Yağmur Arkası
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Kalbimi dudaklarının kıvrımında ve kızgın ateşlerin kiralık meskeninde unuttum
Kal ve beni bekle.
Eylül yaklaşıyor
Ağır ağır
Terk ediyor yaz güneşini kalbimiz
Yürekten sevmeyi isteyince.
...
Sen, sıradan bir günde kapıyı aralayan herhangi biriydin. Ve hayatıma girdiğin o günde planlar değişti. Ki zaten hiçbir oluş planlar dâhilinde gerçekleşmezdi. O günden sonra ben gittiğim her yerde ve daima seni özledim. Ben gittiğim her yerde ve daima yağmuru özledim. Yağmur ile seni eşdeğer tuttuğum için birtakım gariplikler örgüsü beni buldu. Tam da senin kapıyı araladığın yerde bir çocuk kalbi –Adı Güneş- gözlerini dikmiş bana bakıyorken yaşadıklarım hakkında kesin yargıya varamazdım ya da atıp tutamazdım.
Zaman içinde sen miydin değerli bulduğum yoksa kapı aralandığında karşıma çıkan çocuk kalbinin gözlerindeki heyecan dolu bakışlar mı? Tam olarak hatırlayamıyorum ama şunu bilmeni isterim ki söz konusu olan benim de kalbimdi. Ve ben kalbim olmadan yolculuğa çıkamıyordum. Ben kalbim olmadan nefes alamıyordum.
Günlerden bir gün çıkıp gitmek fikrinden uzaklaştığımda kalbim ile kendimi bir maceranın içinde buldum. Maceranın başkahramanı yağmurdu ve tabi ki sendin. Seni gördüğüm o ilk an yağmur tüm şiddetiyle yağıyordu. Çoraplarıma kadar ıslandığımı hissettim ve kendimi içeriye zor attım. Gün ortasıydı ve ben pencere kenarında ıpıslak kıyafetler içinde bekleşirken karşı caddede limon ağaçlarının hemen yanında seni gördüm. Sen orada şiddetli yağan yağmura hiç aldırmıyor ve koşuşan insanların arasından sıyrılıp tüm zamanların ve ilhamının sana verdiği cüretle o yağmur altında ellerinde eskimiş gazete kupürleriyle yürüyor ve yüksek sesle konuşuyordun. Sen bir deli miydin yoksa meczup mu? Hayır, ikisi de değildin. Aklın yerindeydi ve anladığım kadarıyla senin de hissedebilen bir kalbin vardı. O yağmur altında en hassas yerinden vurgun yiyen kalbin kadar gözlerin de konuşuyordu aslında. Bir ara sustun. Güç bulmak için duvara yaslandın. Seni görmediler caddedekiler. Seni ben görüyordum ancak. Seni pencereden öylece seyretmek, sana ulaşamamak çaresizlikti. Katlardan aşağı baktım. Bütün katlardan aşağı sarkıttım içimi. Sana ulaşmanın tek yolu buymuş gibi geldi. Oysa değil. Mideme ağrılar girdiğini hissettim. Seni o şekilde görmeye dayanamadığım açıdan başka yöne çevirdim gözlerimi ama olan olmuştu. Gözyaşları yanaklarımdan en aşağıya süzülüyordu. Buna engel olamıyordum.
Bir süre ağladım ve sonra araya zamanlar girdi. Seni görmeyi reddetti gözlerim.
Yağmurun insan kalbine tesiri ne derece kuvvetli ya da yağmur olmadan da kalbim hissederek çarpar mı? Yoktu bu soruların cevabı. Sanırım sen kapıyı araladığında olanlar olmuştu. Doğru ya, marifet gözyaşlarına rağmen yürütmekti hayatı. Kalbini kalbime ekleyerek inandım ben buna. Güvendim. Dayandım. Benim sırtımı yasladığım duvar işte orada. Henüz rutubet almadı. Yıkılmadı.
Bu hikâyeyi yazmayı yarıda bırakıyorum. Geride kalan gözyaşlarımı silip, akşamın eteklerinden tutarak gözlerimdeki hüznü taşıyorum kalbinin içine. Bu hikâyede benim için tasarruf edilen yol bitti. Tam da gün ortasında terk ediyor güneşini kırgın kalbim.
Çıkıp gitmek fikrine her gün biraz daha alışıyorken kalbim, örseletmem doğmamış günleri.
Mahvash / Munise Senem UÇAR
YORUMLAR
Kalbimde sessiz bir ağrı. İçimden taşıp gelen gözlerimi açamıyorum. Ama yüzümü kaçırıp beyinsel düşüncelerimi dile getirmek istemiyorum. Biliyorum dile getirsem en çok biz yanıp kül olucaz. O külden kalbimle kül ülkesinde beklerken ayakkabılarımı kaybettim. Şimdi çıplak ayaklarımla sallanıyorum kalbimin salıncağında. Birazdan kan kuşları ve çocukları gelip saklambaç göğünü kovalayacak oradan parmaklarımızı yağmura tutup gözlerimize merhamet doldurup gidecektik. Çok çok çok uzak o kül ülkesine.
Bal bade lokum gibisin my sista.
Şe çemi boynarama hara zula zaba
With love my sista
👣♥️👣
-Belıeve- tarafından 28.8.2023 17:31:30 zamanında düzenlenmiştir.
Mahvash
Hoş geldin
Buraları çiçeklendi
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
Seni seviyorum abla
💟💟💟💟💟💟
🐳🐳🐳🐳🐳🐳
Belki de güneş seçtiğimizden bitiyordur.
Güneşler batmaya mahkum...
Belki de yağmur dediğimizden...
Yağmurlar diner birgün...
Mahvash
Yazıya eşliğiniz için teşekkür ederim.
Güneş batmışsa sebebi vardır ve elbette doğacaktır yeniden.
Keza yağmurlar dindiğinde hüzne kısacık da olsa bir mola verilmiştir. Ömrümüz çiçeklenip güzelleşecektir.
Saygılarımı sunarım.
Orada kapı aralığında bekleyen bir güneş gördüm. Yagmurla birlikte yedi rengi taşırlar gökyüzüne..
Gökkuşağı mutluluk verir daima. Hele altından gecebilirsen bütün dilekler gerçek.olur derler..
Hep mutlu ol Sevgili Mahvash
Mahvash
Bu ne güzel sürpriz
Teşekkür ederim eşlik ettiğin için.
Hep ama hep mutlu olalım. Mutluluğun yolu içten selamlaşmalarla ile ve biraz da olsa ümitvar olmakla açılıyor sanki. Yazıya eşlik ettiğin için çok mutlu oldum. Mutlu ettin.
Selam ve sevgilerimle.
Güne gelmiş yazıya ne yazılabilir ki
Seromoniyle selamlamaktan başka
Bir virtüöz edasıyla kelimelerle oynaşıp duran sevgili Mahvash / Munise Senem UÇAR hanımefendiye bu muhteşem harika ötesi yazıısıyla teşekkür etmek kifayetsiz kalacağından şukran ve minnet duygularımızı sunalım
Umut ederiz ki kabul buyurur
Mahvash
Mahvash
Yağmur ve aşk i,kilisiyle duru bir anlatımla keyifle okuduğum
kısa öz ve devamı beklenen bir gönül öyküsü
çok güzeldi içimi açtı kutluyorum!..
Mahvash
Severek okudum bu yazıyı son cümle iz bıraktı zihnimde kutlarım kaleminizi