Sayıların Tanrısı Yoktur
Yükseliyorum yer çekimine inat, yükseliyorum ardına bakmadan, çünkü bir rokete bağlamışlar zihnimizi, hayallerimizi... Bulutlar geride kaldı şimdi, geride kalıyor ne varsa.
Dünyanın en yüksek dağı, Everest, aşağı yukarı 8 km uzunluğunda, atmosferin ilk katmanının yüksekliği ise 20 km.
Hiç bir büyük insan çıkıp da ölçmedi Everest’in yüksekliğini, ölçenler kimlerdi, vatanları, dinleri, inançları neydi? Atmosferin katmanlarını kim koydu önümüze, kim adlandırdı, tanımladı mesela?
Japonya’nın ilk hükümdarı, kralı da ölçmedi, İskandinavların Tanrıları da dağların yüksekliğini ya da ne Aristo ne de Buda ne de Musa İsa Muhammed ölçmedi atmosferin katmanlarının uzunluğunu eline alıp bir metre.
Statüko veya devlet veya inanç veya kültürel yaşam sevmez matematiği. Sevseydi hiç Galile Galileio zindana atılır mıydı Papa tarafından, bizim Hazerfan sürülür müydü vatanından. Ne Roma ne Bizans ne Persler ne de Osmanlı sevdi Matematiği. Ben de sevmiyorum işin gerçeği. Çünkü matematik yalan nedir bilmiyor ki. Doğru, dosdoğru söyleyeni kim sever ki.
2015 yılında ikinci el bir araba 30 bin liraydı, 2023 yılında ikinci el bir araba 400 bin lira oldu.
2015 yılı 1000 liraydı emekli maaşı, 2023 yılında 9 bin lira oldu.
2015 yılı mazot benzin 3,7 liraydı, 2023 yılında 37 lira oldu.
2015 yılında 90 metre kare bir daire 130 bin liraydı, 2023 yılında 1.800,000 bin lira oldu.
8 yılda yıkıldı her şey.
Nas nas dediler devletin gecelik borçlanma faizini yüzde 19 dan yüzde 8 e kadar indirdiler, sonra ne oldu bilmem nas gitti bas bas paraları leylaya oldu, şimdi faiz yüzde 25 e çıktı.
Ülkemizde iktidar zihinsel algı yaratma gücünü kaybetti. Belki dünyada da bu böyle, algı ile yönetiyorlardı halklarını. Algı ise yalan üzerine kuruluydu.
Aşağı yukarı 20 yıldır internet kullanırım, Demirelli, İnönülü yönetimleri pek hatırlamam,tarihin de bir işe yaramadığını bu sürede öğrendim. Tarih; güçlünün yazdırdığı bir hikayedir sonuçta. Ölülerin ve ölmüşlerin hikayesi değil midir? Şunu gördüm, o kadar yalancı ve ikiyüzlü, milleti ve halkı aldatmaya yönelik ki devlet yöneticilerimiz. Yalan mesleği midir devletlerin, kralların hatta peygamberlerin sorarım size?
Bizleri doğru olun, dürüst olun diye diye büyüttünüz. Peki sizler neden yalan söylediniz durmadan. Yalan mı öğrenmiştiniz öğrenirken?
Hayvan ekosistemi aldatmaca üzerine kuruludur. Avını aldatamayan avcı açlıktan ölür. Bu bağlamda eğer devletler, halklarını aldatamazlarsa açlıktan ölecektir diyebilir miyiz?
Yönetenler aldatmak mecburiyetinde mi yönettiklerini. Peygamberler ümmetlerini, krallar tebaalarını, komutanlar askerlerini aldatmak mecburiyetinde midir?
Aldatamazlarsa aç kalacakları için mi durmadan yalan söylediler kalabalıklara. Peki siz kalabalıktan biri misiniz dostlarım? İnanamasanız bile inanmak mecburiyetinde bırakıldınız mı büyükleriniz tarafından. Veya sizlere anne babanız başta olmak üzere, öğretmenleriniz, camii imamları ve cem dedeleri veya devlet ve siyaset başkanları sizi zorla mı inandırdılar yalanlarına. Yalana inanmamaya gücünüz yok muydu? Bilginiz, yalanları görmeye yetmedi mi? Maalesef yetmedi belki de.
Her seçim döneminin bir yalanı varmış anlaşılan. Mikrofonlar elde, otobüs tepelerinden durmadan yalanlar bağırmışlar bizlere. Televizyon ekranlarından yalan anlatmışlar. Gazete manşetleri yalan imiş. Ülkemizde yalan yasası çıksa en büyük yalancı kim çıkar sizce? Gazete editörleri mi, tv kanal sahipleri mi, siyasetçiler mi, din adamları mı, matematik veya fizikçiler mi? Vb vs?
