Vahyin gerekliliğinden çukurun ç sine giderken
C: Görüşmeyeli hayli zaman oldu.
c: Evet, en son yaklaşık iki sene önce b ve B olarak konuşmuştuk.
C: O zaman beBeydik , Şimdi yaşımız biraz daha arttı. Ayaklarımızın biri çukurun Ç sine doğru gitmekte.
c: En son vahyin gerekliliğinde kalmıştık.
C: Evet, akıl en önemli nimetlerden biridir denilebilir. Fakat akılın yapısı, aşkın bir varlık olan Yaratıcıyla iletişimde yeterli midir?
c: Şimdi mesele O’nu (c .c) arama meselesi. Tarihsel sürece bakıldığında çeşitli dinlerle insanların yaşadıkları görülür. Deneysel gözle bakılacak olursa günümüzdeki herhangi bir insanı zaman makinesiyle tarihte geriye götürsek ve hafızası silinse ve orada doğsa, yüksek ihtimal o toplumun diniyle yaşar görürüz. Bu ve benzeri mantıktaki argümanlar genellikle ateistler tarafından İslam’a karşı kullanılır.
C:İşte bu deneysel bakışı devam ettirirsek madem İslam hak din niye dünyadaki insanların hepsi Müslüman değildir denilebilir.
c: Arama meselesi diyordum. Madem ateistler deneysel yaklaşıyor ben de deneysel yaklaşayım. Farklı bir açıdan. Şimdi doğaüstü bir gücü nasıl doğada bulunan bir akıl sistemiyle bulabiliriz?
C:Gerçi ruh kavramı da var. Akıl burada bir yazılım gibi. Ruh da elektrik. Ruh Yaratandan gelen bir yapı. Elektriğe vahiysel özellik de denilebilir. Beden de donanım.
c: Güzel benzetme. Devam ettirirsek bir bilgisayar yazılımı ile elektrik elde edilebilir mi?
C:Mesela bir rüzgar yada güneş enerjisi santraline bir yazılım yazılıp elektrik üretilebiliyor.
c: Bu açıdan bakınca akılla da Yaratıcı bulunur denilebilir.
C: O zaman vahiy gerekli midir?
c: Yazılım icat edilmeden önce de elektrik vardı. Dolayısıyla vahiysel özellik veya ruh önceden var olduğu için sonradan var olan beden ve ona bağlı olan akıl için vahiysel özelliklerden bağımsız olması ne derece mümkündür?
C: Doğru. Öncelik sonralık olarak bakarsak vahiy akıl için gereklidir. Çünkü vahiy, aklın varlığının öncesinde oluşmuş bir özellik gösteriyor.
c: Ruhsal veya vahiysel özelliğin bedenden önce oluştuğu İslami literatürde vardır.
C: Öncelik sonralık olarak baktığın için bu da deneysel bir bakış oldu sanırım.
c: Evet.
C:Biraz da kafa dağıtalım.
c: Nasıl yani?
C:Tepenin büyüğü dağ ile dağıtmaktaki dağın bir ilişkisi olabilir mi? Hiç bir tepeden etrafı seyrettiğin oldu mu?
c: Evet. İnsanın kafası dağılıyor. Dağda dağılıyor.
C: Aferin.
c: Af olabilirsek aferin bize.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.