- 420 Okunma
- 5 Yorum
- 2 Beğeni
ÇALIŞMANIN GÜZELLİKLERİ
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Çalışıp kendi paranı kazanmak, harcamak çok güzel bir duygu, bir de alın terinin karşılığını zamanında alabilseler keşke. Hep aksilikler çıkar veya çıkarılır. İnsanlar canlarının nasıl çıkacağını(öleceklerini) düşünmez de, cebinden çıkacak parayı nasıl ederde geç veririm, uçundan kıyısından, zarar ettik, falan. Bu gün git yarın gel arsızlıkları
Bu tavırlar Müslüman bir insanın yapacağı hareketlerden değil. Yüce Yaradan ne buyurmuş. “Kul hakkıyla bana gelmeyin.” Bilenler çok uygulayanlar azınlıkta. Güzellikler, iyilikler hep azınlık değil mi? Bunda da var bir hayır. Az olduğu için değerli altın, elmas. Azlıkta da varmış bir hayır.. Ne demişler “işler kötüye gitse de sen hayra yor.. Zararın az olur. Öyle değil mi? Kötüye yorsan canın sıkılacak, sinirleneceksin, bir yerlere çatacaksın, başına ek iş alacaksın gerek yok. Yüce Yaratana havale edeceksin.. Alacağın olsun vereceğin olmasın.. Kendi paranı ne zorluklarla kazandığını senden iyi kimse bilemez.. Sende parayı harcarken bir alırken, on düşüneceksin.. Kadir kıymet bilen oluyor insan.. Baba parası harcarken, ayaklar yere basmıyor. Yüksekten uçuyor miras yiyenler.. Düşüncede kayıpları fazla oluyor.. Ne fazla yüksekten, uçacaksın, nede sürüneceksin.. Haline şükür edip hep kendinden aşağıda olanlara bakacaksın.. Çok yükseklere bakmak, gözünün önünü görmeye manidir.. Her an düşmen yakındır.. Aman dikkat! Düşmeyelim, düşenlere yardım edenlerden olalım. Okul dışında da öğrenilecek bayağı çok şey varmış hatta, hayatın kendisi okulmuş meğer, her an sınav. Yanlış bir hareket nelere sebebiyet veriyor. Başımıza gelmeden anlamamak gibi çok kötü özelliğimiz var, maalesef. Başımıza geldi mi? Keşke şöyle yapmasaydım, böyle yapmasaydım.. Olan oldu geçmiş ola.. Çocuklarımızı hazırcı, kolaycı alıştırmayalım, mücadeleci, sorunları aşmaktan zevk alan fertler olmasını sağlamanın yollarını arayalım. Yoksa, gelecekte çocuklarınıza kölelik yaparsanız!
Büyüdüklerinde size ve başkalarına köle gibi davranırsa şaşırmayın. Ağlayanların çoğu kendi kazdığı kuyuya düşenlerdir. Alın teri paranıza, nimetlere bereket, lezzet katar. Çalışana soğan ekmek, kuzu çevirme tadındadır.. Alın terine saygı, insanlığa, kendinize saygıdır.
YORUMLAR
İşçinin alın teri soğumadan emeğinin karşılığı olan ücreti ödenmelidir.
Çok güzel bir yazıydı.
Güne yakışmış.
Tebrik ediyorum.
Tecrübe Yazdırır
"Hazıra dağ dayanmaz "
"Alın teriyle ıslanan toprak kurumaz"
"Haydan gelen huya gider"
Değerli yazınızda mücadele vererek güçlenmenin gerekliğini, alın teri ve emeğin erdemini,
mirasın kar gibi eriyeceğini ne güzel irdelemişsiniz.
Kutlarım.
Saygılarımla.
ayşe1 tarafından 6.1.2023 14:29:05 zamanında düzenlenmiştir.
Tecrübe Yazdırır
Kutlarım, ayrıca mutlu noeller. Çok dağıttık noelde ya, hala toparlayamadim, evi de kafayı da. Party hard di yani. Sizin nasıldı noel? Kuzu çevirme ile geçmedi umarım.
Tecrübe Yazdırır
Konsantre Karanlık Madde
Doğrudan bilgi yazın Google'a lütfen. Biraz bakinin, acaba nedir doğrudan bilginin kiymeti.