Kim Masum Ki?
Kim masum ki …
Kim ettikleri cılız amelle cennet kapısında olmayı ve Kevser nehrine ulaşmayı umuyor ki? Kime sorsam herkes…
Oysa dünya için çalışmadan, emek sarf etmeden kime para verirler ki, maaş alır ki?
Hem hiç bir ibadet etmeyeceksin
Hem hiç bir fakire zekat vermeyeceksin
Üstelik aşağılayacak, hakir göreceksin…
Haddinden fazla yağan yağmur gibi, sel olup sağına soluna zarar vereceksin!
Sonrada ben toprağa su verdim neden toprak yeşermiyor, kıtlık var diyeceksin!
Her hareketin şekilcilik üzerine…
Yılana bakmak gibi… Donmuş gibi ayakta bekleyeceksin. Beynin durmuş. Adeta yılanın sokmasını bekleyeceksin! Ne kadar kötülesen bile, hiç bir canlı kendisine zarar vermedikçe, acıkmadıkça… İhtiyacı olmadıkça hangi canlıya zarar verir ki? Üstelik zarar verdiği sınırlı otlakta, yani kurbanı o otlağa zarar veren oluyorsa. Güçlü olanın yaşaması için, neslin devamı için bir faydası dokunmuşken…
Heykelde ayakta durur ama ruhu yoktur… İnsan o heykelden farklıdır aslında ruhu vardır, nefes alır kalbide atar ama her hareketi donmuş gibidir, heykel gibi… Ruhu karanlığın içinde, hayalleri bataklığın üstünde, yaptıklarını gölgeleyen sisleri bir türlü dağılmaz. Mekanı değiştiren heykel gibidir hareketleri. O heykelin acıyı hissetmediği gibidir hisleri! O heykel cennete gitse ne olur cehennemde yansa!
Hani birde o heykel haliyle ibadet eder… İbadeti yaşamına nükseder mi, haydi sizde düşünün ve karar verin. Heyhat Allah’ı kim kandırabilir ki… Niyetini ve ne yaptığını gören ve denetleyen meleklerde varken… Yazılıyor ve videoya alınıyor her anı. Mahşerde sorgulandığında, bunlar o heykelin önüne konulacak diyor Kur’an.
İnsan ne zaman heykelini kendi kendine haraket eden bir canlı haline getirecek… Bir ruhunun olduğuna, insan olmaya niyet edecek ki? İnsan olmadan, nasıl bir öbür dünya hayal edebilir ki? Hani aklı durur, otomatik kapının kapalı olduğunu görmez… Çarpar hızlıca kafasını, belki de yığılır kalır oracıkta… İşte dört dörtlük heykel oluverir birden… Acizliğini anlar işte o zaman. Onu iyileştiren, onu kim yaratmış anlar işte… Hangi insan o parçalanmış heykeli eski haline döndürebilir ki?
Kim Masum Ki…
Kim Allah’a muhtaç değil ki?
Hala nedir durum
Düşünmeyecek misiniz…
Saffet Kuramaz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.