- 427 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
acziyetin istismarı
-nefsinize ağır gelsede bu allahın emridir.böyle diyordu milli görüşçü hocalar.sonra gözyaşı geceleri unutuldu maddi açıdan güçlenince ümmet.bir ego tatmin aracına dönüşünce islam.kudüse böyle bir gözle bakıyordu islamcı entelejansiya.yoksa miskinlik yurdunu özlermiydi insan.kardeşlik hukuku işlemiyorsa dünyada.pornografinin dile hakim olması kadar utanç duymalıydı dünya.iki devletli çözüm mantıklıydı aslında barışı getirme açısından.ancak işkencede anlamsızlaşmalıydı ne kadar acziyeti duymalıysa insan.hürriyetin islamda olduğu devirler.buna çözüm aramalıydı ortadoğu.türkiyede bir ortadoğu ülkesiydi saldırıyı düzenleyen iranın suçluluğuna katılmakla.hamas kendi halkını savunuyordu türkiyeye göre.filistin için kurtuluşu saldırmakta görmenin yanlışlığı kadar yahudi halkının dünyaya güven duyması.bunlar isteniyordu düşmanlığın kalkması için.amerika için israilin güvenliği önemliydi.hamasın terörist olduğu vurgulanıyordu filistin davasını istismar etmekle.islam ülkeleri coğrafi bir bütünlükte görmüyor halklarını.güç savaşlarına tanık oluyor ortadoğu.israilin güvenlik endişeleri kanıtlanıyordu bir kez daha.iran savaşa hazırlanırken islami bir rejimle yönetilmesinde görüyordu haklılığını.kimin saldırgan olduğu vicdani kanaatlarla anlaşılır ancak.başka şeyler düşünerek sınırları kaldırmak barbarlık görerek savaşı.şimdi şiirlerden kan danlıyor filistinde.sonbaharın ortasında düş kokan bahçelere atmalıydı kendini.öğrenciler konuşuyordu aralarında
-benim üç tane sevgilim var sözlerini sarf ederek.sevginin anlamını farketmeyeli çok olmuştu dünya.istanbul sonbahara alışkındır şairlerin yurdu olmasıyla mimarisi.bir çıkar yol bulamıyordu cafer usta
-yöneticiler ülkeyi düşünmüyorsa sözüne katık ederken atatürkü.tam bağımsız bir ülke hayal etmeyi bilmişti atatürk modernin öncülük ettiği kuşakla sahiplenirken ilericiliği.bir çok siyasetçi anlaşılmayı beklerken acze düşmenin sınırında.köyü aklına getiriyordu bunlar.yanlış terbiyenin neticesiydi haşarılık.henüz muhacir sıfatini taşımıyordu dünya.şimdi ulus kimliğin şüphe uyandırması soğuk savaşın konusuydu.islamın anlaşılma sorunu mu vardı manzaradaki akıldışılığı reddetmiyorsa kuran.
-umutlanmaya değmez dedi cafer ustaya.herkes bu sohbetin konusunu merak ediyordu.bir imam hatip talebesi yeni yazılım geliştirmiş internetten öğrendiğine göre.haksız bir servetin sahibimiydi islamcılar.sohbetin konusu kalabalıklar olunca.nereye akıyordu bu insan kalabalığı.bir umutla aralarına karışmak için çabalıyordu yoksul düşmenin kıyısında.ecevitin karaoğlan olduğu yıllar.kim kanına girmişti bu toplumun.gladyonun işini kolaylaştırıyordu siyaset.yoksa geri kalmışlığın anlamı yoktu.bunu farkeden bir insandı cafer usta.zor olanı başarmıştı hükümet halkın servetini tükettiğinden.insan devletsiz bırakıyorsa toplumu.bunları kanıtlamakla meşgüldü cafer usta.bilgi tplumuna inanmıştı batıdaki hayat şartlarını özleyince.ancak her şeyin bu kadar çözümsüz görünmesine borçluydu yalnızlığını.tüketim toplumu üretmeden yaşıyordu.genel bir refahın uzağındaydı ülke.işte sesini duyrmanın imkanıydı istihbarat.kimler önlem alacak bu konuda halkın cehaleti izin vermiyorsa mukadderata.
-insan doğasında var çaresizlik.bu düşünce çılgına çevirmişti insanları.aslında bir suçluluk duyma kabilinden ikna olmak istemesi nedimin.
-planlı ekonomi çözebilirdi sorunları bunu dile getirince cafer usta.köyden kente yoğun göç yaşandığı yıllar.siyasetin çok sesli görüntüsü vardı insanların umut etmesine neden olacak.şimdi kiralar aldı başını gidiyor herkesin kazanma hırsıyla yarıştığı.devletin varlığını hissetme olanağı yoktu azınlığın çıkarlarını korumaktan başka.yargı bağımsız olması gerekirken talimatla dava açılıyor farklı kesimlere.islam hukukunu gerekli görüyordu moderni reddetme mantığında yazarlar.işte ensestin içinde açmıştı gözlerini kullanışlı olduğundan düşünceleri.dünyadan beklentisini sömürüyordu çevresi.bu nedenle küfretmeyi yakıştırmıştı kişiliğine.zor zamanların kurtarıcı kimliğine duyulan inançta bulunur vicdan yalnızca.
-yine destan yazıyorsun dedi kardeşi.böyle bir iddiası yoktu aslında sesini duyurmasındaki zorluğa bakınca.polis defalarca gelmişti kapısına.onlarda onaylamıştı ülkenin düştüğü çaresizliği.bir haklılık arıyordu yaşamında bunlarda umut ışığı aradığından.
-sanayileşmeyle birlikte ülkeye döviz girecek.gerçek kalkınma teknolojik devrimle mümkündü ülke insanı için.bu nasıl başarılacak sorusu alınacak kararla mümkündü tabiki.halkın uyanması için çalışıyordu cafer usta.chp böyle bir siyaset izliyordu varlık içinde yokluk yaşanan bir ülkede.
-israilin stratejisi topraklarını genişletmek.bunun için anlaşmazlıklardan faydalanıyor.bir oyundan haber verir gibi söylemişti bunu cafer usta..mazlum coğrafya için kumpasla kanına girilen müslüman halklar.israil kendine düşmaz gördüğü islamın koruyucu kalkan olmaktan çıkmasına korkmalı.ideolojik duyarlılık islamcılıkla meşruiyet sağlarken ortadoğuda.şehadet marşları aklına geldi nedimin.
-insanın ölüme gülümsemesi.bir çiçek gibi açan gülüşlerin solduğu akşam dedi cafer ustaya.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.