- 389 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
twitlerle gündem-1
1
insan hayatını savunmak suç olmuş hayvanseverler için.durmadan artıyor sokak köpekleri.milli bir mesele haline gelmiştir bu konu.sürü halindde geziyorlar vahşi hayatta olduğu gibi.seren serengil insanlık nadına dehşete kapılmıyormu.artık vatandaş kendi önlemini almak için.
2
güçlü kişilik kazanma hırsıyla üstünlük gibi bir meziyetle acı çekmenin zayıflık olduğunu savunur.peygamberin vahiy kesilince intiharı düşünmesi gibi.hakkaniyet kimlerin ölçüsü sorusu için islamın çıkışına bakılmalı.minnet duymak hazır olmaktır hakikate onun için.
3
hilal hanım sizi herkes beğeniyor.necip fazıl böyle bir ülke hayal ediyordu.ancak kültür merkezleri asıl işlevine dönerek yerli piyeslerde yer vermeli.bayağı bi eser var bu noktada.milli kültür ihmale gelmez modern bir ülkeyi hayal etsek bile.çünkü bir iletişim dilidir gelenek.
4
adnan oktara sahte mehdi denmesi yanlış bir algının ürünü.bilgisinde bir islam dışılık olmadığı gibi yaşantısı bir fikre muttali olmakla arzı endam ediyordu dünyada.300ün üzerinde eseri vardı cemaatine yazdırdığı.bunları bilmek gerekiyor.
5
döktürmüş üstat.köylümü kaldı sorusu sorulabilir kentli olmanın sosyolojisi içinde.varoşlar chpnin oy deposuydu eskiden.merkezde yaşayan için kültür hizmetleri.bence erdoğan fazlasıyla şehirden dışlanmış görülüyor.işte halkı bölmenin parametreleriyle düşünme.
6
leyla hanım umutla bakmalı geleceğe.ülke ekonomisi ihracatla nefes alıyor.halkın çoğunluğuna ulaşmalı refah seviyesi.bu nedenle yatırımlara devam mücadeleden hiç vazgeçmeyerek.bunu anlatmanın yoluda kültür sanat.kendi kültür dünyamız meramımız için bir araç.
7
islamın mitolojik yönü zümrüdü ankayla bilgi formuna dönüşür.kuranda mitler vardır israiloğulları için.kavimlerin helaki için geçen ayetlerin tasvir gücüde yer açıyor mitoslara.çağdaş düşünce sınıf kavgasıyla başlatır tarihi.siyasal islama yabancı değildir tarih hilafet tarihinde
8
chpnin kitlesi kimler.kime sesleniyor kılıçdaroğlu.aklı olan kanmaz bu vaatlere.maaşını ödeyemeyenlerin verdiği sözlerde unutulur.hacmi neki duyulsun sokaklarda satın alma taklidi.yapışık ikizler gibiyiz bundan ötürü.bunlar anlaşılır karanlığın vehametinden.korkuyorum hastayım...
9
demekki iyi takımla şampiyon olunabiliyormuş avrupada.futbolda bunları başarmak oyuncu seçimine bağlı.genç yeteneklerle çalışmak arda güler örneğinde olduğu gibi.umarım beklentimiz boşa çıkmaz fenerbahçenin şampiyonluğu için.fenerbahçe türkiyenin en büyük kulübü çünkü.
10
abi sabah programınız güzelde birazda gazeteleri yorumlasanız.demokrasi dilenmek bizim geleneğimizde var.erdoğanda böyle çıkmıştı yola bopun eş başkanı olmakla.henüz ekonomi rayına oturmadı yerlilik ve millilik açısından.ayrıca eksiğimiz var demokraside.
11
hiçmi hata yoktu adnan oktarda.lüx hayat diye pazarlanan ahlaksızlığı alkışlamakmı islama hizmet.kitaplar nasıl bir fayda sağlayacak islamın mesajını bu şekilde anlıyorsa kitleler.siyonizmin buna bile tahammülü yok anlaşılan.
