- 215 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Edepli ol..
Edepli ol...
Osmanlı yıkıldı nedenini anla edep bu...
Edepli ol...
Neden tokat yedim de...sebebini araştır...edep bu...Asan yoksa musa olamazsın...hz Yahya ağacla bıçıldı...peygamber olman bile yetmez...VEHHABTIR Allah hakkedersen asa da melek desteği de...hediye edilir...İman gücü hediyelerdir...
Hakkedene VEHHAB kapısı açılır Hakkedene ADL kapısı açılır...Osmanlı yıkılmayı hakketti...teknolojinin hakkını verseydi yıkılmazdı...Çin ile dost olsaydı ilmi siyasetin gereğini yapsaydı yıkılmazdı.RUS...ingiliz ikisi de düşmanıydı.Petrolü çine satsaydı yıkılmazdı...Hiristiyanı dost seçti ve yıkıldı...habeş kralı faydalı isevidir ama Kilise zararlıdır hatta isevi bile sayılmaz ...hint zararlıydı çin zararlıydı ya kilise az mı zararlıydı.ilgili ayeti ilgisiz tefsir ettiler...
Ölçü esmadır..."onlar büyüklük taslamazlar” kilisede bu öz var mı ...yok...ayet keyfi tefsirle bozuldu...ölçü esmadır tefsirde...hiristiyanlarda esmaya asilik var.ama habeş kralında asilik yoktu.asilikte kim ehvense onu mü’min kendine yakın seçmeli adamlar petrol hırsızı...sömürücü...Allaha asiliğe hazır petrol uğruna...Çinle kapıştırılmalıydı...Zalim zalimle savaştırılmadıkça rahmet doğmaz çünkü...
Habeş kralı Vehhebın bir hediyesiydi...ashaba.O dönemdeki bu tavrın...kopya yapıştır yapılması Osmanlının yılışını getirdi...Kilise daha şerdir hint mabetlerinden de budistlikten de ...Sömürmeye aşıktı kilise çünkü...ilahi din değildir kilise...beşeridir budistlikten daha zararlıdır beşeriliği...sömürücü aşığı hırsız çünkü .hinduizm sömürüyü yok eder...ve etmiş de...ehven olna çin ve hindistandır...kilise hırsızdır...yani çok zararlıdır esmaya çok asidir...Ayet esmaya asi tefsir edilince put kadar zararlıdır...
Dünkü tefsiri kıyamete kadar çözüm sanma...esmadır ölçü...eski tefsir eski fetva puttur zararlıdır yani...ölçü esmadır.günümde de "Faiz haram"diyen banka faizine de savaşta...ama faiz ölçülemez olur fiyatlar sıksık değişiyorsa bir ülkede...ekmel akıl ve ekmel tecrübe ortada...bazı İslam alimleri Riba haram "dediler"
Hiçbir tefsir hiçbir mezheb ve fetvası esmaya aykırı olmamalı değilse puttur...ölçü tektir esma...
Kilise müşriktir...budisler hindular daha ehvendir o müşriklerden en azından sömürücü değiller hırsızlık gibi halleri yok...zalimleri çarpıştır ki mü’minler rahat etsin ...sünnetullah bunu yapmamızı istedi biz mü’minlerden...
Kader okumalarıdır Kur’an.ilim kaderi yazdı.kaderi okuduğun kadar alimsin ...yazdığın tefsir ekmel tefsir verdiğin fetva ekmel fetva...kimya alimi din alimi secde bu ilmin sonucudur
Hulül nikahcısı münafıktır.çözümde ölçü esmadır.ayeti esma ile tefsir etmediysen münafıksın.uçkur uğruna mide uğruna esmadan kaçma
Ekmel tecrüben ekmel deneyimin yoksa papagansın ne fakihsin ne müfessirsin...67 İsrail saldırısı.ve rusyanın ukraynaya saldırısı.kehanet uğruna çıktı.İstanbul fethi de peygamber müjdesi uğruna.Armageddonu da bekle
Ukrayna savaşı AB yi ve çini buharlaştırdı Suriye savaşı Natoyu ABDyi buharlaştırdı...ama ABD kendisi yıkılsa suriyeden kaçmaz.Armageddon suriye.ekmel tecrübe ortada...İstanbulu fethetme bizde etkin olmadı mı...
