- 365 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
Perdeleri güneş yıpratır Kızları babaları
PERDELERİ GÜNEŞ YIPRATIR
KIZLARI BABALARI
Temmuz sıcağı bastırmış bir taraftan da hafif bir meltem rüzgarı esiyordu.
Oğleden sonrası güneşin gölgesi yavaş yavaş karşı yöne vururken küçük bir kız çocuğu annesi ile evin ihtiyaçlarını karşılamak üzere markete doğru gidiyorlardı.
Küçük kız çocuğu annesi ile yolda yürürken aniden durdu.
Annesi onu çekiştirerek götürmeye kalksada o inatla hiç yerinden kımıldamayarak bakışlarını sokağın karşı tarafında bir yere doğru sabitlemisti.
Annesi;
Hadi yürü artık kızım yine kedi mi gördün yorma beni, şu an o karşıdaki kedinin peşine düşmekten daha mühim işlerimiz var.
__Görmüyor musun anne ?
__Neyi kızım kediyi mi ?
__Hayır anne bu sefer kedi değil
İşaret parmagını uzatarak;
__Oradaki kız ile babasını.
Kızın annesi duraksayarak vızır vızır giden arabaların arasından caddenin karşısına baktı.
__Hani şu karşı tarafta ağlayan bir kız çocuğu ve babasından mi bahsediyorsun?
__Evet anne babası ona paten sürmeyi ögretiyordu.
__Eeeeee..
__Dengeyi kuramayınca patenler ile birlikte yere düştü.
__Normal değil mi kızım bu ik başlarda zorlasa da öğrendikten sonra paten sürmek, son derece heyecan verici bir deneyimdir.
Küçük kız sözünü kesti;
__Bunu bende biliyorum.Ama anne biliyor musun o kız yere düser düşmez babası telaşla ona doğru koşarak ona hiç bağırıp hakaret etmeden o kız çocuğunu sevgiyle tuttu yerden kaldırdı.Öpüp başını okşadı. Dizlerindeki üzerindeki tozu silkeledi sonra ona sımsıkı sarıldı.
__Eeee anladım onu da kızım peki bunda ne var ki paten öğrenene kadar her çocuk düşer böyle .
Aslında kızının neye icerledigini anlasada daha fazla üzülmesin diye bunu yok sayarak ona;
__Bu normal bir olay peki sen niye buna takıldın pek onu anlayamadım.Bir patenin yok diye mi?
__O dert degil de anne.Bir patenin olmasa da olur ama anne bir an da olsa o kız çocuğu yerine olmayı istedim..
O kız çocuğu pek bilmesede o çok şanslı.
__Neden kızım o kızı tanıyor musun ki seni böyle düşünmeye ne itti?
__Ah anne işte o kız çocuğunun babası gibi babam da bana oyle bağırmadan , kızmadan keşke bir kez sarıldaydı.
"Ne zaman el ele tutuşan bir baba kız görsem içim cız ediyor anne
Kıskanmak değil
Anlatılmaz bir duygu
Özlem, hasret, yürek yakan bir acı bu…”
Babam benim için hiçbir zaman koruyucu veya sığınak olmadı.O hep kızar bağırır ama sevip sarılmaz.
Çocuk kendini daha fazla tutamayarak hıçkıra hıçkıra ağlarken peki anne babam beni neden sevmiyor daha doğrusu neden bizi sevmiyor.
Gözleri dolu dolu olan anne diz çökerek kızını bağrına bastı.
Kızı haklıydı.
Milletin babaları çocuklarını öperek uyandırırken, bizimkisi nara atarak bağırarak uyandırıyor.
Düştüğünde sarıp sarmalamak, güven duygusu vermek yerine birde üstüne tokat atıyor çünkü sevmeyi bilmiyor dedi içinden.
Kızı kar buzulu gözyaşlarını silmeye çalışırken dudaklarından şu sözler döküldü.
__Sαnki babam beni sevseydi her şey güzel olαcαk gibiydi. İçimdeki boşluklαr dolαcαk gibiydi anne
Annesi bugulanan gözyaşlarını kızından saklayarak sustu
Kizlar analarının kaderini yaşardı iste.
O da babasının kanatlarını kırıp iyilestiremediklerinden biriyken gayri ihtiyari dudaklarından şu sözler döküldü.
Perdeleri güneş yıprαtır çocuk. Kızlαrı ise, babalαrı.
Sevgidar❤️
Nevin Aktekin Gülfırat
04/07/2023
YORUMLAR
İlgiyle okudum Nevin hanım. Bir yerlerde bir gariplik var toplumsal değerlerimiz de insani değerlerimizde gün be gün yozlaşıyor.Annelikte babalıkta evlatlıkta Mevlam herkese gönlünce versin diyelim. Çocuklar öldürülmesin şeker de yiyebilsinler dileğiyle
Nevin Aktekin Gülfırat
Sanal ortam sosyal medya derken her şeyi çabuk tüketir olduk..
Dikerizki bizi insan yapan değerlerimizi tekrar kazanabiliriz sevgi ve saygılarımla mutlu hafta sonları diliyorum