- 609 Okunma
- 4 Yorum
- 2 Beğeni
Noel mi Yılbaşı mı?
.
Her yıl aynı terane.
Noel-Yılbaşı, kutlamalı mı kutlamamalı mı?
İşin özü ne, kaynağı ne?
Kaynağı Türkler... Ben demiyorum. İngiliz kaynakları diyor.
Araştırın bakın.
Yalnızca günü farklı. 21 Aralık Gün Dönümü kutlamaları.
NARDUGAN Günü. Nardoğan (Ateş doğan) yani.
21 Mart’taki Yeni Gün kutlamalarına, 21 Eylül Koç katımına bir şey diyen yok tabii.
1600’lü yıllara kadar bizde kutlanırken her şeyin “zinhar günahtır” a dönüşmesinden sonra kutlamak azalıyor. Yabancılar kutluyor.
Bizler kutlayıp da ne yapıyoruz?
Taa çocukluğumdan hatırlarım, birkaç aile bir araya gelip sohbet muhabbet. Şimdilerde o da yok. Ailecek oturup televizyon izliyoruz. Çay kuruyemiş falan.
Ne Noel kutladık ne Noel Baba bekledik. Hoş Noel Baba bile bizden araklanma ya! AYAZ ATA.
Bakın şair;
“….
Yılbaşını kimisi, "bir yılın başı" diye!
Kimisi, "yeni yılın, bir mihenk taşı" diye!
Kimisi de, "İsa’ nın, başlayan yaşı" diye;
“Nasıl başlarsan öyle, gider” deyip kutluyor…” diyor Halil Şakir Taşçıoğlu üstadımız.
İsteyen istediği şekilde kutlasın. Kimseye bir zararı olmayacak şekilde elbet.
İYİ seneler.
YORUMLAR
"Ameller niyetlere göredir"...
Ben yeni bir yıla girdiğimi düşünürüm...
Aklıma da başka şey gelmez...
Ben müslümanım ve Rabbimin hak saydığı peygamberleri hak bilirim ve o niyetle anarım...Sadece yılda bir kez değil her zaman ve her yerde hemde...
Nice güzel ve mutlu yıllara...Aileniz ve sevdiklerinizle bahtiyar olun İnşallah...
Selam ve saygılarımla...
Nurettin GÜLBEY tarafından 31.12.2022 10:42:42 zamanında düzenlenmiştir.
Suat Zobu
Hepimiz aynı düşüncedeyiz.
Ne puta taptık, ne de olur olmaz şeyleri kutsal belledik.
Bizler elimizi açtığımızda direkt Allah'a ulaşıp duamızı eden milletiz. Aracıya gerek duymadan.
Sizin de dediğiniz gibi ".... Ben Müslümanım ve Rabbimin hak saydığı peygamberleri hak bilirim ve o niyetle anarım...Sadece yılda bir kez değil her zaman ve her yerde hem de..."
Ne güzel ifade etmişsiniz. Sağ olun var olun.
Çok büyük onur verdiniz, çok mutlu ettiniz. Teşekkürler.
Bil mukabele ben de ailenizle, sevdiklerinizle nice sağlıklı mutlu yıllar geçirmenizi dilerim.
Saygımla.