- 346 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
pelikan gerçeği
1
konuyu ele alış biçimi medyatik olma biçimine odaklanmış.hilal kaplan araştırma gazeteciliğini bu şekilde kotarıyor.neden pelikan ve bu pelikan kimin için çalışıyor.medyada bu karalama kimin itibrına suikast.davudoğlu gelecek partisini kurduğunda yeniden iktidara gelmeyi düşünmüyordu.demirtaşın demokratlığına hayran oolmamak eldemi.aponun heykeli dikiliyorsa özgürlük adına.biden muhaliflere desteğini açıklamıştı.belkiden bu fonlamanın terörle iltisaklı olmsı pelikanı arayanlar için bir yanıt.cengiz çandar adaylığını naçıklayınca ortadoğu şartlarında siyaset yapıyordu.ülkeyi parçalanmışlığına terketmek kadar insaflı olmak.nihat gençin hilal kaplanla hesaplaşma yöntemi sinirlerini bozmuş islamcıların.özdemir ince bunların fikir babaları.siyaseti tanımlamak epistemolojik bir gerçeğin nasıl anlamlı hale geldiği konusu.islam tarihinde kerbeladan başka bir siyasi literatür yok onca oryantalistin yazdıklarına rağmen.atilla ilhan beyaz hristiyan ve batılı emperyalizminden sözeder.demokratlıkla iktidarın savaşında var tutarsızlık.bunu metin akpınar kadar haydar ergülende anlıyor.kelimelersden bir kale kurmanın luzümüna inanmak gerekiyor.özdemir ince kendini yaşayan en büyük şair olarak lanse etmişti yıllar önce.konu ahlak olunca namusumu savunurum diyordu yazısında gerçek ahlaksızlığın tarikatlerde olduğunu savunurken.hikmet çetin kayanın aynı düşüncede olduğu biliniyor.bireysel manada dinin düşünülmesi.ancak örgütlü toplum için sanatın bir araç olması.uğur mumcunun katledilmesinde bunların etkili olduğu biliniyor.yılmaz özdille bu konularda aynı fikirde olmak mümkünmü.fanzinlerde işlenen konulardan toplum açısından sanatın anlamı.ancak insanlara ulaşmak birazda toplumun sorunlarına ulaşmakla ilgili.kılıçdaroğlu için başörtüsünün anlamı siyasal bir söylemden öteye geçmez.bu konudaki sözlerinde var tutarsızlık terör konusunda olduğu gibi.oysa iktidar olmanın şartı değildir ülkeye hizmet.nitekim kazanılmış seçimler üç büyük kentte.90lı yıllarda bu başarının benzeri yaşanmış olsada yeni asyacılar chpnin değiştiği kanısında.çünkü siyasal islamın içindedir ahlaksızlık.erdoğan sol partilerden oy almak istiyor seçimi kazanmak için.dsp oyları bölüyor memleket partisi gibi.siyasal islamın yükselişinde vardı böyle bir ihanet zülfü livaneliye göre.
2
muhafazakar söyleme uzak düşenler.bunlar rejim düşmanlarıyla kavgalıdır türkiyede.siyaset bir sınıf kavgası görüntüsü verir genelde.atatürkçülüğün bir medeniyet kuramın dayanması anlaşılır şey değildir yasaklara bakınca.geçmişte solun böyle bir handikapı vardı bir aydın kıyımına neden olan.radikal islamın yükselişinde vardı ideolojik savaşın vazgeçilmezliği.nede olsa mezhep savaşlarına evrilmiştir dinin anlaşılma biçimi.burdan çıkışın garantisidir atatürkçülük.sol düşüncenin bir reaksiyona neden olduğu biliniyor.muhafazakarlık söyleminde var rejim karşıtlığı.çünkü halka uzak düşülmüştür kültür noktasında.bunun kanıtı gibidir inkılapların dini tehlikeli görmesi.darbeler tarihinde böyle bir korkuyla yüzleşmiş ülke.esasında ıslahatçılık bize yabancı bir kavram değil nizamı ceditten beri.günümüz siyasetinde bu korkular egemen hala.atatürkün tarih içindeki yeri tartışmalıdır kurgulanmış hakiktlerin diliyle konuşursak.solun yetersiz kalması rejimi korumada.şirin payzın bu gerçeği savunmada haklımıydı söz konusu işçi hakları olunca.devrimler anlamsızlaşıyor bu durumda.ilkokulda başlayan inkılapçılığın üniversitede ideolojik bir kimliğe bürünmesinde kültür fay hatları fazlasıyla etkili.halkın gücünden başka bir güç tanımıyor erdoğan.buda kemalizmin reddi anlamına geliyor.anayasal haklar uygulamada yasaklara taskılıyor söz konusu devrimcilik olunca.emperyalizmin dirence karşı dini kullanma biçimi.bütün bunlar türkiyede kullanışlı kılıyor rejim karşıtlığını.palikan dosyasında böyle bir durum var anlaşılan.hilal kaplandan çokça bahsetmek atatürkçülüğün handikapı.özel hayatında böyle bir aykırılık var islamla.inancın ahlakla yorumunda gizleniyor kişilik hakları.buda muhafazakarlık içinde bir çürümenin alameti gibi kıskacına alıyor özgürlükleri.dini yaşantı için özgürlükten feragat etmenin zorluğu.
3
kendi paranla rezil olmak.bunları akla getiriyor devletçilik.ancak bu kadarıyla yetinebilir insan.çünkü havalandırma eksikliği var hücresinde yalnızlıkların.torpil detayları daha sonra açıklanacak.burdan belediyelere sitem.çünkü sokaktan gelen seslerle aydınlanıyor bozukluklar.bu kadarda olmaz tutsaklıklığın fabrikasyonu.not tutmak için başlanılmış yazma sanatı.belkide öksüzlüğü anımsatıyor beter yorgunluğu arama.kendi gövdesine düşman bir timsahın yaklaşması kaplana.bunlar seyre açık videolar.tüketmek için harcamanın sancısı gibi yarılıyor gök.yağmur başlayıncaya kadar sürüyor kendi yalnızlığı.kendi aynamdaki kederli zamanlarla ışıyor insancıklar.boş bir beynin bekleme saatinde çarpıyor kapılar yüzüme.annem kaç çeşit hastalıkla buluyor kendini katmerli acılarda.çocukluk anıları gibi bozbulanık yellere çarpıyor kıdemli saatler.şimdi bahsetmek zor açılışlardan.kendi yazgısıyla buluyor cinneti adem.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.