Güz ve Şeker
’’’To Belıeve...,,’’’
This epistle is...
To you my lovely sister
You are my desert.!!
Sırra kadem bastığım zamanlarda hiçbir hayal salt hayal olarak kalmadı. Ben seni gece suretinde astım fikrimin duvarlarına. Düşündükçe çıkamazdım içinden gördüğüm manzaraların. Şimdiyse manzarayı yanıltan körebe oyuncuları türediğini biliyorum. Birilerinin gözü kör kulağı sağır ve yüreği susmuş. Birileri ahmakça birilerini taklit etmekten öteye gidemiyor.
Sen benim çölümsün. Hangi çöl olduğunu sorma. Bu çöl çiçeklerin özü… Herkeste bahçe yapmaya heves varken kimse çölü düşlemiyor. Oysa ben seni bir çöl olarak tasavvur ettim. Neden diye sorma. Bilmiyorum. Belki de gül ağacı bir çöl ile hâl olur ancak.
Bu çöl çiçeklerin özü… Gözümün feri ablacığım, biliyorum ki Allah’ın kullarında sevmediği hallerden kalbim de buğz eder. Ve kalbimin ibriğinden cennetin kapısı geçmekte…
Cehennemin ateşini harlayan o insanoğluna yazıklar olsun. Hiç kalbimiz uğramasın nifak hallerine.
Gözlerim gözlerinde dinlensin istiyorum. Ve biz tam o sırada bir nehir akıntısında kuşları ve gülleri düşleyelim istiyorum.
Çat kapı orada güz. Kuşların kanatlarında ziyadesiyle var uçmak. Bu sefer bize bir kavanoz şeker getirsin güz. Ve o şekerleri gül tenli ay yüzlü çocuklara armağan edelim
Ölüm hak. Ve zamanı geldiğinde ölümün
Seninle ben el ele cennetin kapısından geçelim ve sonra Allah’ın huzuruna varalım.
Duam o ki
Kabrimizi geniş ve gül bahçemizi gölgelik ve Nurundan Nur eylesin Allah.
Âmin.
Âmen.
Mahvash / Munise Senem UÇAR
YORUMLAR
This epistle is...
To you my lovely sister
You are my desert.!!
Sen benim çölümsün. Hangi çöl olduğunu sorma.
Sen benim GÜLümsün. Hangi GÜL olduğunu sorma.
Çöl içinde GÜLü saklamak ve saklayabilmek :)
Ben söylerim hangi gül olduğunu :)
Bir fidanda açıveren BEYAZ-SARI-KIRMIZI ve SİYAH GÜLLER :)))
Gözlerimle gördüm bir bahçe de dikilmiş yüz elli gül fidanından İKİSİNDE açmıştı bu dört renk GÜL
Kıskanmadım ama imrenmedim de değil ya bu GÜL modunda sevginizi
Ömürlük olsun inşaallah uhrevi dünyada da sürsün bu GÜL modunda sevginiz
My heart broke the moment I hit the wall of an ancient race. When I prostrated myself with my eyes turned to the sand in the Bedouin deserts, thousands of small wounds appeared in the left pocket of my back. Sometimes I sewed those wounds to the bottom of the well, sometimes I sewed them to the chorus of voices inside me, the language of my people to the void I left.
Here I sew our hearts and leave them to the desert within us, the birds run away from my cheeks.
The mountain ritual that suddenly collapsed in my throat while I wras talking on the phone. And when I say salawat, we witness the healing of the water flowing down my neck. My throat is full of lumps and pain.
I kiss the bonds of my ancestors
My sister: Your sister loves you forever
Let no one touch us, because we are those who return with spirits.
With gratitude and praise to the sky a million years ago
Âmin.
Âmen.
👣🐬🐉🙏
👩❤️👩🌍❣️💎👩❤️👩👣