ALMANYA DAKİ TÜRK GÖÇÜ /19
B RHEINEDEKI GOÇU Resmi kayıtlara göre Rheine’deki "Türk Göçü Tarihi" 15.10.1960da baslar. Bu tarihte Rheine’de iki Türk yaşamaktadır, fakat ne yazık ki bu iki Türkün ne zaman geldikleri bilinmemektedir.
Rheine şehrinin tarihine bir göz atılırsa, bu geçmişin hiç de yeni olmadiğı görülür. Rheine ve çevresindeki ilk yerleşime ait kalıntılar megalit kültüre ait olup M.O. 2100 yıllarına dayanmaktadır. M.O. 1600 ve M.S. 100 yilları arasinda Romalıların ve Germenlerin izlerine rastlanmaktadır Rheine adi ilk olarak M.S. 838 tarihli belgelerde anilır ve bu tarih Rheine’nin doğum tarihi olarak kabul edilmektedir.
Rheine 1126 yılında köy ünvanını alır. III. Piskopos Ludwig 15 Ağustos 1327’de Rheine’yi Münster sehri kapsamina almıştir. 10 Agustos 1816 tarihinde Rheine Steinfurt nahiyesine bağlanır. Rheine 1 Nisan 1927 tarihinde 10000 kişilik nüfusa ulaşmasi üzerine şehir konumuna yükselir. 1975 yilında Rheine 4 kasabayı kendi yönetimi altına alarak bugünkü statüsü olan "Rheine Sehri" yapisina kavuşmuştur.
Günümüzün Rheine’sinde 72000 kişi oturmaktadır. Şehir geniş bir cepheye sahip olup Ems Imağı’nin iki tarafinda yer almaktadir. Çevresi şirin, mesire yerleri çok olup sağliklı bir altyapiya ve demiryollar, otoyol, karayolu ve Münster-Osnabrück Havaalanı ile iyi bir ulaşım ağına sahiptir.
19. Yizyılda Sanayileşme Devriminin başladığı yillarda Rheine Westfalen’de ilk olarak mekanik örme tezgahlarına 1846 yilinda Kümpers, Jan Timmermann ve Hardy Jecksen’in çabalarıyla kavuşur. 1886 yılında ise F.A. Kümpers Firması dokuma ve pamuk ipliği örme C. yilında tezgahlarını kurar. Sanayinin gelişimine koşut olarak Rheine şehrinin altyapı çalışmaları unutulmamıştır. 1850 yılında Rheine-Ibbenbüren aras1 karayolu yapılır ve bundan altı yıl sonra da Rheine-Osnabrück-Emden- Rheine demiryolu ağı döşenir. Demiryolu hattı 18 Ekim 1865 de Almelo- Salzbergen-Rheine ve 1 Temmuz 1879’da da Oberhausen-Rheine- Quakenbrück bağlantılarına kavuşur. Bu gelişmelerin sonucunda 1884 yilinda Tren Garı büyütülmüştür
YORUMLAR
İlgi ile okuyorum hocam ve bilmediklerim hakkında fikir sahibi oluyorum bu bağlamda kendi adıma teşekkkür ve tebrik ederim.
Yeni yılınız kutlu olsun
Selam saygılarımla
yön
Vesile olsun inşallah sevgiler sayğlar.