Evet..."Kuşku yok ki iman edenlerin, insanlar içinde en amansız düşmanlarının yahudiler ve şirk koşanlar olduğunu göreceksin. Yine, onlar arasında iman edenlere sevgi bakımından en yakın olanların da, “Biz hıristiyanız” diyenler olduğunu göreceksin. Çünkü bunların içinde (insaflı) keşişler ve rahipler vardır ve onlar büyüklük taslamazlar./Peygamber’e indirileni dinledikleri zaman hakikate dair bilgileri bulunduğundan dolayı gözlerinden yaşlar boşandığını görürsün. Derler ki: “Rabbimiz! İman ettik, bizi hakka şahitlik edenlerle beraber yaz./Bütün emelimiz rabbimizin bizi erdemliler topluluğuna dâhil etmesi olduğuna göre, Allah’a ve bize gelen gerçeğe niçin iman etmeyelim?”/Böyle söylemelerine karşılık Allah da onları, içinde ebedî olarak kalmak üzere altından ırmaklar akan cennetlerle ödüllendirdi. İşte iyi davrananların mükâfatı budur./İnkâr edip âyetlerimizi yalan sayanlar ise cehennemliktir.(Maide/82-86)
İşte Tefsiri
Bu âyetlerden ilk dördünün Habeş Necâşîsi Ashame ve çevresindeki insaf sahibi hıristiyanlar hakkında indiği rivayet edilir. Bu rivayetlere göre, hükümdar Mekke müşriklerinin zulüm ve baskısı karşısında Habeşistan’a göç etmek zorunda kalan müslümanları dinlemek üzere ileri gelen din bilginlerini ve rahipleri de çağırmıştı. Necâşî “Sizin kitabınızda Hz. Meryem’den söz ediliyor mu?” diye sorunca müslümanlar onun adıyla bir sûre bulunduğunu belirtip Kur’an’dan bazı bölümleri okudular. Okunanlar oradaki samimi inanç sahibi hıristiyanları duygulandırdı ve onları ağlattı. Tefsirlerde, hükümdarın Hz. Peygamber’e gönderdiği bir heyetin ve Resûlullah zamanında Medine’ye gelen başka hıristiyan grupların Kur’an’ı dinlerken dinî bir coşku ile ağladıklarına dair rivayetler de vardır (Taberî, VII, 1-6; İbn Atıyye, II, 225-227; Elmalılı, III, 1796).
82. âyette, Hz. Muhammed’in temas halinde olduğu inanç çevreleri, kendisine iman edenlere karşı tutumları bakımından iki gruba ayrılmakta, bunlardan yahudilerin ve müşriklerin müslümanlara olumsuz baktıkları, en olumlu bakışın ise hıristiyanlara ait olduğu belirtilmektedir. Bu, belirli inanç kesimlerini kesin bir tasnife tâbi tutup buna göre dost veya düşman ilân etme amacı taşımamaktadır.
Âyetteki bu tesbitin o dönemdeki olguya tamamen uygun olduğu tarihen sabittir: Medine’deki yahudiler müslümanları bir kaşık suda boğabilmek için türlü entrikalara başvurmuşlar, Mekke’deki müşrikleri kışkırtma ve onlarla iş birliği imkânları araştırma dahil bu uğurda her yolu denemişlerdir. Mekke müşrikleri müslümanlara açıkça savaş ilân edip husumetlerini en şiddetli biçimde ortaya koydukları ve inanç bakımından da müslümanlara yahudilere nisbetle daha uzak oldukları halde, muhtemelen âyette yahudiler hem kendi imkânlarını kullanmaları hem de başka düşman potansiyelleri harekete geçirmeye çalışmaları yüzünden müşriklerden de önce anılmışlardır. Bu arada, yahudilerin kendilerini uyarmak ve aydınlığa çıkarmak üzere gönderilen peygamberleri öldürmekten çekinmemeleri ve bu özelliklerine Kur’an’da yer yer gönderme yapıldığı da göz önünde bulundurulmalıdır. Öte yandan, Habeşistan necâşîsinin kendi ülkesine göç etmek zorunda kalan müslümanlara yaptığı iyi muamele, Hz. Peygamber’in değişik ülkelerin hükümdarlarına yolladığı elçilere ve İslâm’a çağrı mektuplarına gösterilen en olumlu tepkilerin hıristiyanlardan gelmiş olması da (bk. Levent Öztürk, “Etiyopya [Tarih]”, DİA, XI, 492-493), âyetteki tasvirle tamamen örtüşmektedir.
