- 187 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SOMERSET MAUGHAM.
SOMERSET MAUGHAM KİMDİR? 1874.
Tanınmış bir İngiliz roman ve piyes yazarıdır. Paris’te doğdu. Babası Paris’teki İngiliz büyükelçiliğinde hukuk müşaviriydi. Maugham bundan dolayı ana dilinden önce Fransızca’da öğrendi, Fransız kültürünü benimsiyerek yetişti. 8 yaşındayken annesi, iki yıl sonra da babası öldü. Somerset Maugham, beş ağabeysiyle birlikte, İngiltere’ye, Kent’teki amcasının yanına gitti. Zayıf bir çocuktu, üstelik kekemeydi de. Amcası onu, bu kadar kusurla kalabalık arasında yaşayamayacağını düşünerek, papaz yapmayı kararlaştırdı. Maugham ise okumaktan, yazı yazmaktan çok zevk duyuyordu. Amcasını kandırdı, Almanya’nın Heidelberg şehrinde okuyacaktı. Yalnız, Maugham, Almanya’ya ayak basar basmaz okula gitmekten vazgeçti, bir süre Almanya’da dolaştı. En sonunda amcası bu başıboş hayatın devam edemeyeceğini anlatmaya çalıştı, bir an önce kendine bir meslek seçmesini tavsiye etti. Maugham Londra’ya döndü. Doktor olmaya karar vermişti. 1898’de Londra Üniversitesi’nin tıp fakültesinden mezun oldu. Şimdi doktorluk yapmak da hoşuna gitmiyordu, kendini yazıya verdi. İlk romanı «Liza of Lambeth» 1897’de yayınlandı. Bir yıl sonra da ikinci kitabı çıktı. 1907’de «Lady Frederick» adındaki piyesini yayınladı.
Maugham’ın en büyük zevki bol bol seyahat etmektir. Bütün dünyayı dolaşmış, bu arada birkaç kere İstanbul’a da gelmiştir. En güzel eserleri «Razor’s Edge» (Şeytanın Kurbanlar), «Of Human Bondage» (Hayatın Esiriyiz), «Painted Veil» (Renkli Peçe)dir. Bunlardan «Of Human Bondage»de okul günlerini anlatır, bu eseri biraz da kendinin hayatıdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.