- 289 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BAZI DEĞERLERİMİZİ ACI ÇEKEREK Mİ ÖĞRENECEĞİZ
BAZI DEĞERLERİMİZİ ACI ÇEKEREK Mİ ÖĞRENECEĞİZ
Eğer sen can konağını arıyorsan Bil ki sen cansın.
Eğer bir lokma ekmek peşinde koşuyorsan, sen bir ekmeksin.
Bu gizli, bu nükteli sözün manasına akıl erdirirsen
Anlarsın ki Aradığın ancak sensin sen.
Madendeki inciyi aradıkça madensin.
Ekmek lokmasına heves ettikçe ekmeksin.
Şu kapalı sözü anlarsan, Anlarsın her şeyi;
Neyi arıyorsan sen osun Senin canın içinde bir can var O canı ara.
Beden dağının içinde bir mücevher var, o mücevherin madenini ara!
Ama dışarıda değil Aradığını kendinde ara
İnsan duyduklarını ve gördüklerini arar ve bakar. Bakmakla görmek arasında fark olduğunu bile fark edemez. Evet insan her zaman gördüklerini bilir ve görür. Bildiğimiz ve gördüğümüz şeylerinde dışında önümüzde duran derin bilgi ve dağarcığını, kültür birikimini birçok şeyi, önümüzde durduğu halde yıllarca görmemiş olabiliriz.
Bizim toplum olarak nelere ve ne derecede değer verdiğimizdir. Toplumların bozulmasında bu düşüncenin önemi vardır. Ne aradığımızı bilirsek, ya da neyi aramamız gerektiğini bilirsek onu buluruz. Yaşam şeklimiz bazen neyi aradığımızı belirler. Mesuliyetsiz bir hayat tarzını seçmiş isek hep değersiz şeylere meyleder onları görür onları duyar, onlarla iştigal ederiz. Aradığımızın ne olduğu çok önemlidir iç alemimizde neyi görelim neyi anlayalım derdine düşmek gerekir. Eğer kendimizdeki cevheri göremezsek onun arayışına girmezsek başka yerlerde gördüklerimiz ve bulduklarımız bizi yanıltabilir.
Geçtiğimiz günlerde geçirdiğimiz dünyada nadir görülebilen cinsinden depremi yaşadık. Unuttuğumuz birçok değerlerimizi gördük ve bildik. Seni kurtaracağız, buradan çıkaracağız diyen afat görevlisine teşekkür eden çok uzaklardan geldiniz bizim için burada bir sürü zorluklara katlanıyorsunuz diyen kızımdan ANLAYIŞ VE VEFAYI gördüm ve öğrendim. Kendisini çıkarmaya çalışanlara annemin sesi kesildi. Beni bırakında annemi çıkarın diyen çocuktan anne babaya SAYGI VE SAYGIYI gördüm ve öğrendim. Hele birde uzatılan suyu almayıpta daha muayene olmadım diyen kızımız var ya ciğerlerimizi yırtarak SÖZ TUTMAYI öğrendim ve gördüm.
Daha çok yazılacak değerlerimiz var. Bizim unuttuğumuz ve hatırlamak istemediğimiz. Güzellikleri değerleri ve değerlere sahip çıkmayı illa bir felaket yaşayarak mı öğrenip bilip göreceğiz.
Kızıl derili kabile reisler bir deneyim için ABD ye getirilirler. Bir gurup Amerikalı beyazlarla sokakta gezinirken Kızılderili reisi durun durun der ve gurubu durdurur. Ağustos böceği var bu şehirde der otluklarda ya da ağaçlık yerlerde bulanabileceğini bilen ABD’liler mümkün değil, bu asfalt yerde ağustos böceği yoktur derler. Gezerken bir ağacın dalında bulurlar peki biz niye duymadık diyerek mırıldanırlar.
O zaman Kızılderili demir bir parayı kalabalığa doğru yuvarlar sesi duyan paranın kendinden düştüğünü zannederek paraya bakarlar. İşte bizim neye değer verdiğimiz burada açığa çıkıyor. Paraya değer verdiğimiz için eksik ve yetersiz malzeme kullanarak yüzlerce canımızı kaybettiğimizin sebebi olabilirler mi.
Bilmek istediğimiz değerlerimiz mi, canlarımız mı, görmek istediğimiz hak hukuk adalet mi. Yoksa paranın sesine kulak verdiğimiz değerlerimizi hiçe saydığımız yanlışlar mı? Allah Görmek istemediğimiz, bilmek istemediğimiz ya da duymak istemediğimiz bazı güzel hasletleri bize acı çekerek öğretiyor, gösteriyor ve duyuruyor.
===========================AR============================
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.