- 412 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ormanda Oyunu Depremzede Çocuklarıyla Buluşuyor
HAKAN YOZCU’NUN “ORMANDA” ADLI OYUNU DEPREMZEDE ÇOCUKLARIYLA BULUŞUYOR
Mersin Tiyatro Terspektif – Mersingönüllü Palyaçolar Grubu Kıbrıslı yazar Hakan Yozcu’nun “Ormanda” adlı çocuk oyununu depremzede çocukları için sahneliyor.
Tiyatrodan verilen bilgiye göre “Ormanda” Oyunu 25 Haziran Pazar günü saat 14.00’de Tomruksuyu Mahallesi Sayınlar Düğün Salonunda depremzede çocuklara gösteri sunulacak.
Oyunu Rüştü Saparca yönetiyor.
Gönüllü Palyaçolar Tiyatro Grubu, çocukları mutlu etmeyi kendine amaç edinmiş ve sadece çocuklarla sınırlı kalmayıp yeri geldiğinde ihtiyacı olan herkese elini uzatan Mersin’in en güçlü Bağımsız Yardım Kuruluşu olarak biliniyor.
Verilen bilgiye göre Kıbrıslı yazar Hakan Yozcu’nun yazdığı “Ormanda” adlı oyun, müzikli ve eğlenceli bir şekilde hazırlanıp depremzede çocuklara hoşçavakit geçirtmek, acılarını bir dem de olsa unutturmak ve bunun yanısıra tiyatroyu onlara tanıtmak ve sevdirmek amacı güdüyor.
Tiyatro Perspektif, Mersin’in yerel bir amatör tiyatro grubudur. Tiyatroyu kendilerine amaç edinen gönüllü sanatçılar tarafından etkinlikler yapılıyor. Bu sanatçılar, çalışmalarını amatör ve fakat profesyonel bir anlayışla yapıyor. Bünyelerinde 14 ana kadro oyuncusu bulunuyor. 6 Pilot takım oyuncusu var. Bu anlamda da grup, tiyatro için öğrenci yetiştiriyor. Bu sene de ilk mezunlarını veriyor.
Yönetmen Rüştü Saparca “Ormanda” oyununu internette gördüklerini ve yazarı Hakan Yozcu’ya ulaşarak özel izin aldıklarını ve herhangi bir telif ücreti ödemediklerini belirterek oyun yazarı Hakan Yozcuya bu nazik davranışından dolayı teşekkür ettiklerini dile getirdi.
Saparca, “Ormanda” adlı oyunu üzerinde ciddi bir şekilde çalıştıklarını, oyunun çok eğitici ve öğretici bir oyun olduğunu, içinde insan sevgisi, vatan sevgisi, dostluk, kardeşlik, yardımlaşma, adalet duygusu, çevre bilinci, çocuklar arasında ayrım yapılmaması gibi konulara yer verildiğini söyledi. Oyunu müzikle harmanlayarak çok zevkli ve eğlenceli bir hale getirdiklerini söyledi.
Saparca: “Bölgemizdeki bütün depremzede çocuklara ulaşmayı ve onlara acılarını biraz da olsun unutturmayı amaçlıyoruz. Böylece onlara tiyatroyu tanıtmak ve sevdirmek gibi bir görevimizi de yerine getirmekten mutluluk duyacağız” dedi.
Ormanda oyununun Hatay Samandağ’da da sahne alacağını ve mümkün olduğunca birçok yerde sahneleneceğini ve birçok çocuğa ulaşılacağının müjdesini verdi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.