- 320 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TAN OBASI’NDA “ALİ” ve “DERVİŞ” ADLARI :
TAN OBASI’NDA “ALİ” ve “DERVİŞ” ADLARI :
Tan Obası’nda bizim bildiğimiz “Ali” adı 4-5 kuşak öncesine dayanmaktadır. Daha fazla bilgi henüz elimizde yoktur. Buna göre Ali oğlu Derviş ( Derviş Ali’nin babası), babasının adını oğluna vermiştir. Derviş, oğullarından birisine Haydar diğerine Ali adını vermiştir. Ali, babasının adıyla anıldığı için Derviş Ali (Tan) olarak bilinmiştir. Derviş Ali’de 3.oğluna Derviş adını verirken en küçük oğlu olan 5. Oğluna da Ali adını vermiştir. Derviş Ali oğlu Ali Tan ‘da kendi oğullarından birisine Ali adını vermiştir. Burada dikkat çeken durum, hep Ali ve Derviş adlarının dönüşümlü bir şekilde devam etmesidir. Fakat son Derviş (dayımız veya amcamız), kendi oğullarından birisine Ali adını verseydi, bu süreç devam ederdi. Bu durumda, Derviş oğlu Ali ‘de kendi çocuğuna Derviş adı vermeliydi. Diğer koldan son Ali ( dayımız veya amcamız) de kendi oğullarından birisine Ali adı verirken bir diğerine de Derviş adı verseydi, bu Ali-Derviş dönüşümü buradan da devam ederdi. Bunun devamı olarak, en son Ali oğullarından birisine Derviş, en son Derviş’te oğullarından birisine Ali adı vermeliydi. Öte yandan Derviş Ali oğlu Mehmet kendi oğullarından birisi olan Mehmet Ali ise, babasının Mehmet adının yanında dedesinin Ali adını devam ettirmektedir. Bundan sonrasını bakalım, görelim. Ben de kendi oğluma her iki dedemin adı olan Hasan Ali adını verecektim. Ancak babamın adını da vermek istediğimden çok kararsız kalıp, çok düşündükten sonra çaresiz Hasan Memik olarak karar verdim.
Derviş Ali Tan torunu NAFİ ÇAĞLAR Araştırması /
10 Nisan 2000 - Gaziantep
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.