- 272 Okunma
- 3 Yorum
- 3 Beğeni
İslâm ne hobidir ne fobi
Sizce İslam nedir ?
Herkesin işine geldiği gibi şekillendirdiği, keyfine amade etmek istediği, bir hobi midir?
Yoksa insanların köşe bucak kaçtığı, ayrımcılık taşıyan, kin düşmanlık aşılayan ve endişe pompalayan bir fobi mi ?
Nedir İslam?
Her çağa uydurmak için dönüştürmeye çalışanların, yozlaştırmak isteyenlerin ortaya çıkardığı light bir inanç mı?
Ya da asan, kesen ,ayrıştıran, korkutan bir din gibi göstermek isteyenlerin tanımladığı köklü bir nefretin adı mı?
Hiç biri değil.
İSLAM; fikrî, kavlî ve fiilî bakımdan insanı en güzel şekilde yoğurup,
kemâle erdiren ve karanlıklardan nûra çıkaran seâdet fecridir.
Tüm insanları iyiliğe ve güzelliğe iletmek bu bağlamda bu yolda onları sabitlemek ve o yolun sonunda rızayı ilahiye erdirmek için gönderilen bir sırat-ı müstakimdir.
İSLAM; alçakta olanları yükseltip zirveleştiren bir müessir. İnsan ve kâinatın sırlarının sermâyesi, bir nîmet-i ebedîdir.
Ne bizim oyalanmamız ne de korkup korkutmamız için gönderilmiştir.
Hülasa; "Şüphesiz Allah katında din İslamdır. (Al-i İmran 19)Ve İslâm, ancak kendi orijinal kavramlarıyla anlaşılır ve anlatılır.
İslâm’ın temel prensibi: “Yaratıcıya hürmet ve saygı;
yaratılmışlara şefkat ve merhamettir.
”Ne yaratıcının koyduğu emir ve yasaklara " ılımlı İslam’ adı altında özünü değiştimeye cüret ederek ,hürmet ve saygısızlık edilir;
ne de ‘ fobik İslamın’ lanse ettiği tarzda ki davranışlarla yarattıklarına zulmedilir.
Velhasıl ne kadar çabalarlarsa çabalasınlar, İslamı hangi şekle sokmaya çalışırlarsa çalışsınlar, gerçek iman edenlerin nazarında
en güzide Peygamberle gönderilmiş,
en hakikatli kelamla indirilmiş ve kıyamete dek aslı bozulmayacak olan en kutsal dindir İslam.
Diğer dinleri tahrif edenlerin, İslam dini üzerine oynadıkları oyunlarını, kurdukları planlarını hiç eden ve hayallerini suya düşüren tesellimiz;
Allah’ın(CC), İslam dinini kıyamete kadar koruyup devam ettirecek olmasıdır. Buna binaen :
“Hiç şüphe yok ki o zikri, Kur’ân’ı biz indirdik, onu koruyacak olan da biziz.”(Hicr, 15/9) ayeti ile İslam dininin korunmasının bir anlamda, Kur’an’ın korunmasıyla paralel olarak gerçekleşecek olmasıdır.
Ve O (CC) ne söylediyse doğrudur.
VESSELAM