- 197 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
paganın öğretmeni de eksiktir...
paganın öğretmeni de eksiktir...
Baktığın yer şu ayet olsun ...değilse kaderi eksik anlarsın ve cüz’i irade seni ilah yapar..."İnek kutsaldır dedi pagan" işte bu ilahtan bağımsız bir iddiadır...cüz’i iradene güvenme...kavga et. ekmellim deme...benden büyük Allah var"de...Allah imtihan için yaratıldım.o sabırlı olmam için beni imtihan ediyor ...de evet...işte ayet..."Alemlerin Rabbi Allah dilemedikçe de siz (bir şey) dileyemezsiniz."(74/56; 76/30.)..Kader anlaşılmaz deme..."Kadercilik"yanlış da deme...Bağımsızlık yok bu varlıkta...Şeytanın eksik iradesinin de kaynağı Allah sabredersen "bu sabır"bir tevbedir.Hz Adem hüneri kendinde bilmesin şükretsin...namaz kılan da şükretsin...Sabretsin eksiklikleri seçmeye mahkumsa...bu sabır tevbedir ve cennete girer eksiklikleri seçen de..."sabır ne mi sen bana bunu kader koydun ama ben asi olmama...de şeytan asi oldu...asilik kader değil ama sabır kaderdir şükür kadardir...Külli iradende suç benim cüz’i iradem aciz kaldı deme...sabrı seç cennet bu sabırda...Böbürlenme şükret...cennet burada...bu sükürde sabır ve şükür çok önemli rıza makamıdır...Razı olursan razı olur...ama cüz’i iradeye esir olma ilahlıktır bu...Allah iradesine yenileni tevbe ile affeder...ama şeytan tevbeyi de seçmedi...eksikliği yani bağımsızlığı seçti...ilahlığı seçti...cehennemi hakketti...
Sünnetullah şu...Allah adl sıfatlı olduğu için eksiği eksik ödüllendirir...bu cezadır ekmellik ölçü alınınca...eksikleri cehenneme atacak...cüz’i iradeli ise...iradesizse eksik görevler verir...
Pagan "İneki kutsal ilan eder mi eder..."eksiğe kutsallık verir...cüz’i iradesi eksiktir...işi de eksiktir...şeytan işi eksikliklerle doludur...çünkü eksik cüz’i iradelidir Allahın külli iradesidir bu eksik fıtrat verdi eksik görev verdi eksik irade verdi...eksikliklerle dolu cüz’i iradesi...eksik duygular düşünceler dolu iradesi...Hz Ademe kinli ...yani kini Allahtan bağımsız ekmellikten bağımsız
paganın öğretmeni de eksiktir...şeytanın öğretmeni de eksik...Duyguları fikirleri kini dini ekmelliğe asi...yani eksik.eksik duyguları düşünceleri var...ama peygamberler masumdur duyguları düşünceleri ekmel yani...
Allahın eksikliği seçene ve mahkum olana iki kapısı var biri sabır...razı olmak sabırdır...Beni düşürdüğün hale bak"deme Allaha...Sabır bu..."BOK böceği sabırlı işte"
Evet...şeytanda şeytan olacak güç yok takdir eden var...nükler üretecek güç de yok müşrikte asa bulma yetkisi yok hz Musada da...Nuhtada gemi ilmi yok arıda da bal yapacak yetenek yok Takdir ile oldu hep bunlar...Kuşkusuz her şey Allah’ın dilemesine, izin ve imkân vermesine bağlıdır. Ama Allah iyilik dileyen için iyiliği, kötülük dileyen için de kötülüğü murat edip yaratmaktadır, uyguladığı kural budur.
"Ne hallere düşürdün"deme sabrı seç...secdeyi seç..".düşüren o"şeytan da düşürdü...meleklerin hocasıydı şeytan...öyle ilimli...
Allah her görevi seve seve yaptırır "Bok böceğine"yaptırıyor "işte
Şeytan da zıttı da eksikler de eksiklikler de Allahtan bağımsız değil...adl sıfatı eksiklik ve ekmellik ister...Bağımsızım deme ilah mısın...
Evet...Allahtan bağımsız yok ...iyiliğin de kötülüğün de rabbi aynı adl sıfatı iyiliği de kötülüğün de kaynağıdır...çünkü...Allah izin verir veya emreder...eksikliğe izin verir ama ekmelliği emreder...çünkü Allah ekmeldir ekmelliği sever...emreder ama eksikliğe de izin verir...o izn vermezse şeytanın da gücü etmez asiliğe..."benden"deme ilah mısın...asilik benden deme...İlah mısın secde bensen deme ...şükürle imtihan edildin namazlıysan şükret...
Allahtan bağımsız yok ...iyiliğin de kötülüğün de rabbi aynı adl sıfatı iyiliği de kötülüğün de kaynağıdır...çünkü..Evet...Allahü Teâlâ’nın bize bahşettiği nimetlere şükretmek ve belâlara karşı sabretmek, yaratılışta ve sonraki süreçte bu iki dengenin varlığını bilmek ve ona göre hareket etmek hem dinî bir vecibe hem de psikolojik bir tedavidir.