12
tasavvufta üç çeşit ego bulunur;bir aşağılık ego.iki normal ego üç yüksek ego.bunlar belirleyicidir ruh güzelliği için.eskiler riyazat içinde aramış marifetullahı.yani düşünmenin olgunlaşmayı kazandırması akla.günümüzde rock tarzındaki müzikte vardır bu arayış.
13
tasavvufun bir felsefe olması dini anlama açısından.tasavvuf zikrullahı esas alır gönlün aynasındaki parlaklık için.ondan nefsi mutmainne fenafillah makamına taşır syrü sülükteki marifetullahla.gönlün hassas konama gelmesiyle eşyanın figanını işitir.
14
hocam birazda felsefi konulardan sözetsen tarih felsefesinden.örneğin çağdaş uygarlıkta bireyin yaşadığı yalnızlık.suçluluk psikolojisiyle işlenmiş cinayetler.insanlar için sanattaki yaratıcılıkta sosyalizmin yeri konusunda gerçek eşitliğin aranması sınıfsız toplumda.
15
istiklal harbi istiklal mahkemeleriyle halka savaş açmaya kadar vardırılmıştır görüşü var.neden milli egemenlikten korkulmuştur o zaman.hitlerin seçimle iktidara geldiği biliniyor.cumhuriyet düşüncesi ortak bir idealdi tüm dünyada.şimdi öylemi.
16
atatürkün hayatını bilmekle mi bilgili oluyorsun.latin harfleriyle düşünmek kolaylık öğrencilere.bu insanlar kemalist eğitimden geçmiş.bir önemi yok atatürkün varlığı.eskiden aydınlar bu konuları tartışırdı.nazım hikmrette cahilkmi kalmıştı bu düşünceye göre.anlamak zor.
17
inşallah demenin zamanıdır belkide.çünkü zor günler atlatılmış sayılır.seçimi kazanmak bir oydan ibaret değil.kamuoyu baskısı bizleri yıldırmasın.çünkü seçim kaybedilirse bir çok şey değişecektir muhalefete göre.yurtta sulh dünyada sulh demenin provasıydı 15 temmuz.
18
sizin konuşma tarzınız çok farklı.ülke sorunları kişisel düşüncelerlemi ölçülür konu edebiyat olunca.eskiden fikri tartışmaların temelinde vardı ülke sevgisi.oysa sorunların azalmadığı görülüyor eğitim ve kültürde.sanatla bir yanıt aranacaksa düşünce açmazlarına.
19
türkiye ekonomide sıçrama yapacaksa bunu başaracak politikacıların varlığına muhtaç.özellikle teknoloji için çalışıldığı anlaşılıyor.savunma sanayii yerli yazılımlar demek teknolojide.ancak henüz vatandaşın alım gücü kötüleşiyor iyimser havaya rağmen.
20
değerli yazarlar türk halkının onurudur.kültür dünyamızın renkliliği umut vadediyor.tartışmaların merak uyandırması.bir ezgiye dönüşen sevdalarda var mücadele.umut için ekmek için düş büyüten gönüller.halka ulaşmasından korkulmamalı edebiyat.her mevsim ayrı bir yolculukta gibi..
21
insan sağlığına iyi gelen şiirler.bahçede yüzünü öteye çevir diyorya şair.yılmaz erdoğanda seni sevmek allaha inanmaktır diyordu.burda senaryo olabilecek şiirler var.yılmaz erdoğan sinemamıza çok şey kazandırdı.nice güzel çalışmalarla çıkar karşımıza.
22
sizin 9. kat şiiriniz bu durumu anlatıyor tamda uygunluk taşıması haliyle.aklın egemenliği tam halkına acı çektirmenin yanlışlığını kavramak kadar gerçektir ülke çapında.masumlar bedelini ödüyor bu çatışmanın.umutsuz bir dünyayla yaşamanın faturasımı arada kalmak.
23
hristiyanlığın tarihinde sefih ahlak yozluğuna karşın islamın kutsala bakışındaki kemalat nasıl yer buldu teolojide.adnan oktarın incil konusundaki fikirleri neyi işaret etmişti.ahlaki çürümüşlüğü savunmanın çürük temelleri nasıl çöküyor.
