- 657 Okunma
- 9 Yorum
- 5 Beğeni
Şanslı Kediler
.
.
Erkek çocuğu gariban oluyor. Kız çocuğu ise kendini zorla sevdiriyor.
Kediyle köpeği de ben çocuklara benzetirim.
Köpek garibim gelir bir iki kuyruk sallar, bir iki ayaklarına dolanır. O kadar.
Şimdilerde evlere giren, kucaklarda gezen finolara bakmayın, çoğu zaman dışarıda kalır zavallı.
Kedi öyle mi ya!
Evin baş köşesindedir. Gelir, bir iki mırnav, hoop kucağına atlar. Erkeksen sevme.
Bu arada araya "korsan" bir bilgi gireyim. Son 4000 yıldır evcilleşen hayvan yokmuş, kedi de kendiliğinden evcilleşen tek hayvanmış.
Tabii ekmek elden su gölden. Görünüşte aslan kaplan familyasından, onların küçültülmüşü ama kim uğraşacak dağda bayırda av avlamakla.
Evlerde bir eli yağda, bir eli balda olmalarına rağmen ara sıra da olsa avlanmaktan vazgeçmezler.
Kedinin o pusarak kuşa yaklaşması var ya müthiş.
Ben pek sevmem de benim küçük oğlan hastası.
Üç tane hem de. Kaç yıldır besliyorlar. En şerefsizleri de Dobi. Evde yırtmadık ne koltuk bırakmışlar, ne perde!
Oğlan geçen yıl Ocak ayında Hollanda’ya gitti.
Gelin doktor olduğu için işlemleri ha deyince olmuyor. Şimdi o da gitti.
Üç şanslı kedi 12 Ağustosta Hollanda’ya uçtu.
Avrupalı oldular artık. :)
Avrupalara falan kedi götürmek öyle kolay mı? Zaten sürekli veteriner kontrollü. Aşısı, bakımı, ilacı falan.
Sağlık bakanlığından izin alacaksın.
Hollanda elçiliğinden vize alacaksın. Evraklar, evraklar...
ÖZEL PASAPORTLARI VAR PASAPORTLARI.
Hava alanında insandan daha sıkı kontrol ediliyor.
Bi göreceksin.
Nerden bileyim anamızdan babamızdan kedimiz mi var?!
Sırtta özel kedi çantaları. Kedi çantası varmış biliyor musunuz?! İmrendim valla. Hava delikleri, pencere gibi saydam kısımları. İçinden mutlu mesut bakıyorlar, pencerelerden. Üçüne üç ayrı sırt çantası. Özel.
Eşşoğlu eşşek beni bırak çocuğunu bile taşımaz öyle. :)
-
Suat Zobu
YORUMLAR
doğayı ve doğada yaşayan canlıları sevmeyenlerde asla ve asla insan sevgisi yoktur .. Hani diyor ya genel olarak dinciler biz yaratılanı yaratandan ÖTÜRÜ SEVERİZ İŞTE BU YANLIŞ VE YAVAN HATTA YALAN SÖZ söyleyen insanı ve insanlığı sevmeyenlerdir . Kedinin ve köpeğin abdest bozduğunu söyleyenlerdir bunlar. Dünyadaki bütün canlılar ve özellikle evcil hayvanların hepsi sevimlidir . Hobi çiftliğim var yaklaşık 15 yıldır bu çiftliğimde 100 den fazla kanatlı hayvanlardan köpeklerden kedilerden tavşanlara kadar her türlü hayvanı hiç karşılıksız besliyorum zira bu yalan dünyanın varlığını üzerinde yaşayan çanlılara borçluyuz kutlarım hocam bu güzel çalışmanızı
Bu yazıyı bir kez okuyup geçerseniz :
" Ne var şimdi bunda kedileri köpekleri anlatmış." der geçersiniz.
Eğer benim gibi yapar da dönüp dönüp okursanız.
Yazının ruhuna girer, eliniz şakağınızda düşünür kalırsınız.
Anlayana çok şey anlatılmış çok şey...
Benim Suat gardaşım ne şiiri ne de yazıyı-iş olsun- diye yazmaz çünkü...
ALINDI ANLAŞILDI. MESAJ BEŞ BEŞ NET.
(Biz telsizle böyle konuşurduk.)
Öperim gözlerinden yüreğinden.
Bizim eve fare girdi acaba gelip yakalarlar mı🙃 üç koldan :)
Gerçi avrupalı kedi fare mi yakalar :)
Çok tatlı bir yazı olmuş gülümsetti.
Kaleminize sağlık 🧿
Suat Zobu
"Avrupalı kediye fare mi layık görüyorsun?" diye komplekse girerler.
O da bizim oğlanla geline yansır. Kedi maması, jambon mambon dururken iiiyyyykkk fare mi! derler.
Çok güzeldi sağ olun.
Büyük onur verdiniz mutlu oldum var olun.
Selam ve saygılarımla.
Gül'enyüz
Ve aleyküm selam, saygılar...
:)) Birinin kumu var,biri ille de dışarı çıkartılmak istiyor.Gezmek-gezdirmek isteyenler köpeği, evden dışarı çıkmayanlar kediyi seviyor.Evde ikisinin de bakımı zor.Dışarıda da gözetmemiz gerekiyor hayvanları.Zira onların doğasını bizler alt -üst ediyoruz.Duyarlı olmalı ve haklarını teslim etmeli ve şiddetten kaçınmalıyız.Üstadı selamlıyorum.Sağlıcakla.Saygıyla.
Köpek düşünmüş; bu adam/ kadın benim karnımı doyuruyor, beni seviyor, ihtiyaçlarımı gideriyor. Galiba bu tanrı...
Kedi düşünmüş; bu adam/ kadın benim karnımı doyuruyor, beni seviyor, ihtiyaçlarımı gideriyor, çişimi temizliyor. Galiba ben tanrıyım...
Ben de; ikisinin arasında, hatta tüm hayvanlar arasında bir seçim yapacak olsam, kediye kolay kolay sıra gelmez herhalde.
Suat Zobu
Kendilerini zorla sevdiriyorlar.
Evin içinde olmadık yerlere saklanıyorlar.
Nerden mi biliyorum, oğlandan. Tatile falan gittiklerinde biz bakıyorduk da.
Aman aman ben sevmem hanım hiç sevmez.
Selamlar teşekkürler.
Ama bu çok güzel bir yazıydı 🙂
Yani 10 numara 5 yıldız 🤭
🦁🐯🐅🐈😺👈🏻
Büyükten küçüğe kedi family ((:
Suat Zobu
O family sıralamasından sonraki işaret parmağı SÜPER.
Sağ ol sevgili dost.
Selamlar.
Saygılar.