Yeni Yıl Şarkısı Sizi Artık Usandırmadı Mı
Aslında bu yazıyı yazarken, insanları suçlama, insanların dini değerlerine dokunmak gibi bir niyetim olmadı, olamaz da… Yetişkin ve amel defteri her açılmış kişinin yanlış da olsa tuttuğu yola karışmamız mümkün de değil.
Bu yaşıma kadar, neden yılbaşı gecesi kutlama yapılır, eğlence düzenlenir, neden piyango çekilişi çok yüksek değerlerde çekilir, bu günün özelliği nedir? Bu ve buna benzer bir çok soruya anlam veremedim.
Yeni yıl boyunca
Var olan yaralara yenileri ekleniyor,
Yine depremler oluyor
Ormanlar yanıyor
Terör bitmiyor
Savaşlar sona ermiyor
Trafik kazaları yollarda dehşet saçıyor
İnsanların hata lüksleri ile başka canlara yeni problemli sayfalar açıyor
Yine sevdiklerimiz ölüyor doğanlar olsa da
Acılar sonuçta aynı, hem de sevinçlerimizden hayli fazla…
Hani bir çok insan bu kadar karamsar olma. pozitif ol diyebilir.
Kimsenin var olan keyfine çomak sokma da diyebilir.
En azından geçen sene ki yılbaşına göre değişen ne oldu diye düşünelim. Korana yüzünden ölenler olmuyor artık bu doğru… Dehşet sona erdi. Bunun yerine Şubatta ki korkunç depremle koronadan kat kat fazla insan öldü. Myanmar’da (Burma) ki Arakan dehşeti yerine ondan daha fazla Filistin’de soykırım uygulanıyor. Ukrayna savaşı hala devam ediyor. Hatta son günlerde orada yeniden patlamalar ve çok fazla sayıda ölen insanların var olduğu hakkında haberler yapılıyor.
Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyinde zülüme karşı bir önlem alınamıyor. Bu nedenle kim bilir yeni yılda ne kadar insan yine boş yere ölecek. Kimse başına bela gelmezse birlik ve beraberliği düşünmüyor. Kimse lüksünden ve günahından taviz vermiyor. Duygudaş mıyız, Hayır. Hatta bu duygudaşsızlık oranı belki de daha fazla artacak.
Eğer bu kadar zülüm varsa, bu geceyi çılgın eğlence ve günah mekanına çevirmenin ne faydası var. Geçmişin yanlışlarından ders çıkartıp, çokça düşünüp, çözümler üretmek… Birlik ve beraberliğin artırılmasını sağlayacak adımları atmak acıları dindirmek için çözümleri üretmek gerekmez mi?
Hangi dini anlayış veya inanış insanları günaha, zulme ve düşüncesizliğe yönlendirebilir ki? Üstelik kişinin rahatı için başka insanların rahatını bozmaya yönelik hamleleri yaptırabilir ki? Nasıl ki ulusların lideri olması gerekiyorsa, bütün insanlığın adaleti yaşatması ve başkası üzerine bencilce zalimlik yapmaması için kontrol mekanizmasını yöneten ilahi bir güç-Allah nasıl olmaz. Ondan gelen ilahi emirlere uymak yerine, kendi değerlerimizle hayatımızı tanzim ettiğimiz bir düzenin iflas ettiğini nasıl göremeyiz. Zincir her ne kadar sağlam olsa da, koptuğunda kimi bağlayabilir ki?
Çözümleri İlahi bir temelde aramazsak, her gelecek yıl daha da acı fazlalaşacak ve boş yere insanlık bedel ödeyecek. Bu gecede düşünmek gerek, eğelenmek yerine. Biz nereye gidiyoruz demek gerek, bu dosdoğru yol olmalı erek.
İnandığın gibi insanca yaşamıyorsan, başkasının kölesi olur, bedelini ödemek de şart haline gelir. İnsanın mayasında tapmak var, en doğrusuna taparsa mükafat olarak yolun sonunu hayır olarak görür.
İnsanlık fabrika ayarlarına dönmek zorundadır. Yoksa acının her gelecek yılda kat kat artacağı, zülümün içimizde cirit atacağı kaçınılmazdır. Karnımız doysa bile ruhumuz aç kalıyorsa, asla mutlu olmamız mümkün değildir.
Yeni yıl, kardeşliğin pekiştiği, acıların azaldığı, insanlığın yeniden doğduğu bir yıl olmasını diliyorum. Alışılmış ve insanlıktan çıkmış bir hayatı red eden, insanca yaşanılır bir dünyanın var olacağı, adaletin tesis edileceği bir yıl olması… Temennisi ile kutluyorum.
Saffet Kuramaz, 31.12.2023, Ankara
YORUMLAR
"ben 2024 yılından şunu bunu bekliyorum..." diyen bir insanı hiçbir Din modeli kabul etmez zaten.
saf şiir
Sandalcı
Mazur görün Saffet Kuramaz beyefendi
Yazınız o kadar derin anlamlar içeriyor ki değerince kutlayacak cümle kuramadım
Muhteşem diyebileceğim bu yazınızın güne gelmesi gerekir diye düşünüyorum
Sizi can-ı gönülden kutlar, iki cihan saadeti de dilerim Rab'bimizden
saf şiir
Hakka teslim olmadıkça
dünyayı bir eğlence yeri gibi gördükçe
Gelen gideni aratır,
devekuşu gibi kuma başını koyan zavallıya benzer hali.
afette, zulümde şiddetini artırır
Maalesef.
İnsanca yaşamak için ilk önce insan olmak gerekir
Allah'a isyan artıkça Rabbim de dehşeti yaratır da yaratır
İnsan olmak demek, Allah'a teslim olmaktadır erek
bizi kurtaracak, eşya, para, nice materyaller değil Allah'tır. Çünkü kurtuluş bu dosdoğru Kur'an yolundadır. Başka yollar arayansa hüsran ve gaflettedir.
Yeni yılda, putları yıkıp Allah'a yönelen, peygamber ahlakı ile yaşayan gerçek insanların olduğu yıl olması temennisi ile.