- 185 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Halifelik ve İştişare...
Halifelik ve İştişare...
Benim içtihadım deme ey halife İştişare yoksa paylaşım yoktur...Esmaya uymaktır halifenin görevi çünkü vahiy esmaya uymaktır. ikinci kıymeti iştişareye vermeli halife benim rey’im diyen kraldır. iştişare yoksa kralsın ey halife...
Evet hz Ömer İranı fethetti.Halifeliğin hakkını verdi ama hz osman veremedi...Romayı fethetmeliydi.ya hz Ali ya muaviye...ya yezit. Yezir İstanbulu muhasara etti fethedemedi.
Hz Ali muaviyeyle barışı uzlaşıyı yakalsaydı İranlıları da kazanmıştı romayı feth ederdi hz muaviye suçlu burada...madem Aliye destek olmadın Alini desteğini alsaydın romayı fethetseydin.Peygamberin halifesi değilsin ey hz muaviye...peygamber yandı tutuştu İstanbulun fethi için...Nefsi hesaplar peşinde oldunuz sahaba sonuç istanbul feth olunmadı...sebeb-sonuç değişmez kuraldır. hakkını vermediniz peygamber halifeliğinin...suçlusunuz...tevbe dileyin Allahtan
Hakem olayı da hile...İstanbulu fethedmeyen halifenin ana yasa hukuk demesi de hiledir çünkü.hedefe varmayan hukuka inansa ne faydası var...
Halifelik adilce paylaşılamadı tarihimizde "Osmanlıda kardeş "katli var.el-hakime uymak için el- adilden kaç...ama adaletten kaçtı sahabe İstanbulu da fethedemedi...ictihatları görüşleri tam çöplük hz Alinide içtihadı çöpşük.İranınlar yanındaydı İran roma düşamanı romaya sefer düzenlemeliydi hz Ali...
Ölçü Allahtır ikinci ölçü insandır yani iştişare ile elde edilen ortak akıl ekmel akıl ekmel tecrübe ekmel vicdan...ikinci derecelik ölçüdür sunni için...tek kişinin ictihadı krallıktır monakrasidir.tek kişiliktir.cumhuriyet ortak akıldır ekmel akıldır ölçü olarak Allahtan sonra gelir kıymette...
Hz Ebu bekir de monokrat idi kraldı ensarın aklını iştişaresini tecrübesini halifeliğine katmalıydı...Hz Peygamber monakrat değildi kral değildi ya vahye yada ortak akla secde etti..ortak tecrübeye ortak vicdana...iki ölçüsü vardı "Ben"demedi.ama halifeler dedi değilse hz osman İstanbulu fethederdi...cem edemedi sahabeyi ve iranlıları bu gayye etrafında halifeler eksiklikliklerle dolu ekmel sevgiyi ve ekmel saygıyı hakketmiyorlar...
Sunniliğin ilkeleri belli.ilk ölçü Allahtır ikinci ölçü insandır...kamil insanların ceminin aklı tecrübesi vicdanı ilmi...ikinci ölçüdür sunnilik de..."ben"diyen rey’im var"diyen kraldır.kralca tavır hz Ebubekirde de % 10 kadar da olsa vardı değilse ensarı saf dışı yapmazdı.İdare kişinin değil iki ölçünün hukukun hakkıdır yezidin hakkı mı...iki ölçüye dayanan yezid de olsa hz Hüseyin de olsa aynıdır işte günümde putin mezhebe sadık...ister ateist olmuş ister ehl-i beyt kişinin önemi olmamalı hukuk işletilmeli idarecilikte
Özal kürttüHakan fidan da kürt cumhurbaşkanı olmalı...Hukuk ilim değilse yani hukukun esmaya ve esmaya aşık insanlara bağı yoksa...İstanbullar fethedilmez sebeb-sonuç kuralına uyulmamıştır..ve Vehhab da hediye etmemiştir İstanbulu Fatihe kadar kimseye yani o emirül mü’mini olanlar suçlu v eksik kişilerdi..."Onların askeri"ne güzel" asker değildi diyor peygamber hadisi...ve ekmellerin aklı vicdanı tecrübesi...hz İbrahim "halilullahtır ama eksiktir...der Kur’an.VEHHAB ona halilullahlığı hediye etti eksikliğine rağmen eksiklere de hediye eder Allah ama eksik eksiktir...ölçümüz Allah ve kamil insanların özellikleri çünkü.hz Süleymana göre hz İbrahim eksik musanın asası var hz İbrahimin yok yani eksik.denktir peygamberler deme.farkları var...sadece elçilik görevinde denkler. binlerce farkları da var.der yalan söylemeyen tarih...tarih de secdeliyse ölçüdür...
ABd kürt devleti kurduracak"dien kürt.ekmel tecrübeliler hile der buna.Kurdurusa iki sebeble kurduru türkle devamlı savaşsın diye kurduru yada yıkıp ermeni devleti kurduracaktır...
Birleşmiş milletler bir çatıdır...ırkları mehdilik çatısında cem et."Kazan-kazan" metoduyla cem et. kürt de kazansın türk de.bu terör ne. Hüda partisi de kazansın MHP de kazansın. öyle büyük amaçlı çatı kur ey Mehdi ey mehdici. Mehdi ırkları deccale düşmanlıkta sömürüye dolar sömürücülüğüne düşmanlıkta cem edecek.cami cemliği yetmez
Günüm de "Kurban bayramına öyle düşmalık arttıkı.Kurban bayramı hayvan kesmek değil deccal boğazlamak olacak bir gün...
Halifelik ve İştişare...
Bayrama faydalı deme şeriata da halifeliğe de...İştişare ve vahiy faydalı tek...esmayı ve esmaya aşıkların aklını vicdanını tecrübesini üstünlemek faydalı tek...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.