- 263 Okunma
- 1 Yorum
- 4 Beğeni
O MAKAMA HİÇ KOLAY GELMEDİN?
Şehirde festival vardı. Protokol çadırı kuruldu. Program başladı. Program çok sıcak bir güne denk gelmişti. En önde vali bey, belediye başkanı, emniyet müdürü, daire müdürleri giyinmişler kuşanmışlar, ayakkabılar boyalı, ışıl ışıl ve gıcır gıcırdı.
Gölgede çay servisi yapılıyordu. Sıcaktan yananlara, su ikram ediliyordu. Hava sıcak mı desem sıcaktı. Vatandaş kalabalık halinde kenarlara yığılmış bekliyordu. Protokolde konuşmalar başlıyor. Konuşma sırası şehrin kanaat önderi bir beye geliyor. Kanaat Önderi Beyefendi kürsüye gelirken bir protokole bakıyor, bir vatandaşa sonrasında konuşmaya başlıyor.
Kanaat Önderi Beyefendi:
“Bir konuşma metni hazırladım ancak kürsüye gelirken konuşma metnini değiştirdim. Sözlerim şu önde oturan kardeşlerime.” Der ve sözlerine devam eder: “Köylünün biri ayağına giydiği çarıkla bir gün şehre gelir. Bir ayakkabı dükkânın önünden geçerken gözü vitrine takılır. Vitrine bakar ki güzel bir iskarpin ayakkabı vitrini süslüyor.
Köylünün ayağındaki çarık, iskarpin ayakkabının önünde durur, elini beline kor ve:
“Ey iskarpin kardeşim! Boyalanmış, cilalanmış, süslü püslü gelinler gibi orada ne kırışıp duruyorsun?” der. Çarık Efendi’nin bu sitem yüklü sözleri vitrindeki iskarpin ayakkabının gücüne gider ve Çarık Efendiye:
“Çarık Çarık Efendi! Biraz bekle de beni dinle. Ben de senin gibi bir deri idim. Beni günlerce suda beklettiler. Makinada da iyice gerdiler, daha sonra çekiçle saatlerce beynime vurdular. Beni ezik ezik ezdiler ve boyalayıp bedenime türlü türlü cila sürdüler. Ağzımı bağlayıp kapalı vitrine koydular. Bu sıcakta bekleyip duruyorum.” Der. İskarpin Efendi’nin bu anlam yüklü sözleri üzerine Çarık Efendi:
“Çok çok özür dilerim İskarpin Efendi.” Der.
Kanaat önderi rahatsız olan Vali Bey’e döner:
“Sayın Valim! Rahat otur, hiç rahatsız olma. Sen, o makama hiç kolay gelmedin. Sayın Belediye Başkanım! Rahat otur. Sizlerin o makamlara gelirken neler çektiğinizi en iyi ben biliyorum. Sayın daire başkanlarım! Sizin, o makama gelirken ne gibi badireler atlattığınızı en iyi ben biliyorum. Rahat oturun” Der konuşmasını bitirir. Bu anlamlı ders verici konuşmanın arkasından protokol rahat bir nefes alır…
01.01.2023
Yozgat