- 483 Okunma
- 9 Yorum
- 5 Beğeni
Kişisel Açıklama
Bir kişisel açıklamaya yapmayı gerekli buluyorum
Bir planla ya da bir özel amaçla ile adım atmiyorum, gitmiyorum, yolun akışındayım ama sezgisel, algısal, çoğu zaman kimseyi okumadan görmeden hisserek burdayım, ister inanın ister inanmayın , o şekilde çoğu zaman ekleme yaptıklarım, benden önce yazılanları bile sonradan okuyorum çoğu zaman.x
Sanırım birileri istiyor ki bir çerçeveye sığayım, bir dala tüneyeyim, bir köşe seçeyim, bir tarafım, belli bir misyonum, belli bir temsilim olsun, teşekkürlerimi sunuyorum, İçimden geldiği gibiyim. Kaygım yok.
Ben bir siyasi görüş, ideoloji, bir ırk, soy, mezhep savunucusu, özellikle göze sokmaya çalışanı ya da çıgırtkanı, tüccarı, aracısı değilim, bir sanat severim, şarkısız yol almak istemedim, kimilerini rahatsız edebilir, özellikle her seferinde başka sanatçılara, eserlere yer vermeye çalışıyorum, yad etmek anlamında, duruşum bu, sunumlarda eklediğim ister şiir, ister şarkı, pek çok yöne bakmayı seven, işin şiirinde, çağrışımında, sözünde , sesinde, seslendirmesinde, müziğinde, bende hissettirdiğindeyim çoğu zaman, yoruma açık, bazen not ve açıklamalar koyuyorum, bana ne ilham verirse, içim dışım bir yeterince…
Bu zamana kadar gerçek anlamda, kendi hayatımdan örneklere yer verdim, çok bahsettim gerekli gereksiz, ben bir kamu görevlisi değilim, öğretmen değilim, sadece ev emekçisi, sıradan biriyim, yerim belli.
Benim Adım Semiha Türkmen Ç…
İsmimle çekinmeden yol alıyorum, Bu zamana kadar fazlasıyla anlattım, daha önce de dediğim gibi, kimseyi gerçek anlamda tanımıyorum bu sitede, kendimce yol alıyorum.
Aslını kim inkar edebilir, Alim Allah, kanımda hem Türklük var hem büyük dedemden Araplık…
Ben babası bu vatana, bir süre olsa astsubaylık yapmış, kamu emeklisi, abisi emekli yarbay ve hala rahmetli Halam’ın oğlu astsubay olarak görev yapan, bir ailenin ferdiyim. Herkesin görüşü, bakış açısı kendince olan…
Ayrıca beni kimsenin, inancı, biati, icazeti, yorumları, nereye baş koyduğu, kimin nesi fesi olduğu da ilgilendirmiyor, hiçbir sosyal medyayı da takip etmiyorum, kime ne dediğini, yanlışını doğrusunu da savunmuyorum, beni ilmi, fikri , sanatsal ya da insani yanlar ilgilendiriyor, farklı konuları, tarzları, fikirleri, duyguları da okurum, dinlerim, izlerim. Farklı, yabancı, küresel, dilleri dinlediğim, izlediğim ya da okuduğum gibi. Tekrar belirtmek istiyorum, ayrıca Nechul Belagayı okumuş olmak, beni o mezhepten yapmaz, benim eşim bir alevi. Öğrenmeye açığım, yoksa benim babam, beş vakit namazında, orucunda, umresine de gitmiş, bir sunniydi.
Burda farklı bir mekan ve sayfadayım, en başından beri, zamanla oluşan bir süreçteyim, kesintisiz olmak derdinde oluyorum çünkü akışı kaçırmak istemiyorum galiba.
Paylaştığım öğelerde, bazen rollerin ağırlığı değişse de, kimi zaman sanatcida, kimi zaman eserdeyim belki, kimi zaman içerikte, üstünde durmak isteğim ne olursa. Kitap olarak en başta temsili olarak, sayfama eklediklerim, insanların bakış açılarını, mesafelerini, duruşlarını ölçmemde yardımcı olmuştur,olmak içindir ya da ters tepmistir bilemem, her adım bir sınamadır, yoksa kimse ile bir alışverişim, minnetim yok, ben de her sunumda birşeyler öğreniyorum bilgi anlaminda, öğrenerek yol alıyorum, bu zamana kadar varlığımı, var olmaya çalışmamı, dileyen, beğenen, beğenmeyen ve yorumlarını eksik etmeyen tüm değerli üyelere tekrar tekrar teşekkürlerimi sunuyorum. Saygı ve hürmetlerimle…
Not: Sigarayı bırakmaya henüz niyet edemedim, o da olur inşaallah...
