- 217 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Eksiğin tercihi elsiklikten yanadır...
Eksiğin tercihi elsiklikten yanadır...
Tercihe ikinci zorlamaya zaten gerke yok"yani dinde zorlamaya gerek yok..."
Eksik eksiği tercih eder.eksikliği tercih ettirdi Allah eksiklik verdiklerine eksik akıl eksik tecrübe eksik deneyim Uzmanlıktan farklıdır.Şeytan eksik denklemli bir fıtrata sahib ve eksik ilimli.İnsan melek de eksik ilimli...Kaderi asiliktir eksik esmalıların...eksik denklemli fıtratlıların ve kalbi mühürlenenlerin .vicdanı kararanların...
Dinde zorlama yok ama eksik fıtratlılık var...Kader de o eksikliğe uygun eksiklikte...seçilen peygamberlere fakirse zenginlik verildi hz musaya Hızır mürşid edildi...eksikliği ekmelliğe tebdil edildi...
"Dinde zorlama yok" diyerek Kur’an fıtrata zorlama yapıldığını zorlamayı burda aramamız gerketiğini bildirdi...Bir zorlama var ama bu zorlama fıtratadır...fıtratı seçmek kişinin elinde değil...kader seçilmez...Fıtrat seçilmez de der Kur’an.
İmtihn şartlarını da seçemeyiz...mekke şartları var Medine şartları var...Külli irade etkindir imtihanımızda ve seçimimizde...mekke şartlarında "Faiz haramdır "deme Kur’anı buda bu senin suçun değil ki hesabı sana sorulsun...Peygamberin sorumlulukları var ama fıtratı da ona göre...elçi değiliz biz ...elçisine zenginlik verdi bize de verse biz de elçilik davası için harcamasak sorumluyuz evlilikleri bile elçilik görevi davası içindi peygamberin...yani biz de evlilikte de elçilik davası yapalım ama gücümüz kadar sorumluyuz...Peygamber mekkedede faizle iştigali yok ama amcası ABBASIN var...zordur peygamberin izi ve sorumlu da değiliz...adl sıfatı derki ne az ne çok imkanın kadar benze örtüş peygamberle...Hz Abbas gibi faizle de meşgul ol...Hatta faizle kazan sadaka ver...haramdan kazanılan sadaka olur fakire faiz kazancı verilir bizim fıkhımızda...ama kem aletle kemalat olmaz...hz Peygambere hz malı zengin etti faizle zengin olmadı efendimiz ama amcası oldu...zekat almadı ganimet aldı peygamberimiz...amcasıyla aynı kaderi paylaşmadı seçtiklerini seçkin usullerle zengin etti yüüce Allah...
Eksiğin tercihi elsiklikten yanadır...
İşte...Hz Peygamberimiz hz haticenin malı ile zengin kılındı hz Abbas faizle zengin oldu...
Fıtrat görevin tefsirdir şifresidir...denkleminde ilim olmayan ALİM sıfatına ekmel ayna olmayan esfel-i safiline yuvarlanır der Kur’an...esmaya aynalık seçilmişe takvalıya nasip olur...eksik aynalık esfeli safilin kılar maymuna çevrildi "cumartesi yasağına uymayan yahudiler ve bazı kavimle helak oldu...hepsinde ölçü esmadır...yani esmadadır Allahın rızası..."fakir muhammedi Allah bile sevmez...zenginlik verir hemen...Fakir bulduk zenginleştirdik dedi kur’anda Allah...Rızası esmadadır çünkü.fakirliği sevmez fakire peygamberlik vermez verirse zenginliği verir...
Peygamberler esmaya ekmel aynadır...hz isaya "Oğul" denilmiş işte.ekmelliğini tasdiktir bu.esma ekmelliktir...ekmelleştiricidir...parada da ekmellik var ilah sanma ama kıymetsiz de sanma...bu gün para devleti planladı 1.ve 2. dünya savaşlarını...etkindiler ve başardılar...işte putini de Bideni de etkilerine almışlar...
Adaletsizlik nasıl suçsa fakirlik de aynen o kadar suçtur Allah katında..."Fakir şeytandır"denilir bizde.
Kur’an faikirlikten kurtuluş yollarını öğütledi...Fakirsen bari ilimde zengin ol...şehit ol fedakarlıkta zengin ol dedi Kur’an...
İlah katında sınıfçılık yok ama fakirlik sevilmez ...Bari ilimde zengin ol bari cesarette zengin ol...Veren el üstündür ve üstedir...şifrasi belli rızanın aranacağı yer belli...
Evet...insan Allah’a ibadet için yaratılmıştır.İnsan Allah’ın isimlerini gösteren en parlak bir aynadır. yani ayna olmalıdır...iyi insandır dediğin bu ölçüye göre mi iyi...yoksa pagan mısın senin ölçülerin mi var...demokrasi iyi diyor adam adam değil pagan...hiç fakir idareci oldumu ilimde akılda tecrübede zengin bile olsa...Para devleti tayin etti ülkelere idarecileri demokrasi seçim perdedir ancak...