24
bence kürtlere haksızlıktır kültürünü aşağılama.bir millet olduğunu unutmamak gerek.terörün bu ayrımla çıktığı biliniyor.kürt insanı iyiliğe karşı nankör değil kesinlikle.hep kucaklaşmak gerekiyor kardeşliği pekiştirmek için.gerisi kin ve düşmanlıktır insancıllığa yakışmayan.
25
türkiyenin ekonomik potansiyeli ihrcat ve ithalatla ölçülüyor.bunun farkında erdoğan.onun için özel teşebbüsün önemi öncelikli bir konu.batının bizi hoşgörmesi lgbtyi savunmakmı.kültürün önem kazanması için ne gibi planlar yürürlükte.kendi mlli kültürümüz ne alemde.
26
kamuoyunda oluşan algıya bir cevap olamazmı.çünkü siyasette yıpranma payı var adayların.altılı masa birlikte hareket eder düşüncesi fevri davranışlara karşı.ortak fikre bir vurguyla güçlendiriliyor uzlaşı isteği.kamuoyu baskısı meral akşenerin çıkış noktası olduğundandır açıklama
27
muhalefet devletimi ele geçiriyor yoksa ysal bir zemindemi tartışılıyor liyakat.fetö ve diğer cemaatler neden devlet içinde örgütlendi.bunlar kanunda eşitlikmidir örgütlü toplum adına.amaçları hizmetmidir tarikatlerin toplumsal sözleşmeye uygun olan.
28
yılmaz erdoğan oyunları ve şiirleriyle biliniyor
ilk kitabı kayıp kentin yakışıklısı adıyla çıktı
solcu olsada inancın anlamı büyük hayatında
bir demet tiyatroyla dizi dünyasına girdi
vizontele filmiyle toplumsal aidiyete ışık tuttu
29
ne tartışılacak erdoğanın adaylığı gündemde yoksa.biraz fikri tartışmalara açık olmalı gerçek sorunlarla ilgili.insanı yaşatki devlet yaşasın sözünün demodeliği.liderlik için inandırıcı olmak gerekiyor.buda kılıçdaroğlunda yok.erdoğanda inancını yitirmiş durumda.
30
adnan oktar neden ajitasyon yapmakla suçlandı
neden fikirleri bağnazlıktan tehlikeli görüldü
ilayi kelimetullah için yaşamak neden cezalandırmanın bahanesi
aldığı eğitim nasıl bir dünyadan koparmıştı onu
yaratıcı sanata nasıl bakıyordu.
31
tabiki olimpostan haber veriyor buket uzuner konu tanrılar olunca.tur dağından iniyor musa kızıldenize.çarmıha gerilen isa kadar yalnız günümüz gezginleri.mekkeyle vmedine arasında her çağın rüzgarıyle helak edilmiş mitoloji.işte budanın evreni duyma isteği çağırıyor bizi dansa.
32
konular belli mesele gazetecilik olunca.oysa gazeteci muhaliftir haberin rengine bakınca.neyin muhalefeti sorusu için halkın dostları anlaşılır.yoksulların yanıda olmakla iktidar aynı şey değil.derin güçlere karşı birleşmek gerekiyor konu ulusal egemenlik olunca.
33
6lı masada her şey karmakarışık.akşener ağırlığını koymak istiyor masaya.tek adayla seçime girmek için hdpnin şartları var.immoğlu muhafazakar görüntüsü veriyor siyasetin değiştiği izlenimi vermekle.peki siyaset yalnızca hırslarlamı tarif ediliyor.
34
hepsi varolmayı bilmiş yazarlar.türkçeye kazandırılmış kitaplar için bir ayrım gözetmek anlaşılmayı haketmesi açısından zor.ben amak-ı hayal ve kabüsname gibi kitaplarla başladım yazmaya.sonra mesnevi ve kalile dimneyle tanıdım hayatı.çokmu zor alkışlamak hayatı.
35
akşenerin politikası 90ları akla getirdi.özallı yıllara dönüşün eleştirisi.chpnin lider bir parti olarak çıkması ihtimal dahilinde.seçim 2.tura kaldıktan sonra bu üç partinin ittifak kurması seçimi kazandırır millet ittifakına.buda farklı sonuçlar çıkarır ortaya.
