- 303 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Önder Balıkçı beni tanıtan 1 yazı yazmış, 2 yerde yayınlamış...
KERİM ÖZBEKLER VE EDEBİYAT...
ÖNDER BALIKÇI (ÖĞRETMEN+GAZETECİ+YAZAR) BANDIRMA-BALIKESİR
Edebiyata gönül veren, sürekli üreten, kamu yararına, dürüst gazetecilik yapan insanlar, güzel insanlardır.
Bunlardan biri olan, gazeteci, şair, yazar Kerim Özbekler ile geçen yıl tanıştım. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi’nde eğitim-öğretim görmek için gelen bir yakınına ev tutmak amacıyla yolu Bandırma’yla buluşmuştu.
Bandırma Gazeteciler Cemiyeti’ne gelerek benimle tanıştı ve dost olduk.
1951 yılında, Aydın’da doğan ve halen Nazilli’de yaşayan Kerim Özbekler kim mi?
Ortaokulun üçüncü sınıfından ayrılarak gazetecilik yaşamına atılan Özbekler, 4 yıl Ege Bölgesi Gazeteciler Derneği Başkanlığı, 4 yıl Nazilli Turizm Tanıtma Derneği Yönetim Kurulu üyeliği, 4 yıl Nazilli Ticaret Odası Meclis üyeliği, 7 yıl Ege Zeybeklerini Anma ve Yaşatma Derneği Nazilli Şubesi Yönetim Kurulu üyeliği yaptı.
Yenipazar’da “Efe”, Kuyucak’ta “Hizmet”, Bozdoğan’da “Fısıltı” gazetelerini çıkaran, 17 kitabı bulunan Kerim Özbekler, 25 yıllık çalışma yaşamının ardından SSK’dan emekli oldu. 1999-2006 yılları arasında dükkân çalıştırdıysa da daha sonra kapatmak zorunda kaldı.
Halen “Aydın Yazarlar ve Şairler Derneği” denetleme kurulu üyesi olan Özbekler’in birçok antolojide ve ansiklopedide öz yaşam öyküsü yayınlandı.
Kısa bir özgeçmişine yer verdiğim Kerim Özbekler, düzyazı, şiir ve araştırma başta olmak üzere edebiyatın birçok alanında eserler ürettiği gibi sosyal medya ve internet üzerinden, ülke düzeyinde açılan yarışmalar hakkında bilgiler veriyor.
Kısacası, edebiyatın, gazeteciliğin bir neferi, Kerim Özbekler…
Özbekler’i kutlamak boynumuzun borcu.
Daha nice üretken ve başarılı yıllar diliyorum, Özbekler’e…
*****
Yazı, bandirmaekspres.com ve bandirmamanset.com sitelerinde yer almıştır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.