YORUMLAR
Nechul Belagayı okumuş olmak, beni o mezhepten yapmaz
bu cümle hiç hoş olmamış Semiha hanım, çok çok yazık gerçekten bir çuval inciri çöp etmişsiniz.
Neçhul BELAGA HZ ALİ nin eseri dir ALİ ise peygamberin yeğeni ve damadıdır.
Sorun o kadar derin ki demek(kendini bilmez densiz insanları yüzünden) Hz ALİ den bir eseri okumak dahi insanlara böylesi bir açıklama yaptıracak psikolojiye sokmakta.
Buradan söylüyorum. KATIŞIKSIZ KIZILBAŞ ALEVİYİM, PİR SULTAN TORUNUYUM
KİMİN HADİNE BANA LAF SÖYLEMEK ÇIKSIN KARŞIMA.
Saygılarımla
Semiha Türkmen Çiçekoğlu
Merhabalar ...
Öncelikle sizi ve karakterinizi tanımamıza fırsat verdiğiniz için kendim adıma müteşekkirim. Naçizane fikrim herkes kendi hayat gemisinde yol alır. Hiç kimsenin hayatı başkasını zerrece ilgilendirmez ve her insan kendinden çekirdek ailesinden yaşadığı hayattan mesuldür malumudur herkesin ölümlü dünya kimleri gah toprağa gah yüreklerimizin gizlerine gömmedik ki ve kim başkasının hayat rotasına çomak sokmaya çalışıyorsa evvel kendi hayatına göz atsın acaba bir yerlerde karakterine denk hayatına çomak daldırmaya çalışıyordur ve kendini özünü kalbini ruhunu bu kirlilikten arındırsın derim.
ve aklınızın bir köşesinde bulunsun Kıymetli Semiha Türkmen hocam herkesi engellemek parmaklarınız uçlarında olmadı kulaklarınızı da tıkarsınız dil her ne kadar arsız olsa da yorulur ve susar.
teşekkür ederim.
daima saygım ile.
Semiha Türkmen Çiçekoğlu
Ömer Altun 2
Özgür ve ceşur olun çünkü hayat kısa bu hayat sizin kimse karışamaz olduğunuz gibi yaşayın konuşan varsa kendini yesin :) ben öyle yapıyorum dedikodusu bol buranın :) site olarak,,, siz üzülmeyin lütfen.
Saygılarımla.. Tünaydın şair..
Melankolik lamb tarafından 30.11.2023 09:23:01 zamanında düzenlenmiştir.
Semiha Türkmen Çiçekoğlu
Semiha Hanım,
Yazınızı okudum. Şuan dünyada yüzde yüz saf bir ırk yoktur. İnsanlık tarihi çok göçlere maruz kalmıştır. İsimlerimiz değişmiş, inançlarımız değişmiş, kültürlerimiz bile bu hareketliliğin sonuncu olarak farklılaşmış. Hangimiz yüzde yüz bir ırk bende melezim. Gün içersinde buraya gelip yapa bildiğim iki üç yazı ve şiir okumak. Daha fazlası zaman olarak benim için mümkün olmuyor. Sizin yeşilçam ile ilgili yazınızı okudum. Gerçekten ne yapmak istediğiniz okuyucuya ile neler paylaşmak istediğiniz yazı tarzınızdan gayet net bir şekilde belli oluyor. Üzülmeyin. Belli noktalarda insanları çok fazla önemsemeyin.
Saygı ve sevgilerimle,
Semiha Türkmen Çiçekoğlu
Gidip-gelip bu yazıyı okuyorum.Otobiyografi desem değil,CV de kişisel özellikler bölümü desem değil.Neden böyle bir açıklamaya gerek görülür ki?..Hep kendince, kendi mecramızda yazıyoruz.Çok okunması ve puanlanması derdinde de değiliz.Güne gelmesi derdinde hiç olmamalıyız zaten.Bir şeyleri ispat derdinde de değiliz.Yazar geçeriz elimiz tuttuğu yüreğimiz yettiği sürece .Aramızda binleri devirenler var .Yazmaya devam ediyorlar sessizce.Kimse kimsenin üstünde, kimse kimsenin altında değil.Bize düşen okumak-beğeni ve selam .Yazı üzdü vesselam.Sağlıcakla.Saygıyla.
