- 274 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Savaş yılları
Hasan emminin kâbuslu rüyaları bir türlü bitmiyor her gün yeni bir kâbus...
Namaz vakti uyanıyor derhal eşini uyandırıyor
Meryem hanım da maşallah saat gibi vakti geldiğine ufak bir seste hemen ayakta, alışkın eşinin seslenmesine az değil altmış yıl olmuş eşiyle evleneli nice ölümler nice ayrılıklar görmüşler nice savaşlar yaşamışlar .
Anadolu insanının kaderi...
’’Hanım bu günler yüreğimin yanması daha da arttı mübarek neye işaret bilmiyorum hele bir yudum su ver ciyerim yanıyor’’
Meryem hanım derhal ocağa doğru yönelir karanlıkta alışkanlık olduğundan maşayı bulmakta zorlanmaz maşayla külü karıştırır çıkan köz üzerine biraz saçkı atar üfler çıkan alevden idare lambasını yakar derhal eşine bir tas su verir.
Bakır tastan suyunu içen Hasan emmi ’’Ana’ yın Baba’ yın canına değsin hanım’’ der bu söz her su verişinde hanımına söylediği söz. Cevabı ’’Şifa olsun bey ’’ der hanımı.
’’çok kötü rüyalar görüyorum hanım Allahım hayırlara çıkarsın’’
’’Hayır ola inşallah bey’’
’’ Mustafa gördüm rüyamda al kanar içinde yanında melde var beraber gidiyorlar nereye gidiyorsunuz oğlum diyorum baba yengemle beraber gidiyoruz bizi bekleyenler var diyor’’
’’hayırlar olur inşallah’’ diyen Meryem hanım derhal lohusa gelininin odasına koşuyor elinde idare lambasıyla kapıyı gıcırdatmadan açıyor yanlarına yaklaşıyor sedirde yatan Mevlude uyanmış idarenin aydınlığında kaynanasını fark ediyor yorgun bir halde ’’ana’’ diye biliyor konuşurken sesi kesik kesik ’’ben iyiyim ana’’ dese de gelininin hasta olduğunu Kah kadının doğumdan sonra söylediklerini doğumun üzerinden on beş gün geçmesine rağmen gelinin iyileşmeyişini, birde eşinin kabus dolu rüyalarını yan yana getiriyor yüreğine bir sızı düşüyor. ’’Allah’ım gelinime acil şifalar ver, asker Mustafamı düşman ateşinden koru sağ salim eşine çocuklarına bize kavuştur’’ diye her namazında dualar ediyor. fakat endişesi de hiç gitmiyor. Eşinin yaşı doksanı bulmuş kendiside seksenin üzerinde bu geline Mustafasına Allah korusun bir şey olursa ne yaparlar ’’Allahım Sen yavrularıma yardım et mustafamı sağ salim bize kavuştur gelinime acil şifalar ver’’ diye dualar ediyor.
Aralarında kısık sesle konuşsalar da Karşı sedirde yatan mevludenin küçük kız kardeşi hatice gözlerini ovuşturarak uyanıyor. bebek ise maşallah mışıl mışıl uyuyor.