Eeee haliyle yalancı çobanın hikayesini de bilirsiniz. Millet veya hikayedeki köylüler de yalana bir inanır iki inanır üçüncüde de inanır mı sizce. İnanmasalar ne yapabilirler ?
Krallar ve peygamberler döneminin zenginliği haraç ve ganimet idi. Çünkü Tanrı bıkmadan usanmadan ganimet eyleyin diyordu. Peygamberler de karşı çıktıkları kadar yalancı mıydı desem çullanır mısınız üzerime, krallar da komutanlar da en yalancı en düzenbazlar kadar aldatmış mı bizleri? Tarihin içinde yalan olmayan ne kaldı kemikten ve çürüyen etten başka.
Firavunlar diri kalmak için mi mumyalattı kendini? Mumyalama tekniğini hiç araştırdınız mı, burundan beyniniz çıkarılıyor, iç organlarınız çıkarılıyor ve bedeninize vb vs malzemeler dolduruluyor kah sıvı kah saman belki de.
Yunan kültüründeki bir Tanrı veya Tanrıça heykeli ile taştan örülmüş bir tapınağın farkı nedir sizce, Buda heykeli ile Kabe’nin, Ağlama Duvarı’nın farkı nedir?
Bir olay vardı internete düşmüştü, adamın biri Kabe maketini İstanbul’un ortasına mı bir caddesine mi ne koymuştu, hemen tuttu götürüldü polisler tarafından, işte artık hangi kılıf bulundu ise yasal olarak. Belki de adam Mekke’ye kadar zahmet etmeyiniz yorulmayın ben buraya getireverdim Kabe maketini demek istemişti, olabilir mi, yardımcı olmak istemişti müslümanlara. Eskiden insanlar Tanrılarını yanında taşırmıştı, çok Tanrılı dönemlerinde, hani çok anlatılır din derslerinde Hz Ömer’in hikayesi, helvadan yaptığımız putlara tapardık, açıktığımızda da onları yerdik gibi?
Not: Ben atmosferin katmanlarının yüksekliği ile ilgili bir yazı yazmayı düşünmüştüm, lakin ne ara konudan saptım bilmiyorum.
Not: Ben yazı yazma tekniğini bilmiyorum. Klavyezanım dostlarım, affediniz.
Z Kuşağını çok mu seviyorum, hangi ekonomi platformuna girsem, yorumlarının yüzde doksanı küfür üzerine, siz küfür eden bir kuşağı sevebilir misiniz? Kendilerini küfür ederek ifade ediyorlar, o. çocuğu, a. fuck you, k. fuck, oranı buranı fuck.. Bu küfür ederek kendini ifade tarzı yanlış bir izlenimim mi yoksa; Y Kuşağının ikinci bölümümden itibaren de daha çok kullanılıyor. Peki bu gençler yaşları 30 ve altında olanlar neden çok küfür ediyorlar internette. Kimden öğrendiler bu küfürleri, rol modelleri, öğretmenleri kimlerdi hiç sorma gereği duydunuz mu?
Çünkü o kadar çok yalan bilgiye, hikayeye maruz kaldılar ki büyükleri tarafından; belki de kendilerini ifade edecek başka bir dil ve üslup bulamadılar, olabilir mi?
Oturun oturduğunuz yerde, yeni kuşaklar; abi ve ablarının bile orasına burasına minareden tutun da everest dağını yerleştirmeden saçma sapan eski kuşak hikaye ve birikimlerinizi alın oturun ve ölümünüzü bekleyin, hayatımızı fck ettiniz bir de kalkıp edepten, şiirden, siyasetten, Tanrıdan, inançtan vatandan mı bahsedeceksiniz?
Artık gençler yapay zekadan sorup öğreniyor hatta biz Y kuşakları bile yüzde 35-40 internetin yetiştirdiği zihinlere sahibiz. Eee haliyle internete ilk bilgileri girenler de ihtimal x kuşakları ve üstü olacaktır kısa vadede, hatta Y kuşakları da dahil artık bunlara. Yapay Zeka’da internet görsel ve yazılarından alıyor bilgileri. Yapay Zeka devleti veya imparatorluğu veya kültürü de yalanların üzerine mi kurulacak bu bağlamda?
Not: Dünyanın kitlesel yok oluşunu kim ister? Onca yalanı ne temizleyebilir başka. Sonra ver elini yeniden yalanlar ile yeni bir kültür dünyası mı oluşturulacak gezegenizmizde.
