- 377 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
edirnekapı metro istasyonu
1
edirnekapıda bir metro istasyonu yapılacağı sözünü verse erdoğan marmarayda olduğu gibi.çünkü turistlerin konaklayacağı bir merkez konumunda edirnekapı.şehrin merkezine yer aldığından her ilçeyle bağlantısı olacak böyle bir istasyon yapılırsa.edirnekapı taksim metrosu planlanabilir bir potansiyele sahip.edirnekapıdan yola çıkan metronün güzergahı balat ve kasımpaşa olacak.bu bölgeler tarihi öneme sahip olduğundan ulaşıma kolaylık sağlayacak şehrin cazibesi için.topkapıya benzer bir konumda edirnekapı tarihi mekanlar arasında.bunun müjdesi verilmeli halka.edirnekapı-eminönü,edirnekapı-başakşehir,edirnekapı-silivri,edirnekapı-arnavutköy,edirnekapı-sarıyer hatları bu projeyle hayata geçecek.bütün istanbulu birleştirecek bir ağla şehrin her bölgesi için bir merkez konumunda olacak.metro yapımı doksanlı yıllarda hayata geçmeye başladı erdoğanın başkan seçilmesiyle.2000li yıllarda marmaray engelleri ortadan kaldırmak için planlandı.sonra yeni hatlar açıldı şehrin genişlemesine bağlı kalınarak.ali müfit gürtuna ve kadir topbaşla büyümeyi sürdürdü şehir.her ilçeden geçen metro hattına bağlı kalınamayacağı anlaşıldı.yapılacak istasyonlar ilçe merkezlerinde olacak.bu şekilde şehrin cazibeside artmış olacak.edirne kapı suriçinde olduğundan tarihsel bir anlamada sahip.ancak ihmal edilmiş bölge stratejik öneme sahip olsada.bir çok bölgeyle kesişir noktada olması bir merkez konumunu güçlendiriyor.edirne kapı istanbulun fethini akla getirir konumlandığı yer itibariyle.ancak çevresel faktörler nedeniyle ihmal edilmiş işlek bir güzergah.ekrem başkan böyle projelerle çıkmıyor halkın karşısına.belkide şehri güzelleştirmekle meşgüldür zihni.şehrin varoşlarına hizmet gitmiyor belli merkezlerde toplandığından kültürel faaliyetler.yarım kalmış projeler zihniyetin değişmediğini akla getiriyor.devlette devamlılık vurgulanır her konuşmada.ancak gelen yönetim kültür politikasını tümüyle değiştirmek için çalışır türkiyede.bir çok insan için istanbul hayal kırıklığı demek.yalnızca ulaşımla arzulanan hedefe varılmaz.artık istanbul bir dünya kenti her milletten insanın bu şehri yurt edinmelerine bakınca.ancak halkın sosyal yaşamdan anladığı belediyelerin yardımlarıyla sınırlı.öğrencisinden işçisine sosyalleşme olanağı arıyor.sultanahmet taksim ve edirnekapı en çok turist çeken bölgeler.şehri gezmek için gelenlerin yaşadığı zorluk var çeşitli nedenlerden ötürü.daha çok kentleşme olgusunu hatırlatıyor şehrin kalabalıklaştığı noktalar.altyapı hizmetleri kalkınmanın vazgeçilmez unsuru.şehirde kaçak yaşamanın olanağıyla dolaşıyor insanlar.bu gibi faktörlerle düşünmeli gelişmişliği.istanbul gökdelenleriyle avrupanın en kalabalık şehri.halen göç alıyor yerli ve yabancıların şehre yerleşmek istemeleri nedeniyle.milyonlarca göçmen sıfatı taşıyanlar için ne anlam ifade ediyor türkiyede yaşamak.ekrem başkan hizmetlerini sıralıyor amaç halkı düşünmek olunca.ancak sosyal yardımlarla sınırlı kalmamalı varoşlarda yaşayanlar için hayat.zaten öğretimle sınırlı tutulmuş öğrenciler.bir aksiyon olmayınca ezberden öte bir anlamı yok derslerin.şehrin yeraltı kültürü bağımlılığı akla getiriyor konu insan kazanmak olunca.işte bu sarhoşlukla bakınca yoksulluğa.şehrin havasıyla yakalamak baharın saçlarını.her mevsim ayrı bir güzelliğe açılır bir süt beyazı gibi yalılar.