Allahtan bağımsız yok ...iyiliğin de kötülüğün de rabbi aynı adl sıfatı iyiliği de kötülüğün de kaynağıdır...çünkü..Şükür ve sabır dengesini hakkıyla anlayan ve uygulayan hem yüce yaratıcının imtihanını idrak eder, hem de bu iki güç sayesinde psikoloijik olarak rahat eder. Kendisine verilen bütün nimetlerden dolayı yaratıcıya şükreden bir birey, hem Allah’ın (C.C.) emrini yerine getirmiş hem de rızasını kazanmış olur. Belâlara karşı sabretmek de böyledir.
Allahtan bağımsız yok ...iyiliğin de kötülüğün de rabbi aynı adl sıfatı iyiliği de kötülüğün de kaynağıdır...çünkü.. sabrın da şükründe kaynağıdır el -hakim sıfatı çünkü...Sabırla şükr arasında direkt bir bağlantı vardır. Bu bağlantı, kişilik bütünlüğünün de bir gereğidir. Çünkü, darlıkta sabredemeyenler, bollukta da şükretmesini bilmezler. Bollukta şükretmesini bilmeyenler de darlık zamanı kendilerine verilmiş nimetleri görmezden gelir, ellerinden gidenler sebebiyle de karamsarlığa düşerler.
sabrın da şükründe kaynağıdır el -hakim sıfatı çünkü...Evet...Şükrün mü yoksa sabrın mı daha faziletli olduğu yolundaki meşhur tartışmayı da ele alan Gazzâlî, değişik durumlara göresabrın veya şükrün daha faziletli sayılabileceğini delilleriyle açıklamakta, sonuçta sabrın ve şükrün değerinin bunları yerli
yerince yapmaya bağlı olduğunu belirtmektedir. Kişiyi itaate ve hayırlı işlere yönelten şükür sabırdan daha
üstündür ve böyle bir şükür sabrı da içerir.
Esmadan bağımsız bir şey zuhur edemez... sabrın da şükründe kaynağıdır el -hakim sıfatı işte...iyiliğin de kötülüğün de rabbi aynı adl sıfatı iyiliği de kötülüğün de kaynağıdır.işte.
Ve bir şiirim
Baba Olmak
Kim istemez baba olmak...
Baba olmak dağ olmak...
Baba olmak baba olmak
Deniz gibi mavi olmak
Baharlar -kışlar diyor ki:
Yaş kemale erdi
Evlen -barklan artık...
Baba olmak bağ olmak...
Mavi mavi bakar babalar
Denize bakmaktır baba olmak
Çoluk çocuk sahibi ol artık
Bilir misin çocukların bakışları da mavidir babalara
Gel dinle esen rüzğarı:
Evlen - barklan diyor
Baba olmak dağ olmak...
Ne zaman baba olacaksın yaşın geçip gidiyor...
Sıra gelmedi deme
Çocukların olsun boy boy...
Soyun devam etsin
Masum gülüşlere O maviliğe dalıp git
Sıcak bir yuvan olsun
Ellerinden öpülecek
Bayram sabahları ancak o zaman şeker...
Bayramlar bayram olsun
Helal lokmalar yesin çocukların
Bu çok önemli
Güller gibi olsun çocukların...
Bu çok önemli
Baba ol dağ ol
Hastalansan baş ucuna dizilsin çocukların
O zaman acılar bile şeker
Dizlerinin ağrısı şeker
Hayat şeker olur
Baba ol baba ol
Ve düşün
Öleceksin fotoğraflarına bakılacak
Bu babamdan hatıra denilecek
Bu baba öğüdü denilecek
O zaman mezar bile olur şeker
Ölüm şeker
Yaşadığın-öldüğün belli olsun
Baba ol
Mezarının taşı olsun
Fatihalar aşı olsun
Bakan gözün yaşı olsun...
Baba olmak dağ olmak...
Ve belki
Bulut babaydı diyecek geçerken
Rüzğar babaydı diyecek eserken
Belki şiirin de yazılacak okunacak
Unutulmaz baba olan
Baba olmak dağ olmak...
Gece olacak gündüz olacak
Elinde ekmekle bir baba geçse sokaktan
Camlar titrese kış günleri seni hatırlatacak
Elele tutuşan çocuklar seni hatırlatacak
Kapının zili geç saatlerde çalsa
Bir baba ölse mahallede seni hatırlatacak
Unutulmaz baba olan
Baba olmak dağ olmak...
Baba baba yürüdüğün yollarda hayalin kalacak
Unutulmaz baba ölen
Şapkandan kokun silinmeyecek yıllar yılı
Sen ve acıların hatırlanacak
Baba dağdır... toz değil
Bu hayatta baba olmak çok şeydir az değil...
Baba olmak dağ olmak...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.