- 418 Okunma
- 4 Yorum
- 2 Beğeni
ŞEHİRDE YAŞAMAYI SEVEN AYKIRI BİRİ
Sizinle baştan bir anlaşma yapalım mı? Yazdıklarıma kızmaca darılmaca yok.
Nede olsa bu yazı tamamen bana ait. Beğenen de olacak beğenmeyen de.
Hak verende olacak, hak vermeyende. Bu yazı benim düşüncem sadece.
Bakıyorum da yazılara, şiirlere. Herkeste bir köy özlemi memleket hasreti.
Yazılanların çizilenlerin haddi var hesabı yok. Köyüm şöyle memleketim böyle.
Yeşili ayrı yeşil, mavisi ayrı mavi, suyu şöyle soğuk, havası böyle temiz.
Çok merek ediyorum sizi şehirlerde tutan mı var?
Madem bu kadar özlediniz memleketinizi orada yaşamak istiyorsunuz
Toplayın tasınızı tarağınızı dönün doğduğunuz yerlere ana kucağına baba ocağına
Bileklerinize zincir mi bağladık, kestik mi yoksa ayaklarınızı gitmeyin diye
Doyduğunuz yer köy mü şehir mi? Nerede kazanıyorsunuz ekmek paranızı?
Nerde okutuyorsunuz çocuklarınızı? Kaçmak istediğiniz hiç sevmediğiniz şehirde değil mi?
Şimdi bana çok kızacaksınız. Bir yığın şey söyleyeceksiniz arkamdan.
Yalan mı sözlerim dediklerim, yazdıklarım. Kızacaksınız ama içten içe de hak vereceksiniz.
Koyun şapkanızı önünüze düşünün derim. Toplayın cesaretinizi o zaman.
Altı üstü bir kamyon kirasına bakar. Nasılsa babadan kalma üç beş dönüm tarlada var
Eker biçersin birde bostan yaptın mı istediğin gibi yaşarsın. Hasretinde son bulur böylece.
Sen Ali Bey, sen Ahmet dayı, sen Veli abi. Sorsanıza hanımlarınıza sizinle köye gelmek orada yaşamak isterler mi?
Ayşe hanım, Fatma abla, Hatice teyze sorun kocalarınıza sizin isteklerinize evet diyecekler mi?
Ya da çocuklarınıza sorun bakalım köyde yaşamak istiyorlar mı? Hayır mı dediler. Derler
Ne anlar ki zamane çocukları köyden, havasından suyundan. Ne dedi ki senin kız Ayşe hanım
Köyde internet mi yokmuş. Sosyal medya ya giremiyormuymuş? Ali bey senin oğlan ne dedi peki
Hııııı İnternet olmadığı için oyun oynayamıyormuş canı sıkılıyormuş köyde.
Bak sennnnn….. Veletlerde de bir dil pabuç kadar maşallah…..
Neden kızıyorsunuz ki şimdi bana. Yazması çizmesi ne kadar kolaydı değil mi?
Sadece gerçekleri önünüze serdim ben. Bütün yalınlığımla bütün dürüstlüğümle.
Bu beton yığını, yeşili olmayan, gürültüsü patırtısı çok, havası kirli, komşunu bile tanımadığın en önemlisi elalemin olmadığı, (olsa da bizim takmadığımız) şehirleri de bize bırakın biz şehir sevenlere.
Şehirde doğup, şehirde yaşayıp, şehir de doyanlara...
(Kusurum oldu ise affola. Niyetim kimseyi üzmek, kırmak ve aşağılamak değil. Sadece bana samimi gelmiyor. Bu yazımda da ifade özgürlüğümü kullandım. Derler ya doğru söyleyeni 9 köyden kovarlar diye. Bende yaşasın 10. köy diyorum)
YORUMLAR
İnsan doğduğu büyüdüğü yerleri elbette özler hasretini de çeker ancak bence bu illa da oraya gidip orada yaşamaya devam edeyim anlamında değil, ayrıca oraları överken yaşadığı yeri de kötülemek gibi bir yanılgı yanlış düşünce içerisinde de değildir o insanlar. Hani gelin gidecek kızlar için söylenen bir söz var ya hem ağlar hem de giderim misali sanki biraz... Kalemin daim ilhamın bol olsun. Selamlar.
Bir ara feysbukta (Facebook da diyebilirdim) çiftlik kurulan bir oyun vardı, onu hatırladım bir an. Malı mülkü serveti olan insanlar oynardı bol bol. Şöyle çiftlik kurdum, böyle traktör aldım vs vs. Garipserdim. Bunu yapacağınıza gidin köyden bir tarla alın orada üretin gerçekten, ülke ekonomisine katkınız olsun.
Hasılı bir köylü olarak ve vaktiyle şehirde yaşamış biri olarak yazınızı beğendim.
Bir insan alıştığı büyüdüğü sevdiği bir yere dahil etmez kendini ah birde siz anlasaydınız!Ben bu konuma melez kalayım zaten o kadar zor ki ! Tabii ki şer i hükümlerde bu geçerli değil ! Olması her daim zaruri.
Ay Parçası
Ben anlıyorum anlamasına da samimi bulmuyorum hiçbirini.
Köyünü, memleketini sever hiç lafım yok ama ekmeğini yediği şehre de laf etmesinler.
Türk Kızı(Emine Sezek Akb
Ay Parçası
Tadilatı sana ait ))))))))))))))))