O dönemdeki bu tavrın, hıristiyanların müslümanların uzağında, yahudilerin ve müşriklerin ise yakınında hatta onlarla iç içe olmalarına bağlanması gerektiği, düşmanlık ve sevginin o gün de bugün de din veya dünya adına menfaat ve egemenlik çekişmesinin eseri olduğu, dinin bu konuya herhangi bir etkisinin bulunmadığı ileri sürülebilir. Hatta tarihte ve günümüzde müslümanlarla yahudiler, çok tanrı inancına sahip olanlar ve hıristiyanlar arasındaki ilişkilerden bu düşünceyi destekleyen örnekler verilebilir. Bu bakış genel olarak isabetli olsa da, Kur’an’ın amacını ortaya koyma açısından doğru ve yeterli değildir. Kur’an burada çekişme olgusunu açıklamanın ötesinde daha yüksek, daha kapsamlı bir gerekçeye ışık tutmaktadır ki o da şudur: Düşmanlık ve sevginin asıl gerekçesi tarafların dinî ve dinî olmayan gelenekleriyle ahlâkî ve sosyal terbiyelerinin sonucu olarak oluşan hâlet-i rûhiyedir. Bu âyette hıristiyanların sevgi beslemelerinin sebebine dikkat çekilmiş, yahudilerin düşmanlıklarının sebebine ise değinilmemiştir. Çünkü onların hâlet-i rûhiyeleri birçok sûrede açıklanmıştır. Yahudi ve müşrikleri müslümanlara karşı düşmanca davranmaya yönelten ortak vasıflar arasında kendini beğenmişlik, haddini bilmezlik, ırkçılık, maddeperestlik, sevgi ve şefkat duygularının zayıf oluşu sayılabilir. Câhiliye Arapları yahudilere nisbetle daha ince duygulu, cömert, diğerkâm ve hürriyete düşkündüler. Âyette yahudilerin önce anılması bu sebebin yanı sıra, peygamberleri öldürme ve başkalarının mallarını haksız yere yeme alışkanlıklarından dolayı olmalıdır. Tabii ki her toplumda iyiler ve kötüler bulunur. Burada işaret edilen hususlar inanç gruplarının toplumsal karakterleriyle ilgilidir. Öte yandan yahudilerin tek Tanrı inancına sahip olmaları dolayısıyla müslümanlara hıristiyanlardan daha yakın oldukları düşünülebilir. Fakat Hıristiyanlığa sonradan sokulan ve mensupları tarafından da anlaşılıp mâkul bir izaha kavuşturulamamış olan teslîs inancının onların davranışları ve müslümanlara bakışları üzerinde önemli bir olumsuz etkisi olmamıştır. İnsanları birbirine yaklaştıran veya uzaklaştıran asıl faktör ahlâkî davranışlar ve âdâb-ı muâşerettir. Hıristiyanların Allah inancı konusundaki yanlışlıkları ve sapık düşünceleri ise zaten Kur’an’da değişik vesilelerle eleştirilmiştir. Burada söz konusu olan inançlar değil davranışlardır (Reşîd Rızâ, VII, 5-11).
Bu iki kesimin müslümanlara düşman olma sebeplerini, âyette hıristiyanlarla ilgili olarak yapılan açıklamadan da anlamak mümkündür. Âyette bunlar hakkında “Yine, onlar arasında inananlara sevgi bakımından en yakın olanların da ‘Biz hıristiyanız’ diyenler olduğunu göreceksin. Çünkü bunların içinde (insaflı) keşişler ve rahipler vardır ve onlar büyüklük taslamazlar” buyurulmuştur. Burada önce o dönemde Araplar arasında yaygın olarak bilinen ve gözleme dayanan bir tesbite yer verildiği görülmektedir. Zira hıristiyan keşiş ve rahipler Araplar arasında tevazu, hoşgörü ve diğer ahlâkî erdemleriyle, yine mâbedlerin imarı için özel çaba sarfetmeleriyle tanınan örnek birer şahsiyet olarak tanınıyorlardı. Nitekim o dönem Arap şiirinde bu hususa vurgu yapan parlak sözler bulunmaktadır. Bünyesinde bu tür insanları barındıran ve onları saygın bir konuma getiren bir toplumun ahlâkî bakımdan kendini düzeltmesi ve dolayısıyla müslümanlara yakın davranması da tabii olacaktır (İbn Âşûr, VII, 