- 157 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ALEXANDER.
ALEXANDER PUSHKİN 26 MAYIS 1799 MOSKOVA.
12 yaşına kadar, Puşkin hiçbir yerde çalışmadı ve 12 yaşındayken, en yüksek Rus eğitim kurumu olarak kabul edilen İmparatorluk Tsarskoye Selo Lisesi’ne girdi.
Puşkin, 1817’de Lyceum’dan mezun oldu ve ardından üniversite sekreteri rütbesiyle mezun oldu. Ardından Dış İlişkiler Kolejine atandı. 1820’de ilk büyük eser olan Ruslan ve Lyudmila şiirini tamamladı.
Epigramlar için, St Petersburg’a hızla yayılan ücretsiz ayetler, 1820’de Puşkin güney sürgününe gönderildi. Dört yıl boyunca farklı şehirlere taşındı: Yekaterinoslav, Chisinau, Odessa. Bu bağlantı sırasında, "Güney Kafkasya Tutsağı", "Bakhchisarai Çeşmesi", "Soyguncu Kardeşler", romantik güney şiirleri yazdı ve 1823’te "Eugene Onegin" adlı şiir romanında çalışmaya başladı.
1824 yılında, Puşkin ailesi terk ettikten sonra dadıyla yaşadığı ebeveynlerin mülklerinde kuzey sürgüne gönderildi. Orada Eugene Onegin üzerinde çalışmaya devam etti, Boris Godunov’u bir şiir olarak yazdı.
1826-1830 yıl. Bu dönemin başlangıcında, Puşkin yeni Çarı Nicholas I ile izleyici kitlesine sahipti, daha sonra şairine çalışmaları için en yüksek koruma ve sansürün bulunmadığı vaat edildi. Bununla birlikte, "Poltava" şiirinden iki yıl sonra ve ayrıca 1821’de yazılmış olan "Gabrieliad" hükümetine tanınan şiir, Puşkin için polis gözetimi kuruldu.
1830’da Puşkin, N. Goncharova’yı etkilemeye başladı. Evlenmeden önce, karantina nedeniyle kalmak zorunda kaldığı Boldino’daki mülk için ayrıldı. Puşkin’in eserindeki bu döneme sonbaharda Boldinskaya denir ve bu sırada çeşitli türlerden çok sayıda edebi eser yazmıştır.
1831’de Alexander Sergeyevich evlendi. Seçtiği - Natalia Goncharova - ünlü bir güzeldi, Pushkin’i kıskandığı birçok hayranı vardı. Bu yıllarda, tarihi konularda çalışmalar yazdı - "Dubrovsky", "Kaptan’ın Kızı", "Pugachev Tarihi".
7 Ocak 1833’te, Alexander Sergeyevich Pushkin, 1783 yılında Catherine II tarafından kurulan Rus dili çalışma merkezi olan Rusya Akademisi’ne seçildi.
1836’da edebiyat dergisi Sovremennik’i kurdu. Ne yazık ki, derginin satış geliri yarattığı maliyetleri bile karşılamadı.
1836 Kasım’ında, Pushkin ile Fransız subay Georges Charles Dantes arasında, şairin hakaret ettiği onur nedeni olan bir çatışma yaşandı.
27 Ocak 1837’de Puşkin, bir düelloda Dantes tarafından yaralandı ve iki gün sonra evinde peritonit nedeniyle öldü.
Alexander Sergeyevich Pushkin, Svyatogorsky manastırının mezarlığında Pskov eyaletine gömüldü.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.