2
topkapı edirnekapı arasında bir yürüyüş yolu bile yok.turistler burdan bakmalı şehrin estetiğine belkide.istanbul aynı zamanda çelişkiler şehri.bunun yaşandığı bir bölgede edirne kapı.bir yanda yoksul bir semt oluşuna karşın modernin baskın çıktığı alanlarda oteller ve tarihi yapıların aynı anda hayatın içinde olması.belkide şehrin cazibesi bu çelişkilerle bir etkilenmeye yolaçması tarihsel bilinc açısından.edirnekapıdan taksime yol alan metroyu düşünün insan aklına nelerin geldiği ihtimalini hayal etmenin olağanlığı içinde.istanbulu anlatan romanların başvurduğu anlatımda var bu gibi durumlar.şekilsiz insanların aktığı caddelerde göze çarpan iyi giyimli insanlar.çöp çamur ve çukur diyorya erdoğan.bu halen geçerli bir durum bir çok semt için.bakımsızlık parasızlık anlamına gelmiyor.temel ihtiyaçlarla çalınan kapılar için ne demekse oy kullanmak.sefaletle zenginliğin uyumunda görmek adaleti.sağ partilerin fikir açmazında bu tür bir yalnışlık var.onca üniversiteli için ne demekse geçimini sağlamak.bir maaş içinmi öğrenmeye adanmış bir ömür.ideallerin ölümü doğu batı farkının olmadığı yer.kültürün ölümünden sözetmenin faturası var inanç sömürüsü için kullanışlı olmanın alıcılığında.işte edirne kapı şehitliğiyle bir yalnızlığı hatırlatıyorsa bize.sanatçıların gözünde her fırça darbesiyle yaşlanan şehrin yazgısıdır kaderi suskunlukta aramanın karanlığındaki şehirde hayat.henüz imara açılmamış kıyılarında rant hayalleri kuranların insafına bırakılmış yoksul hayatlar.burda kardeşliği aramanın acziyeti var insan olmayı unutturmasıyla hülyaların.sarıyerden geçecek bir köprü için kılıçdaroğlunun alaya alınması.tarifsiz kederler içindeyim diyorya orhan veli.dördüncü köprünün geçeceği güzergahı anlatıyor şair.bu kente bağlı kalmış şairler fatihle harbiyenin yaşadığı çelişkilere inat yoksul fakir ayrımında görmemişler şehirli olmanın bilincini.şimdinin istanbulunda bu miskinlikle yaşamak kabil değil eskinin şartlerine bakınca.şehrin kalabalığında bir gizemi çözmenin tuhaflığı içinde sürüklenmek ölesiye.bu manzara ne kadar yansıyor sanata.günümüz tarikatleri dervişliği ne kadar yaşatıyor şekilciliği savunmanın durağında.bunları aşmanın gayretleri var toplumda.namaza davet etmenin anlamı içinde değerlendirmek kötülüğü.böyle anlaşılıyorsa ibadetler.cumhuriyetle birlikte modernin bütün krizlerini yaşadı toplum hayatta kalmanın bir kültür meselesi olduğu fikrine yaklaşmakla.günümüz dünyasında islamın anlam zenginliğini keşfe çıkmak kadar estetiği anlamanın uzağındaysa yaşam.edirne kapının akla getirdiği fetih için bizansın düştüğü yer olma itibariyle tarihsel değeri var klasik yapıların.chpnin istanbulu kazanmasıyla eski korkuları akla getirdi icraatlar.ne varki zaman değişmişti yönetmenin neleri gerektirdiğini anlamışsa kurucu ilke.istanbul devasa bir şehir olmanın olanaklarıyla kucaklamış yarınları geçmişin acı tecrübesinden faydalanmakla.yoksulluğu aşmanın bir anlamı gibi edirnekapının insansız görünümü.bunu değiştirmenin olanaklarıyla düşünmek tarihi.tabiki metro istasyonu çözümün bütünü değil mimarinin gereklerine bakınca.ayrıca planlama tarihsel dokuyu tamamlamalı mimarinin estetik yönü hayata geçirilmek isteniyorsa.şehre bakmanın durağında ıssızlığı aşmak istiyorsa edirnekapı.belkide hikayeyi tamamlamak gerekiyor bu bölgenin imarıyla.neden önemi varsa sanatın modernin tuttuğu aynada eksik bırakılmışlığın şartlarıyla soluklanırken şehri.işte gelenekten geleceğe imara açmanın zenginliğiyle görmek hayalini bir yalvaçın aşkı kadar uzağındaysa yarınlar.bizi güzelleştirme düşüncesinde bulmak için kaybedilen düşlerin sağnağında şehrin hayaletini.şehri keşfetmenin bir durağı değilmi kadim kültürden bir iz bulmak adına soluklanırken baharı.senaryo yazımına öncelik verilmeli sinema için bir düş büyütmenin tuhaflığına inanmaksa amaç.belki şehre bir film gelir bir güzel orman olur.böyle güzelleşir vadilerde açan çiçeklerin renk kattığı şehir.hayatı anladığın kadar tanrıya yakınsın demektir onun için.karacaahmet kadar beyoğluda aşkın renkleridir suflelerde.böyle okunmalı kainat kitabı bir güzellik yaratmanın inkişafıyla şehre yakışıyorsa yağmur.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.