- 504 Okunma
- 5 Yorum
- 8 Beğeni
Ölüme beş kala , ölümü beş geçe.
Bu gün cenazemi taşıyorum omuzlayıp sırtıma kendi bedenimi,
Merasim yok ,öyle vasiyet etmiştim kendime .sevdiklerimi üzmekten kaçınmıştım yaşıyorkende, vardır elbet sevmeyenlerim onlar zaten beni hep uzaktan izliyorlardı canları sağolsun.
Yağmurlu bir günde ölmüştüm çok mutluyum bu yüzden.mezarlık bayram yeri gibiydi, ne çok bekleyenim varmış meğer .Ahh annemin sevincini görmeliydiniz ! Mutluluktan gelinliğini giymişti çıkarıp sandıktan.Saçları köydeki evimizin ocağında alev alıp yanarak ölen ablamın elini tutmuş beni bekliyorlardı.
Usulca koydum tabutumu yere besmele çekip tırnaklarım la kabrimi kazmaya başladım, derin olsun istiyordum ,öyle çok huzura ihtiyacım vardı ki ! kimseler ulaşmasın ve ruhuma saygı duysunlar artık.Bir den ellerime bedenim takıldı boş değildi ki mezarım,ne zaman girmişim toprağın bağrına yada hiç mi dogmamıştım ki henüz .Kendimi doğurdum topraktan kulağıma adımı okudum ve bir kaçta nasihat ekledim.
Bak bebeğim orası dünya , bir handır ,ençok insanlardan koru kendini .insan evrendeki tek doyumsuz ve gaddar varlıktır.yüzüne gülüp arkandan konuşacaklar,seveceksin aglatacaklar elini uzatacaksın kolunu koparacaklar .iftira yalan,haset ,düşmanlık insana yakışmayan ne varsa tanışacaksın gel sende benimle göm buraya kendini...
Sonra güldü dirim ,ölüme ve dedi ki...
_ sen pişmişsin , yanmadan pişilirmi ? Sıra bende . Ne çıkarsa bahtımıza ...İbrahimi de yaktılar .bilseydi peygamber yakılacagını dogmaktan vaz geçermiydi ? O gitti kaderine ugurladım beni .sonra eğilip ,
Boş mezarımı seyrettim biraz , kendimi suale çektim sorgu meleklerinden önce.
İyilik kötülükten daha zor bir eylemmiydi ki , kötülük ve ikilik bu kadar revaçta?
Misal ,yarın sabah defteri bir açıyorsunuz bomboş birtek şiir , bir tek şair yok.Defterin o bembeyaz yaprakları simsiyah, ıssız ne hissederdiniz ?
En çok okunan şiirleri siz yazın,en güzel yorumları yapın kendinize en çok beğeniyi siz alın ,bütün günlere sizin şiirleriniz düşsün.
Yada hiç tanımadığınız bir şaiiri yorumda iki kelimeyle karalayın laf dokundurun.Nasılsa sizi kimse engelleyemez artık çünkü tek siz varsınız ,yazan siz yorumlayan siz beğenen ,beğenmeyen ,seven sevmeyen.
Gecenin sabaha , bu günün yarına yaşamın hayata garantisinin olmadığı bu dünyada öfkenin hamalı olmayıda bir biz insan oğlu becerebildi.
Cenaze namazından önce ölüsüyle değil ,dirisiyle helalleşmek tir insani kamile hak olan.İmamın sorduğu o helallik sualine cemaat ( usulen belki ) hakkını helal ediyorda , kefene girenin sesini duyan varmı ?
Ölüme beş kala ile ölümü beş geçe arasında beş dakika değil bir ömür var .Hiç korkmuyormuyuz ya bana dargın ölürse diye?. Birileri.
Heryer insanla güzel ,ölüme beş kala varsa bir hakkım her kese helaldir.
YORUMLAR
Her yer insanla güzel
Evet her yer insanla güzel de aslında güzel insanlarla her yer güzel
Ölüme beş kala ve ölümü beş geçe
Muhteşem bir başlık bu başlığa uygun harika bir iç dökümü
Saygılarımla sevgilerimle ve selamlarımla
Hülya demirbaş
Hoş gelmişsiniz.
Hiç bir bebek günahıyla doğmuyor, kötülük ve şiddet sonradan kazanılan özellikleridir insanın,maddeyle öylesine hemhaliz ki ! Dışımızı süslemekten içimizi karartmışız ,unutmuşuz.her kes sevgiye muhtaç ve herkes sadece sevilmek istiyor ve madde ,hep benim olsun mantığı.
Denge yok,
Teşekkür ederim insana denk gelsin ,insanlık.
Saygılarımla.
Mehmet İmran Selimoğlu
Değil mi bahşedilen en güzel nimet
Bu güzel nimet denge de tutulabilirse olur elbette çok güzel bir nimet
Sevilmek istemek kadar doğal bir hal yok ama sevilmeyi de hak etmek lazım ve de karşılığını da verebilmek lazım tabii ki severek
Tüm bebekler elbette masum ve günahsız doğar sonraki yıllarda oluyor ne oluyorsa artık
Hoşluklar bulmuşuz Hülya Demirbaş hanımefendi
Ben de amin ve inşaAllah derim ' insana denk gelsin ,insanlık' cümlenize
Ruh ve gönül dünyanıza mütenasip bir ömür dileklerimle
İnsan en çok kendini gömer...
Anlamlı, düşündüren, akıcı, içten bir yazı
Okuttu kendini, hüzünlendirdi az da.
Devamı gelsin yazıların.
Yüreğine sağlık tebrikler ve sevgiler çokça 👏👏👏
Hülya demirbaş
Varlığımızı ise insanı tercihlerimizle biz yüceltir yada eksiltiriz .biz gülen yüzünüzden mutluyuz
Teşekkür ederim ,sevgi ve saygımla.
''Misal ,yarın sabah defteri bir açıyorsunuz bomboş birtek şiir , bir tek şair yok.Defterin o bembeyaz yaprakları simsiyah, ıssız ne hissederdiniz ?''
Düşününce herkesi sevesim geldi;))
Hülya hanım hayatın bam teline dokunmuşsunuz
ölüme beş kala ölümü beş geçe....
Tel ağlar saz ağlar yar ağlar, rüzgar eser yel ağlar
gerisi yalan eyler...
TEBRİKLER
SAYGILARIMLA
Hülya demirbaş
Hayatı bam telinden yakalamak gerek, teferrüatlar içinde koybolmak ziyandır.
Saygılarımla ,teşekkür ederim.