Semiha Türkmen Çiçekoğlu
Semiha Türkmen Çiçekoğlu
yani bir insanın böyle bir açıklamaya ihtiyaç duyması dahi üzücü, yaşadığı toplum adına
kişilerin iyi ya da kötü olması tamamen bireysel bir durumdur
bütün bireyleri iyi ya da kötü olan bir ırk olmadığına göre..
hem nasıl ki anne-babayı tercih edemiyorsak
ırkı seçme şansımız da yoktu en başta
düşünen bir insan bu kadar basit bir mantığı kuramıyorsa zihninde ,düşünemiyor demektir
e düşünemiyorsa da yok hükmündedir
ayrıca Semiha özelinde yorum yapmam gerekirse ki haddim olmasa da hoş görüsüne sığınırım;
karşısındakini incitmekten çekinen ve sözlerini ölçüp tartabilen yetide bir kişiliktir
ve ev hanımıyım derken de mühendis olduğunu belirtmeyecek kadar da mütevazi
Semiha Türkmen Çiçekoğlu
Semiha Türkmen Çiçekoğlu
Bir konu daha var; dedelerimden arabım demişsin.
Irkını söylemeye gerek gördüğüne göre bu tarz yaklaşımlara maruz kalmış olmalısın.
Alevi olmak kötü bir şey değildir.
Türkiyede en çok kitap okuyan kesim alevilerdir. Devlet memurlarının çoğu da alevidir.
Kültürlü bir kavimdir.
Irkıyla mezhebiyle kimse değerlendirilemez.
Hazreti Muhammed aleyhissalâtu vesslâm Veda Hutbesi ile ırkçılığı yasaklamıştır.
Üstünlük ırkta değil takvadadır buyurmuş.
İmani boyutuyla ancak üstün olunabilir demek istemiş.
Kaldı ki imanı olan mütevazi olur ve kimseye üstünlük taslamaya kalkışmaz.
Milliyetcilik ancak ırkçılıktır.
Elbette Türk olmakla övünülebilir ancak olmayanı küçümsemek ırkçılık yapmaktır.
Arap olmak da izzettir Türk olmak da şereftir, başka ırk da aşağı sayılmamalıdır.
Çünkü erdem ırkta milliyette değil karakterdedir.
Nice Türk vardır ki en şerefsiz karakterdedir.
Kimsenin kimseye üstünlük yapmaya hakkı yoktur.
Selamet ile selam ile kal!
Elif V Mim tarafından 29.11.2023 17:53:58 zamanında düzenlenmiştir.
Semiha Türkmen Çiçekoğlu
Elif_V_Mim
Huzurlu ol mutlu ol kalbi güzel arkadaşım.
Semiha Türkmen Çiçekoğlu
Sevgili Semiha, sesime ses oldun
Biz burda ruhumuzla ve sanat adına varız.şiirlerin sarıp sarmalayan merhem tılsımında bütün mevzularda kimseye hakaret VE saygısızlık etmeden içsel bir yolculuk yapıyoruz . Haz aldığımız ve tarzımızla bütünleşen her argumandan payelenip özgürce paylaşmassak sanatın ne anlamı kalır ki.
Sevgimle .
Semiha Türkmen Çiçekoğlu
Semiha Türkmen Çiçekoğlu
Nasreddin hocanın oğluyla fıkrasını bilirsin.
Herkesi dinlersek kimseyi de memnun edemeyiz.
Bu nedenle kendi çizgimde, kendi stilimde yazıyorum.
Şarkı resim ve şiir uyumu yapmaya çalışıyorum.
Videolar şiir seslendirmesi için olduğunu biliyorum.
Ancak bu tarz hoşuma gidiyor ve bir sanat eseri çıkarttığımı da görüyorum.
Aldırma etrafa deyip bildiğin gibi devam et diyorum.
Tarzını seviyorum.
Devam :)
Sevgilerimle.
Not: Bir süre yorum ve şiir yazı okumalarına ara verdim
Kendimi dinlemek ihtiyacındaydım.
Yorum yapmıyorum ama seni okuyorum.
Elif V Mim tarafından 29.11.2023 17:03:09 zamanında düzenlenmiştir.