Not: Büyük harf kullanmayı yasaklayalım, yazıda, şiirde olmaz mı? Çünkü klavyede büyük harf yazmak için Capslk tuşuna basmalısınız ve bu tuşa basmak dünyanın karbon izini küçük harf kullanmaya göre daha çok ısıtıyor. Sonuçta enerji daha çok salınıyor dünyaya, atmosfer ısınıyor ve çöl iklimine dönüyor coğrafyamız da. Gündüz ve gece sıcaklık farklılıkları gittikçe artıyor.
Şahsen yıllardır büyük harf kullanmanın gereksizliği üzerinde duruyorum çat pat kem küm diye. Nasılsa yakında TDK’da büyük harf kullanımını yasaklayacaktır. Alışkanlık gereği mecburen kullanıyoruz aslında.
Ve aslında internette yazdığımız her ifade, bıraktığımız her karakter veya harf dünyanın ısı ve sıcaklığını artırıyor. Bunun yanında müzik, şehir gürültüsü, egsoz borularından çıkanlar, çan ve ezan sesi de bu küresel yok oluşu hızlandırıyor sanki.
Not: Kendine bir sorumluluk ver ve yazı ve şiir yazma süreni uzat uzatabildiğin kadar olmaz mı Dünyevi? Dünyevi, dünyada yaşayan mı demek?
Not: Yine saçma sapan bir deneme oldu, belki sonradan silerim olmaz mı sevgili Tanrım, Olur dünyevi, sen nasıl istersen dünyada yaşayan küçük yaratığım benim.
Astronotlar veya pilotların zihin sağlığı nasıl korunuyor bilen var mı? Dünya yörüngesinde 6 ay yaşayan bir insan dünyaya döndüğünde dünya yaşamına nasıl adapte olabiliyor arkadaş? Sanki bu olay, gözlerimizi yuvalarından çıkarmışız, göz sinirlerini ve bağlantılarını kablo vb vs ile uzatmışız 50 -60 cm karşımızdan kendimizi seyrediyor gibi midir dünya yörüngesinden dünyayı seyretmek sevgili internetdaşım?
Sayıların, Matematiğin Tanrısı da bizim bilmeye çalıştığımız Tanrı mıdır arkadaşlar? Hece şiirinde de bu Tanrıyı çok dikkate almalı değil miyiz? Herhangi bir sesin ve sesten doğan harfin hecenin matematiksel karşılığı müzik notaları mıdır? Müzik notaları sonumuz olabilir mi?
Uzayda, yani dünya yörüngesinde sessizlik mi hakimdir. Sonu gelmeyen bir sessizlik?
Üstad, üstad, ne oldu ya hu, uyan uyan çabuk, ne oldu yahu yazı yazıyordum rüyamda, tüm kanallarda ve internette aynı haber, bir uzay gemisi yanaşmış dünyaya, BM başta olmak üzere tüm devletler aval aval bakıyor bunlar kim diye.. Hadi ya, sonunda geldiler mi, hele şükür, Tanrıya hamd olsun, sonunda gönderdi ya, kimi gönderdi üstat? Dur hele bir yüzümü yıkayayım, sana uzaylı dilini öğretmiştim değil mi, karşına çıktıklarında ne söyleyeceğini biliyorsun? Kem küm, çat pat öğrendim sayılır üstat.
Üstat mutfaktan ekmek bıçaklarını da alayım mı, ne olur olmaz demiştin. Al al, ancak plastik bıçakları al, metali fark ederler ihtimal. Üstad, uzay gemisi hangi maddeden yapılmıştır, plastik gibi yumuşak, çelikten, granitten daha sert bir maddeden mi? Ne bileyim lan ben. Hadi gel çabuk, uzay gemisini ele geçirelim, sonra ver elini cuf cuf, çok fazla sıkıldık bu dünyadan. Tamam üstat, geliyorum.
Üstat, uzaylıların Tanrısı da bizim Tanrımızla aynı şey mi? Hay ben senin Tanrına da sana da, ne çok soru soruyorsun sen be.
Unutma sakın, sayıların Tanrısı yoktur, sadece harflerin Tanrısı vardır. Harflerin, kelimelerin, seslerin Tanrısına sığın, ondan iste, dua et. Lakin ibadet etme, tapma asla. Tanrı bizleri kendisine tapmamız için değil, kendisini yenmemiz ve geçmemiz için yarattı, hatta sevmemiz için bile nasıl sevebilirsen artık, lakin bilinmek isteyen bir Tanrı, bilindikçe kaybolur, kaçar ve saklanır yarattıklarından. Çünkü ne yarattığını en iyi o bilir ve korkar bizden. Uzaylılar da kim, gelecekleri varsa görecekleri de var, hadi davran, Ya Allah Bismillah. Gazamız mübarek olsun.
Not: 05:30
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.