36
pkknın federal yapıda ısrarcı olduğu.orda neden bu fikrin temsilcileri yok.avrupada faaliyet içinde ayrılıkçı kürt örgütleri.bunlar türkiye halklarından sözediyor.türkiyenin demografik yapısında suriyeliler gerçeğide katılmış bir diyalog beklentisi olmadığı halde.
37
siyaset kumpaslarla genişlik kazanıyor.6lı masa beklemede adaylık için.bu arada seçimin önemi avrupada vurgulanıyor.gündemi seçim tarihi belirliyor.erdoğandan ekonomik sinyaller seçimi ne kadar etkiler.pkknın psikolojik savaşla türkiyeyi karalaması.
38
siyerde geçen bilgiler hadis hükmünde değilmi.tevatür bilgilerle siyer yazılmadımı.deccal nasıl bir güce sahip olacak sorusu.mesih beklentisi kuranda vardır demek zuhurundan sonra açıklık kazanacak rivayetlere göre.yecüc mecüc belki savaş hazırlığında.
39
yaratılışı evrimle açıklamak mümkünmü
bir halkedilmenin konusu olabilirmi evrim
kuranda geçen kün feyekün ne anlam taşıyor evrimciler için
insanlık tarihinin başlangıcında ne var
kabil ve habil kıssası bir materyalizm eleştirisimi.
40
adnan oktar çağını aşmış tek düşünür.
ingiliz derin devleti islamı tehlike görmüştür dünya sistemi için.
işte bu yapıyla mücadelede materyalist felsefe çürütülmek istendi.adnan oktar ateist felsefeyi yenilgiye uğratıyordu.
işte ceza alma neden
41
siz ne düşünüyorsunuz altılı masayı.chp çoklu adayı savunur hdpnin çıkışından sonra.belki bu şekilde seçimi 2.tura taşımış olur partiler.bu arada ak partide güçleniyor ekonominin düzelme emaresiyle.biraz dünya siyasetine yabancıyız halen devrimlerin tartışıldığı bir dönemde.
42
evrimi bilimle açıklamak isteyen bilginler neden yaratılışı bilimin dışında tutuyor.adnan oktar evrimi çürütmek isterken insan anatomisini örnek gösteriyordu bilimin evrimi yalanlayan bulgularıyla.
43
yozlaşma denince zilletle bir ilgisi varmı bilgisizliğin.cehaletle ölçülür öğrenmenin luzümü.sanatın duygulanıma etkisini hangi kaideyle ölçeriz sorusu için yeraltı kültürünü gözleme alışkanlığını aykırılık sanma.dini anlama biçimleri için hürriyete sığınır insan.
44
lozan anlaşması türkiyeye ne kazandırdı sorusu için batılılaşma akla geliyor.ancak türkiye için bağımsızlık kararlara bağlanmış devrimlere bakınca.avrupai hayat tarzı osmanlıda da vardı.devleti oluşturan kurumlar osmanlıdan miras.nasıl bir anlam yüklemeli bu anlaşmaya.
45
paylaşımda bulunmak konulara bağlı.bugün mekkenin fethi kutlanıyor kanalda.yine sohbetlerle insan kazanmanın geleneği.rusulullah mucizelerle davet etmiş islama herkesi.çarşafın dışında bir kıyafette var allahın izin verdiği ölçülerle.bence anlaşılmayı bekliyor tasavvuf.
46
bir defa fetih süresi düşünmek için gerekiyor mücadelede.hocam sohbette bizim fikrimize ışık tutmak için islam kültürünü hangi noktada açıklıyor anlaşılmaz şeyler arasında.işte insana dair hallerimize tercüme olma babından temenniler.geceniz ve gecemiz kutlu olsun.
47
türkiyede gençlik hareketleri bağımsız bir türkiye için örgütlü mücadele veriyor.sınıf çelişkisi olduğu sürece sosyalizmin haklı bir dava olarak emeğin savunulma olanağı olması.ayrıca devletçilikle proleteryanın aynı bir gerçek olmadığı kanısı için yeterli sebepler var tarihte.
