- 357 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
KARA KAPLI DEFTERİMDEN NOTLAR (10)
"Koşullar ne olursa olsun bana hiç yanlış yapmaz, kötü günlerimde hep yanımda olur, bana olan davranışlarında samimidir, beni çok sever, bana ve düşüncelerime çok değer verir, ona daima güvenirim." diyebileceğim insanların bir listesini hazırlamak istedim.
Sonuç: Öyle bir liste oluşmadı, çünkü kalem yazmadı. Olmayan bir şey yazılmaz.
En yakınlarım dahi bu listeye giremediyse sizin girmemeniz çok normaldir. Şaşırdınız mı yoksa? Şaşırmayın, ben hiç şaşırmadım.
Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da ayağımı yorganıma göre uzatıp planlı, programlı, sağlıklı bir şekilde yaşamaya devam etmeliyim. Çünkü namerte muhtaç olmamak için bu dünyada daima güçlü olmak zorundayım ve biliyorum ki para ve sağlık iki büyük güçtür. İkisinden birinin olmaması birbirini etkiler. Paran yoksa sağlığını da kaybedersin, çünkü yeterli beslenemezsin, temel ihtiyaçlarını karşılayamazsın, vücut çöküntüye uğrar. Sağlığını kaybedersen yeri gelir para bile kurtaramaz seni. Ne kadar ilginç değil mi? Paranın yokluğu zamanla hem insanın sağlığını bozuyor hem de bozulan sağlıkta yeri geliyor para bile çözüm olmuyor. Bu dünyada herkes parası ve mevkisi kadar söz sahibidir.
Paran, mevkin yoksa sen de yoksun kardeşim, ben de yokum. Hiç kimse kendisini kandırmasın."Yanlış düşünüyorsun." diyen varsa çevresine şöyle bir baksın. Örneğin ülkeleri yöneten insanlar uzaydan gelmediler. Onları da insanlar seçti. Onlar seçilene kadar o güç senin, benim ellerimdeydi, şimdi onların ellerine geçti. Onlarda para var, mevki var, yetki var. Verecekleri kararlar iki dudaklarının arasındayken senin, benim elimde şu an ne var?
Bu örneği şunun için verdim, sadece eşimiz, dostumuz, akrabalarımız değil bizleri hayal kırıklığına uğratanlar. Menfaat her yerde var. Hangimiz kullanılmıyoruz ki. Acımasız dünyanın kuralı budur. Hiç kimseden fayda yoktur.Tırnağın varsa başını kaşırsın.
Unutmayın, en büyük dost insanın kendisidir. Dünya, büyük bir sahnede küçük insanların oynadıkları tiyatro oyunudur.
Vecdi Murat SOYDAN
18 Aralık 2022, Isparta
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.