HAYDİ ABBAS
Kanımızın deli aktığı gençlik yılları 40 lı yaşlar bundan 18 yıl evveli.
Balıkesir devlet hastanesi intaniye servis hemşiresiyim.Servis yedi yataklı genelde bütün yatakları dolu olan servisi o gün bir hasta ile teslim almıştım.Brucella teşhisi olan 70 yaşında olan bir bayan hasta ile...
Ertesi gün için avukat Turgut İnal Beye ait olan radyo BRT ye konuk olarak davet edilmiştim.Okumaktan zevk aldığım Cahit Sıtkı Tarancının Haydi Abbas şiirini radyoda okumak istiyordum ama ezbere.Hastamın bir tane oluşunu fırsat bilerek o gece şiiri ezberlerim düşüncesindeydim.
Ama öncelik hastamdı.Hastamın odasına giderek gece nöbetçinin ben olduğumu söyleyerek kendimi tanıttım.Hastamın vital bulgularını ( tansiyon,nabız ) alarak kontrol ettikten sonra tedavisini yaptım.Bir sıkıntı olmadığı kanaatine vardıktan sonra hastama iyi geceler dileyip kendisini arada kontrol edeceğimi söyleyerek yanından ayrıldım.
Kendi odama gelip dikdörtgen masamın üzerine kağıtta yazılı olan Haydi Abbas isimli şiiri koyarak başladım okumaya...
Haydi Abbas
Vakit tamam
Akşam diyordun
İşte oldu akşam...
Her dizede yumruk yaptığım elimi masaya vurup bağırarak okuyor mimiklerimle bütün vurguları heyecanla yerine getiriyordum.
Şiirin son 4 dizesine kadar bu böyle devam etti.Son dizeleri çay eşliğinde tamamlamak istiyordum.Heyecanım doruktaydı.Bardağıma çay doldurmak üzere kalktığımda derinden bir inilti duydum.
Hemen hastamın odasına yöneldim.Bir de ne göreyim 70 yaşındaki teyzem uyumamış yatakta bağdaş kurmuş tir tir titriyor korkulu gözlerle etrafına bakıyordu.
Aman Allahım...
Teyzem ne bu halin ne oldu sana dediğimde.
Ah yavrum delinin biri
Haydi Abbas
Vakit tamam
Akşam diyordun
İste oldu akşam
Deyip bağırıyor sağı solu yumrukluyor.Git sustur şu deliyi çok korkuyorum.
Dilim tutulmuş donup kalmıştım.Kısa bir suskunluk ve içimden geçenler teyzeme bak şiiri ezberlemiş...
Teyzemi tedirgin etmemek adına o deliyi susturacağımı söyleyerek odadan ayrıldım.
Teyzem nereden bilsin o delinin biri kendisinin bakımından sorumlu hemşiresinin olduğunu..
Meslek hayatımda yaptığım en masum hata Cahit Sıtkı Tarancının Abbasına aşık olmaktı...
Not...Teyzem hakikati bilmeden iyileşti taburcu olduğunda sarılıp beni öptü helalleştik.
Ertesi gün radyo programına konuk oldum.Programda Haydi Abbası okumadım.Çünkü hastamın korku dolu gözleri hiç aklımdan çıkmadı.
Bilmeden hastasına şiir ezberleten ilk ve son hemşire benim diye düşünüyorum.
Radyo BRT nin sahibi av.Turgut İnal Beye Allahtan rahmet diliyorum.
Yukardaki resim o günün anısına radyoda çekilmiştir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.