48
kim bir kavme bernzerse ayeti günümüz emperyalizmi için geçerli.yoksa ehli kitap bir noktada anlaşabilir.diyanetin fetvası islama yabancılaşmayı kapsıyor.adnan oktar islamın çağdaş yüzünü tanıttı insanlara.hristiyanlığın bir taklidi değil.
49
ismail ağada kurslar nasıl medreselere dönüştü.çağdaş eğitim nasıl yok ediliyor.binlerce hafız yetiştiren kurumlarda neden fen bilimleri yok.çağın gerisinde kalmış pedagojinin zorladığı sapkınlık.allah sevgisini sapkınlık görenlerin anlayışı.
50
bildiğim kadarıyla adnan oktar başvurduğu kaynaklar olarak mason diktatörlüğü gibi kitaplarla derin dünya devletinin çalışma sistemini anlamış.masonluk fravunun sarayı olarak görülmüş daha etkin bir tebliğ için.yani o kitaplar ajitasyon değil.
51
feminizmin nasıl anlam değiştiğini vurguluyor kitabında hilal kaplan.eşitliğin bir ekonomik değer olduğu.islam kadına eş seçimi için şans tanımışmıdır şeriat dediğimiz dini kaidelerde.bunları anlamak için feminizmin tarihine bakmak gerekiyor.
52
sisli bir ankara akşamında otöbüsün kalmasını beklerken şehrin soğuk görüntüsü vardı saçlarında.ilk aşklarla tanımak mümkün insanları diye düşündü.ayazın buğusu vardı gözlerinde.eğitimde yasaklarla başlanıyorsa derse diye düşünürken her yer kalabalıktı.
53
bu tür davranışların kaynağında insana duyulan nefret var galiba.henüz sinemanın konusu bile değilken böyle bir gerçekle yüzleşme nasıl bir duygunun ürünü.okullarda neyin eğitimi veriliyor insana güven duyulmuyorsa.üstelik şeffaflığın gerekli gördüğü şartlarla yaşıyor öğrenciler.
54
chp tartışmalarla yıpranmış halde seçime gidiyor.ekonominin verdiği olumlu sinyaller ak partiyi yeniden şanslı konuma taşıyor siyasette.chpde eksik olan her kesime aynı argümanla yaklaşması.bu nedenle toplumun bölünmüşlüğüne oynuyor izlediği siyaset.
55
biliyorum matbaaya gavur icadı denmiş.benim anlatmak istediğim modern düşünce ülkeye jöntürkler gibi yazarlarla girmiş.bunlar istibdattan kaçarak yurtdışında dergi gazete çıkarmış.dinin terakkiye mani olması tartışılmış son iki yüzyıl tarihimizde.
56
imamoğlu sağlıklıyım inançlıyım diyor bu yükü taşıyabileceğini ifade ederken.ak partinin böyle bir şansı yokmu.çünkü son kez adaylığını açıklıyor erdoğan.bu açıdan bakınca geleceğin siyaseti kendini gösteriyor.mahir ünal gibi bir siyasetçi neden görevinden ayrıldı.
57
böyle haberleri kim ciddiye alır.2.mahmut tanzimatı hayata geçirmemişmiydi yeniçeri ocağını lağvederek.osmanlının son ikiyüzyılı savaşlarla geçmiş.sonrasında cumhuriyete geçirilmiş bir ülke.kıyafet devrimi bizi batıya yaklaştırmışmı acaba.yoksa görünüşte bir devrimmi yaşadık.
58
tıbbın gelişmesi nerde başlamış.ibni sinadan günümüze ne değişti.hastalığı teşhiste ne gibi yenilikler vardı batıda.tıbbın çare olamadığı hastalıklar için nasıl bir yöntem izlenmeli.bitkilerle tedavi kimyasalların yerini tutarmı.bitkiler için bir araştırma kategorisi varmı.
59
o zamanki şartlarda öğrenilere saip çıkılmıyordu.trkiye bir değişim yaşıyordu kltrde.şimdi yurtların kalitesi kıyaslanmaz tabiki o dönemdeki eğitim şartlarıyla.örneğin bir yazılı basın yoktu öğrenileri belli konularda yönlendiren.öğreni evlerinde durum farklı değildi.
