- 173 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Düşler Sahili
Düşler Sahili
"Düşler Sahili" Genç Şair Aykutalp Balkan’ın, Mart 2023’te Güvercin Yayınları etiketiyle okurlarıyla buluşturduğu üçüncü şiir kitabı. Altmış sekiz sayfa hacminde olan kitapta elli dört şiir yer almaktadır. Şiir kitabı "Düşler Sahili, Yaşanmamış Yaşamlar, Meşum Göç, Beynimin İçinde Cebelleşen Çelişkili Düşünceler" şeklinde dört bölümde tasniflenmiş. Şairin diğer iki kitabı şunlar; Visal (2021), Ölülerin Bulunmaz Senfonisi (2022) Şiirler öz olarak, yirmili yaşların başında olan şairin, içine hüzün serpiştirilmiş halisane aşk şiirleri desek yeridir. Bu arada şair, 2001 yılı doğumludur.
Şairin, çok genç yaşta üç şiir kitabı neşretmesi, şairin tecessüs ve yazma iştiyakında olduğunun bir dalaletidir. Şairin yazdıkları zamanla ferdi alandan, tabi ve içtimai alana evirileceğini göreceğiz muhakkak. Ve yazdıkları daha da çok güzelleşecektir muhakkak. Bu bağlamda genç şairimizin şiirde imge konusuna daha da eğileceğini zamanla göreceğiz.
Şiirlerden bazı mısraları buraya taşıyacak olursam; "Geride kalan ise/ kırık bir kalbin hüznü/ ve yaşanmamış bir yaşamın bizden götürdüğü" (sayfa 24), "Sen benim hem yazımsın hem de kışım/ gelip kurtarmanı bekler mahzun aşığın" (sayfa 29) Şiirlerde kimi mesajlarında verildiğini görmekteyiz. "Sevenler daima acıyı kazananlardır" (sayfa 20)
Kitapta yer alan farklı kelime ve ifadelere bakacak olursak; "sevdafeza, dilhun, meşum, andelib, giryenak, ce’f" gibi kelimeleri sıralayabilirim. Şairin alıntıladığı bazı güzel cümleler ise şu şekildedir. "Felek ile darıdünya bilirler senin eşsiz endamını/ letafetindendir bu çiçeklerin sana olan kıskançlığı" (sayfa 9) "Bazen göçmek ister insan/ duygularını öldüremediği için/ bazen ise kalır yerinde/ duyguları onu esir ettiği için" (sayfa 37)
Yazılanlarda yalın ve duygulu bir anlatımın tercih edildiğini görmekteyiz. Her şair gibi Aykutalp Balkan’da herkeslikten kurtulduğu kadar yalnızlığını yazmaktadır. Şair kırılgandır, çabuk üzülendir. Testinin taştan korktuğu gibi bir ruh halindedir. Genç yaşta yalnızlığı bileylemeye çalışmaktadır. Her şair gibi yeni heyecanlar ve umutlarla beraber; dinlenmeye aday yorgunluklarıyla da yazmaktadır. Hallac-ı Mansur’un "İyi yaratılışlı olmak esenliktir" sözünde olduğu gibi güzel bir insandır Aykutalp Balkan. İyi okumalar.
İlkay Coşkun
15.11.2023
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.