyin.
- Derslerinizi düzenli olarak tekrar edin ve önceki yıllarda çıkmış soruları çözün.
- Ders çalıştığınız zaman çalışma sürenizin yarısı konu anlatımı olsun. Geri kalan yarısında çalıştığınız dersin özetini çıkarın. Konu anlatımını takip etmek ve çalıştığınız dersin özetini çıkarmak, hem anlama hem de hatırlama becerilerinizi geliştirir. Özet çıkarmak için anahtar kelimeleri, önemli noktaları ve örnekleri belirlemeye çalışın. Özetinizi kendi kelimelerinizle yazın ve mümkünse sesli olarak tekrar edin. Sesinizi kaydedin ve sonra ara sıra kaydetmiş olduğunuz sesinizi dinleyin.
-Konuların aklınızda kalıcı olması için BİNG Aİ’e bir kitaba bakarak konuyu yazıp bunu sizin için şiir ve şarkı haline getirmesini isteyin. Bu, hem konuyu daha ilgi çekici hale getirir, hem de beyninizin farklı bölgelerini çalıştırır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.