60
ben bu yurtta iki sene kaldım talebeliğimde.katı kurallardan şikayet ederdik öğrenciler için daha elverişli bir ortamı hayal ederek.ancak bahsettiğim doksanlı yıllarda daha iyi bir eğitim için çalışmalar vardı.görülüyorki bir değişim yaşanmamış kültür hayatımızda yarınlar için.
61
tarikat ve cemaatler bir çok insan için ekmek kapısı.böyle bir bilinç yok toplumda.amerikada benzer yapılar var ama bunlar denetlenebilir özellikte.türkiyede tasavvufa bağlılık ehli sünnetin gerisinde kalmış.rabıta ve seyrisülük gibi ritüellerde bir ilim diyebilmenin kültürü yok.
62
etik değerler tabiki bunu hoş görmez.cemaate bağlılık ahlaki değerlerden daha değerli.her şeyden önce bunun bir istisna olması da tehlikenin büyüklüğünü ortadan kaldırmaz.ismail ağada cübbelide bu duruma bodoslama diyor.bunların yaptığı hangi ruh haliyle açıklanır.
63
bence türkiye kendi çıkarını düşünüyor dış politikada.ukrayna rusya savaşı bu politikayi dayattı türkiyeye.tek amaç kendi güvenliğini düşünmek suriye ve ırakta olduğu gibi.ekonomide yoksulluğu yenmek gibi bir gayesi var erdoğanın.sorun yabancı sermaye değil ekonomide.
64
işçi hakları olmadıkça gelir adaleti sağlanamaz.türk ekonomisi yoksullar için devlet yardımı demek.belkide kültür sorunlarında görmeli kimsesizliği.kendi içimizde kendi tarih yorumunu kabullenmekle çağdaşlığa adım atmışız.
65
erdoğana fikri takipte bulunmak zor.bir duyarlılığı varmı halkı uğruna.osmanlıda tımar sistemi vardı başlangıçta.bunlar arpalığa dönüştü zamanla.türkiye benzer kaderi yaşıyor yolsuzluklarla.trol gazeteciler bunları yazmaz kendi iktidarlarını kaybetmemek için.
66
erdoğan iyi partiyi ak partiye yakın hissetmiş olmalı.chpnin dışlandığı görülüyor siyasette.oysa seçimi kazanma şansı vardı millet ittifakının.milli politika izlendiği vakimidir bu durumda.ilkkeler çiğnendiğinden ideolojik bakış darbe almıştır siyasette.
67
memleket partisi ne vadediyor siyasette.neden halka ulaşmada sıkıntı çekiyor partiler.belkide kurumsallaşma halkın onayından geçiyor.memleket partisi fikirdeki varoluşla bir yol açabilir kendine.ancak bu şekilde yankı bulur halkta siyaset.hangi ideolojik temelde memleket partisi.
68
işte propagandanın amerikan karşıtlığında yol araması.vatan partisi asya birliğini savunuyor gelişen asya ülkelerini bu birlik için bir şans gördüğünden.türkiye yıldızı parlayan bir ülke konumunda olduğundan terörün hedefi olmuştur.burda ülkenin geleceğini düşünmek gerekirse.
69
iyi parti merkez sağ parti görünümünde.bu açıdan savunduğu siyasetin chpnin görüşlerine uymaması doğal.iyi parti ak partinin oylarına talip gibi bir kanı var erdoğanda.böyle bir psikoloji yakınlaşmaya neden olabilir.
70
hayal kurmakta bir yalnışlık yok onca umutsuzluğun içinde.daha bu markanın servisleri açılacak.çünkü enformasyon çalışacak ekonomide benzer projeler için.ancak ekonomi kalkınmanın yalnızca gerekli bir yönü çağdaş uygarlık esas alındığında.birazda sanat konuşulsun programda.
71
türkiye yüzyılı için ekonomiden başlanmış işe.biz ekonomiyi pratik zekadan uzak bir hayal olarak görmüştük.çevremizdeki ülkelerden irandaki gelişmeler yeni çağın habercisi.türkiyede kültür sosyalizm olarak anlaşılmış darbeler tarihinde.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.