- 298 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Anlamaya dair
Gerçekçimiyim evet gerçekçi bir karekterim olduğu söylenebilir .Sizinde öyle örnegin azla yetinmeyi bilirim.Aileyi korumam gerektiğini bilirim (kimden koruyacaksam ) olası tüm olguların yaşadığım toplumun bir yansıması olduğunu görebiliyorum.Hani koca ülkeyi ne ileri götürebilirim nede gerilere taşıyacak bir ruhum var.Hayat neyse o !
Bildigim bir başka bir şey var ben emekçi sınıfın mensubuyum. Hani işçi köylü mavi yakalı dediklerinden ! Bence ücretle çalışan kapitalizimin sömürü çarkına mahkum herkes mavi yakalıdır ! Belkide denizlerin mavi sini gökyüzünün lacivertini yârin gözlerindeki o koca okyanusta yitikleşmem onun bir sonucu.
Bazı çevreler miliyetçiligin ilkel bir düşünce harmanı olduğunu ileri sürer.Onlara göre milliyetçilik gerici ilkelliğin bir başka beslenme alanıdır. Bunun gerçeği yansıtmadığını hepimiz biliyoruz .Bireyin kendi değer verilerini benimsediği bir bütünceyi önemsemesi sevmesi onun daha iyi ve güzele yol almasını istemesi niçin ilkel bir durum oluyor anlamak mümkün değil ! Bir canlı olarak yaşarken sınırlı bir hayatın içindeyiz ve bu hayat çoğumuz için ekonomik sosyal ruhsal işlevsel olarak sorunlu bir dikenli yol gibi böyle bir yolculukta aile millet toplum varsalını yok sayıp ötelereme kalkarsak bizi bu hayatta neyin nasıl güçlendireceğini söyleyebiliriz.Yaşam tabiki özgürlükle gelişirAma özgürlük kuru bir şehvet kalıntısı olarak düşünülemez.Size sorumluluk yükler ve yaşamı düzene sokar. Burda millet ülküsünün denge çizgisinde olgunlaştığını görebilmeliyiz. Kütürel olarak herşeyi red ettinizmi özgürleşmek bir yana hiçleşmenizi hızlandırmış olursunuz.Tüm baskın tortularına karşı kültürel varlığın bir beslenme kılavuzu olduğunu görmek gerçekçi olacaktır şüphesiz.Sorumsuzlgun öncül olduğu bir hayat bizi boşuga itiyor.Ne boşlukta olalım nede biad edelim doga bize ne rol vermişse onun aktörü olmaya çalışalım .! Burda durumu nasyonal sosyalizime ;(ırk üstünlüğü ) olarak saçma bir noktaya getirmeye çalışmak oldukça sakıncalı gerçek dışı ve kabul edliemez oldugunuda bilmek durumundayız. Bir ülke eigitmli özgün bilinçli bireylerden oluşuyorsa bu bir hedef olabilir .Bunun dışında bir ülkenin ulusal karekterini oluşturan yurttaşlarının ırksal olarak üst olduğunu ifade etmek insan olma bilincine ters bir durumdur.Bu bir hastalıklı algıdır.Miliyetçilikle ırkçılık farklı kavramlardır. Arasında Kesin çizgiler vardır.Kültürel olgunlukla ırksal karekteri karıştırmak çağın getirisi olamaz.Böyle bir düşünce insanlığın felakti olarak görülmelidir.Yirminci yüzyıl bu yanılgıları insanlığa yaşatmış dünyayı kana bulamışken bu yanılgının kenarında dahi dolaşma saplantısı hepimiz için bir felaket olur.Tüm insanlar eşittir.Her kültürün bir değer olarak etkeni vardır amaçsa evrensel doğal ve sevisel yaşamın taşlarında yürümek olmalıdır.Bizim milliyetçilik anlayışımız asla üstün ırk olgusuna sürüklenmemelidir. Yaşam ekonomik eşitlik özgürlük kavramlarının bütüncesinde değer kazanıyor. Aksi bizi bataklığın içinde sivrisinekler gibi hiçleştiren bir karanlığa götürür..
Bizler bu coğrafyada cumhuriyetin demikrasinin halk yönetiminin ne değerini anlayabildik nede anlamak için çaba verdik.Cehaletin ruhlarımızı bastırmasına engel olamadık. Yaşamı sorgulamaktan çekinir olduk.Buda bizi köleleştiren bir yanlızlıgın içinde mahkumlaştırdı.Özgür olmayı beceremedik.Özgür düşünemeyen bireylerin oluşturduğu toplumlarda çağdaş yaşam tökezliyor.Sisler olası yolculuğumuzda bizleri silikleştiriyor.Sonra bir zaman geliyor bıkkınlık kaçınılmaz oluyor .Yaşam hepimizi yorgunlaştırıyor !
iyi okullarda okumak ,iyi giysilere sahip olmak .İyi semtlerde oturmak iyi insanlarla arkadaşlık yapmak .Yaşamın tortularını bir yana itebilmek.Paylaşmayı anlamayı yoldaşlığı bilen bir aileye sahip olmak.Dünyavi hayatın içinde yaşarken gerçekçiliği kendine rehber edinmek.İnanılması güç Oderece gereksel dogmatik kavramlarla barışık olmak. Ruhun tüm istemlerine açık olabilimek .Zorunsalla tabuları birbirinden ayrıştırmayı becerebilmek.Unvanların sitatülerin paranın ilkel gücüne değil kendine güven duymak.Bu güveni insan olma bilincinden almak.Bilgiyle beslenmek samimi olmak rüzgara göre değil gerçeğe göre tavır almak ! Açıkcası bu hayatta çoğumuzun düşünüpte eylemselleştiremediklerimiz .Hayat yalan dolan !
Hayat umutsuz resimler çizebilir penceremizden ama biz o pencerenin sahipleri olarak umut etmeye devam edebilmeliyiz.İnsan nefes aldıkça umut hep var olacaktır !
Bilinmeyen bir mahcubiyetin ruhunuzu kanattığını görüyorsunuz ve yüreğiniz acıyor.Bu çok kötü bir durum .Belki düzelir diye beklerken koca bir ömrün tükendiğini göremiyorsunuz.
Birgün karanfiller açacak bu ülkenin dağlarında ovalarında özgür bir serçe şiirler okuyacak kırmızı güllere ,bir gün seni beni seveceksin memleketim. !
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.