7-9). Onların temel özelliğini belirten soyut ifade ise âyetin sonunda yer almıştır ve bu, esasen bütün ilâhî dinlerin temel umdelerinden olan “İnsanın yüce Allah’ın kudreti karşısında kendi küçüklüğünün ve aczinin idraki içinde olması, bu sebeple de bir yandan O’na mutlak biçimde itaat etmesi diğer yandan O’nun yarattıklarına karşı şefkatle muamele etmesi” ilkesinin bir başka ifadesidir. Şu halde âyette, alçak gönüllü olmayı ve kendine kötülük edene bile hoşgörülü davranmayı öğütleyen Hıristiyanlığın bu anlayışa diğer dinlere nisbetle daha yatkın olduğuna işaret edilmiş olmalıdır. “Ve onlar büyüklük taslamazlar” şeklinde tercüme edilen cümle, “İzan sahibidirler yani ön yargılı davranmayıp karşı tarafı dinlerler” şeklinde de yorumlanmıştır (Taberî, VII, 1). Ayrıca âyette, bir toplumda ilâhî buyruk ve yasakları sürekli olarak inceleyen ve insanlara bu doğrultuda yol gösteren bilginlerin ve kendini Allah’a kulluk etmeye adamış insanların bulunmasına olumlu bir tarzda değinilmiştir. Buradan, –İslâm’da ruhbanlık tasvip edilmemekle beraber– dinin araştırılması ve yaşanmasına destek veren toplumların zihin ve gönüllerini hakikat çağrısına kapatmamış olmaları dolayısıyla gerçeği yakalama şansına daha fazla sahip olacakları anlaşılmaktadır (Kur’an’ın ruhbanlık yani din adamları sınıfının oluşturulması konusundaki yaklaşımı hakkında bk. Tevbe 9/ 31, 34; Hadîd 57/ 27).84. âyette geçen “Bütün emelimiz rabbimizin bizi erdemliler topluluğuna dahil etmesi olduğuna göre, Allah’a ve bize gelen gerçeğe niçin iman etmeyelim?” meâlindeki sözün, Hz. Muhammed’in bildirdiklerinin Allah katından gelen gerçekler olduğuna kanaat getiren dindar hıristiyanlara ait olduğu anlaşılmaktadır. Ancak bu sözün, onların önceki dinlerini bırakıp İslâm’a girme kararı verirlerken karşılaştıkları tereddütten dolayı ve yaptıkları bir iç muhasebe sonucunda söylemiş olmaları yanında, başkalarına verdikleri bir cevap olması da muhtemeldir. Bir yoruma göre bu cevap, kendi dindaşlarından ve çevrelerinden müslüman olma kararına karşı çıkanlara ve içlerine kuşku düşürmeye çalışanlara verilmiş olmalıdır. Bu konudaki bir rivayet ise, onların İslâm’a girdikleri haberini alan yahudilerin kendilerini bu karardan vazgeçirme çabaları karşısında verdikleri bir cevap olduğu yorumunu desteklemektedir (İbn Âşûr, VII, 11-(Kur’an Yolu)
Ve bir şiirim
Yoruldum
Baba oğluna bağ bağışlamış
Oğul babaya bir salkım üzüm vermemiş...
Mavi geceye bakıp
Yıldız yıldız ağlarım
Böyle bir dünya yorar insanı
Yoruldum.
Seversin sevilmezsin...
Mavi geceye bakıp
Yıldız yıldız ağlarım
Hasetlik diz boyu...
Karanlıklar çok koyu...
Yoruldum.
Yoruldum.
Taş kalpteki aşk gibi
Mağaradaki mum gibi yoruldum
Yoruldum
İsyanları mı oynasam bilmem
Mavi geceye bakıp
Yoruldum
Yıldız yıldız ağlarım
Yoruldum.
Bir sürü oyuncak sarmış etrafımı
Oyuncaklardan yoruldum.
Yoruldum bir penguen gibi
Yalanın kutuplarından,soğuğundan
Mavi sahilleri hayal edip
Yıldız yıldız ağlarım
Yoruldum bir toprak kadar
Kinin akıttığı kandan
Yoruldum bir yıldız gibi
Zulmün dişleri arasındayım...
Yoruldum
Yıldız yıldız ağlarım
Yoruldum arkadaşlıkları taşımaktan
Komşulukları taşımaktan...
Odun taşımaktan ağır
Asrımın kanlı pençesindeyim
Yoruldum kutsal emaneti taşımaktan
Dağ taşımaktan ağır
Hayatın yokuşunu çıkmak zor
İnişi daha da zor
Yoruldum.
Bu hayat yorar insanı
Yoruldum
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.