ALMANYA DAKİ TÜRK GÖÇÜ 20
Kara ve demiryolunun yani Sira 1892 ile 1896 yıllan arasında Dortmund- Ems Kanalının yapimiyla Rheine bir de limana kavuşmuştur.
Nasil ki 1840’li yillar Rheine’deki sanayileşmenin başlangicı ise 1913 vlnda Rheine şehrinin elektriğe kavuşması sanayileşmede ikinci ve büyük bir atilım dönemini başlatir.
İkinci Dünya Savaşı’nda ise Tekstil ve Demir sanaiyi bombalanmiş, dokuma ve örme tezgahlannın üçte biri yok olmuştur, Savaş sonrasi yeniden toparlanma 1951 yılina kadar sürmüştür.
Savaş sonrasi Almanya’nin yeniden yapılanması sürecinde iş gücüne olan gereksinimi Rheine’de de hissedilmiştir. Münster Halk Gazetesi’nin Rheine bölümünde yabanci işçiler hakkında aşağıdaki bazı haberler zamanın atmosferini yansitmaktadır.
.06.10.1962 tarihli haber: "İş gücü ihtiyacı gittikçe artiyor" 537;eklindedir "şeklindedir
...30 Eylül 1962 de Rheine iş ve işçi Bulma Kurumu’na kayıtlı 1418 yabancı çalışmaktadır.
Bunlardan 175i İtalyan ve 217’si İspanyoldur. Bunlar yabancı işçi getirme anlaşmalarıyla gelmişlerdir"
.20. 04. 1964 tarihli bir haber: "gücû yetersizliği pek çok fimayı yabanci işçi getirtmeye zorlamaktadır Alman makamlarında Italya, Ispanya ve Türkiye’den getirilmek üzere 106 dilekçe bulunmaktadr."
.01.08.1964 tarihli haber: iş güçü yetersizligi pek çok firma yabanci işçi getirmeye zorlamistir.
"Tekstilciler yabancı işçileri çağırıyor."
İs gücü eksikliğinden makinalar kapasite alti çalışıyor"
22.01.1965 tarihli haber ise yeni bir kounun altini çizmektedir:
Yabancı işçilere evler gerekli 05.05. 1965 tarihli haber ise:
"Tekstil cirosu yükselmiştir" şeklinde beklenilen sevindirici haberini bildirmektedir.
Türklerin gelişi de hızla gelişen Alman ekonomisine bir koşut seyir izler.
YORUMLAR
Emeğinize yüreğinize sağlık hocam.
Döngüye eşlik edendir çalışmanın da verdiği huzurla güvenle hayatını idame ettiren nice insan.
Boyutsuzluğun paralelinde hayatu yaşanır kılan.
İlgi ile okuduğum bir seri bu bağlamda bir kere daha size kendi adıma teşekkür ederim hocam
İçten selam saygımla.
İş gücü ve emek.
Çalışmak disiplin de gerektirir bu bağlamda alın teri nasıl da helal ve kazanılan para helaldir.
yön
Çok teşekkür ederim değerli hocam can-i gönülden çok Teşekkür ederim desteğın için okuyan gözlerin sağlık sağ değerli hocam var ol saygılar selamlar
Çalışkan Türklerin olmasi Almanyanin ekonomik olarak hemde sanayileşmesinde büyük rolleri var...
Emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık üstadım güzel bir yazı...
Saygı ve selamlarımla