Allah der ki kendini fakir hisset...beni zengin...Zira ...her şey zıddıyla bilinir. Acizlik ve fakirlik hadsiz düşmanlara karşı insanı Allah’ı tanımaya, bir nokta-i istinat aramaya sevkeder.Fakir ve muhtaçlığın bitmesin kanaatci olma der Allah...şükrün yeter demek olmasın ...Yeter diyen ilah oldum demiş olur çünkü...
Ganiyy-i Rahîm’in dergâhına dayan, duâ ile el aç, muhtaç olduğu her şeyi O’ndan iste. yeter deme.tanrımısın yeter deme bu kibirdir şükür yeter anlamına zıttır...şükür veren var demektir.Gözü doymaz ol der hadis...Gözünü toprak doyurasıca ol der hadis ama insan değil tanrı olanlar paganlar bu duyguyu eleştirmişler...Allah (cc) kuluna her istediğini vermeye Kadir bir Ganiy-yi Mutlak’tır. Ya dünyada, ya âhirette verir.İstemelerin bitmesin pagan istemez...ve şükretmez...istemek ve şükür suç değil Allahı ganiliğini zikirdir bu istemeler dualar duasız kibirlidir pagandır...şükür yeter demekse asiliktir.duasızlığı seçmektir...duanız yoksa kıymetiniz yok dedi Allah yeter diyenin kıymeti biter...duası istemesi bitenin kıymeti biter...
Evet...Cevâd-ı Kerîm’in misafirine fakr ve ihtiyaç nasıl elîm ve ağır olabilir? Olamaz!ganı 0
Paganı ve eleştirisini eleştir...aç gözlü ol der hadis insanın tanımı bu..insan deme aç gözlü olmayana ekmelliğe aşık olmayana...
Fakirliğini halka gösterip dilencilik yapma.Allahı seç dedi kur’an...Fakirim de Allaha...pagansın ilahsın kibirlisin değilse...
Övülen fakirlik var Kur’ana sor bunu...evet...Kâmil insanlar bu mânâdaki fakirlikle fahretmişlerdir. Rahman ve Rezzak olan Allah’ın rahmet kapısını çalmışlar, yalvarmışlar; hazîne-i rahmetin en birinci anahtarı olan "Bismillâhirrahmânirrahîm"le tükenmez hazinelerin kapısını açmışlar; hadsiz ikram ve ihsanlara nail olmuşlardır.
Peygamberimiz, "Fakirlik küfre yakındır!" buyurmuşlardır.
Müslümanlar çalışacak, kazanacak fakat zengin olmayacak. Yâni kazandığını yığmayacak. Nefsi için saklamayacak, akrabalarına, komşularına, milletine yardımcı olmaya çalışacaktır.
Dünya dârülhikmettir, sebepler âlemidir, çalışan kazanır. Müslüman olup olmamak farketmez!
Evet...Paganlık değil mürşidlik yap...insanlığa...Dünyanın güzel yüzü de var...paranın da malın da...evladın da...Sözler’de şöyle bir izah var...:"Dünyanın üç yüzü vardır: Biri Esmâ-i Hüsnâ’ya bakar, onların nakışlarını gösterir, onlara âyine olur. Dünyanın bu yüzü gayet güzeldir, nefrete değil, aşka lâyıktır. Dünyanın bu yüzünü sevmek Allah’ın isimlerini sevmektir."
"İkinci yüzü âhirete bakar, âhiretin tarlasıdır. Cennetin mezraasıdır. Rahmetin çiçek bahçesidir. Burada ekilir, âhirette biçilir. Şu yüzü de evvelki yüzü gibi güzeldir. Tahkire değil, muhabbete lâyıktır."
"Üçüncü yüzü haramlara, günahlara, nefsin hevesatına bakan ve gaflet perdesi olan yüzüdür. Şu yüz çirkindir, fenadır, pistir, zaildir, elemlidir, aldatıcıdır. İşte Müslüman bundan kaçınandır. Dünyanın bu yüzünü sevmek, hadisteki ifadesiyle bütün hataların başıdır...
Evet..."Ey insan! Senin elinde bulunan nefis ve maun senin mülkün değil, belki sana emanettir. Bu emanetin Mâlik’i her şeye Kadir, her şeyi bilir bir Rahîm-i Kerîm’dir. O, senin yanındaki mülkünü senden satın almak istiyor. Tâ senin için muhafaza etsin! Zayi olmasın! İleride mühim bir fiyat sana verecek! Sen muvazzaf ve memur bir askersin. O’nun nâmıyla çalış ve hesabıyla amel et! O’dur ki, muhtaç olduğun şeyleri sana rızık olarak gönderiyor ve senin takatin yetmediği şeylerden seni muahaza eder."
Evet...Allah Ganiy-yi Mutlak’tır. İnsan Allah’a hâlis bir kul olursa, Allah’ın mülkü olan kâinat onun mülkü gibi olur. İşte gerçek zenginlik budur...Mal biriktirmek için değildir...rızaya vasıta kıl.değilse aklın fakir. tecrüben fakir esmaya aynalığın fakir yani fakirsin sen...
0 yorum
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.