- 143 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Düşmanını Neden Yetiştirdi?
Hz. Yakub’un çocukları olan İsrailoğulları Mısır bölgesinde yaşıyorlardı. Hz. Musa zamanında burası Firavunlar idaresindeydi. Mısır kralları olan Firavunlar Allah’a inanmadıkları gibi, kendilerinin hâşâ ilah olduklarını iddia ediyorlardı. Mısır halkı da Firavunla birlikte ‘Apis’ denilen öküze tapıyorlardı.
Öküze ve ineğe bu denli tapacak kadar ilgi göstermelerinin bir sebebi de bereketli toprakları onunla sürüp, bol kazanç elde etmelerini sağladığı içindir.
Firavun İsrailoğullarına çok zulmediyor, en ağır işlerde çalıştırıyordu.
Zalim Firavun bir gün ilginç bir rüya gördü. Rüyasında Mescid-i Aksa tarafından gelen bir ateş, bütün Kıptileri yakarken, İsrailoğullarına dokunmamıştı. Kâhinler rüyayı şöyle yorumlamıştı:
“İsrailoğullarından bir erkek çocuğu dünyaya gelecek, senin saltanatına son verecek”
Bu yorum üzerine Firavun İsrailoğullarından doğacak bütün erkek çocuklarının öldürülmesi emrini verdi. (Bakara,49)
Firavun var gücüyle İsrailoğullarının neslini kuruturken, Hz. Musa dünyaya geldi. Anne ve babası çocuğunun öldürülmesinden çok korkuyorlardı.
Cenab-ı Hak annesinin kalbine şöyle ilham etti:
“Sen oğlunu emzir, çevrendekilerin onun sesini duyup haber vermelerinden korktuğun zaman, çocuğunu Nil nehrine bırak. Boğulur diye korkma. Çocuğundan ayrılacağım diye üzülme. Biz onu yine sana döndüreceğiz. Hem onu peygamber yapacağız.” (Kasas,7)
Annesi çocuğun sesini komşuları duyunca üzülerek fakat Allah’a tam itaat ederek onu tahtadan bir salın üzerine koyarak Nil nehrine bıraktı. Firavunun adamları onu bulunca Firavuna getirdiler. Çocuğa, karşı konulmaz bir sevgi duyunca onu öldüremedi. Firavunun karısı da çocuğu çok sevmişti. Onu, evlat edinmek için Firavun’u ikna etti.
Sarayda yaramazlık yapıp, susmak bilmeyen Hz. Musa’yı sakinleştirmeyi kimse başaramıyordu. Nihayet annesi bakıcı olup, oğluna süt verince susmuştu. Böylece bütün aile Allah’ın vaat ettiği gibi bir araya gelmişlerdi.
Böylece zalim kral firavun, kendi saltanatına son verecek olan Hz. Musa’yı kendi eliyle yetiştirmeye başladı.
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.