- 156 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE İNSANLIĞINI KÖR BAĞLILIĞI
Geçmişten Günümüze:
İnsanlığın Kör Bağlılığı
Tarih, insanoğlunun geçmişte yaptığı hataları, zaferleri ve trajedileri barındırır. Günümüzde yaşanan felaketleri anlamak, genellikle geçmişin aynasına bakmakla mümkündür. İnsanlığın tarih boyunca fanatik bir şekilde liderlere duyduğu kör bağlılık, acı sonuçlara ve felaketlere yol açmıştır.
Yirminci yüzyılın başlarında, Hitler ve Mussolini gibi diktatörlerin ardından sürüklenen insan sürüleri, kendi elleriyle karanlık bir geleceğe kapı aralamışlardır. Diz çökme eylemleri, bir teslimiyetin sembolü olmuş ve bu durum, tarih boyunca defalarca tekrarlanmıştır.
Bugün, geçmişin bu trajik derslerine rağmen, bazı liderlere kör bir bağlılık devam etmektedir. "Biz yaptık, biz yarattık, biz her şeye hakimiz" diyenlerin kibirli sözleri, tarih boyunca birçok kez tekrarlanmıştır. Ancak bu kibir, insanlığın ne kadar çabuk unutabildiğini ve tarihin tekrarlanma eğilimini gözler önüne sermektedir.
Geleceği şekillendirmek ve benzer hataları önlemek adına geçmişten ders çıkarmak bir zorunluluktur. Kör bir bağlılıkla liderlere tapmanın, sadece felakete davetiye çıkarmak olduğunu unutmamalıyız. Gelecek nesiller için sorumluluk bilinciyle hareket etmeli, ortak insanlık değerleri etrafında birleşmeliyiz.
Bu birleşme, insanlığın daha aydınlık bir geleceğe adım atmasına imkan tanıyabilir. Ancak bu hedefe ulaşmak için geçmişin aynasına sık sık bakmalı, tarihsel deneyimlerden öğrenmeli ve birlikte hareket etmeliyiz. Unutulmamalı ki, tarih, kör bağlılığın felakete neden olabileceğini defalarca kanıtlamıştır.
Bayram Ali ÇELIKTEN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.