- 244 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
SAHAFTA BİR KİTAP (1924 – 1974 CUMHURİYET)
Koşa koşa geldi Umut Avşaroğlu
--- Bak Kaan ne buldum!
Diyorsa; kesin o bir kitaptır…
--- !!!
Genelde bulduğu, aldığı kitapları ilk bana gösterir, neredeyse tüm servetini kitaplara yatırmıştır… O bir kitap aşığı ve dostudur.
Akıllara zarar güzellikte bir kitap vardı elinde, kalın ciltli biraz yıpranmış; alışkanlıktan basım tarihine baktım 1974 İstanbul… 35 lira bugün ki kurda kaç mecidiye acaba?
1924 – 1974 CUMHURİYET başlığını taşıyor kitap. Cumhuriyet Gazetesinin miadını anlatıyor. Neden kurulduğunu, kurulurken amacı, içeriğinin nasıl olacağını da okuyucuya soruyor.
Kitap Yunus Nadi’nin "SUNUŞ" adlı yazısıyla açılıyor ve arkasından onlarca yazarla devam ediyor… Kimler yazmamış ki Cumhuriyette…
Nadir Nadi, Melih Cevdet Anday, İlhan Selçuk, Celal Bayar, Fikret Otyam, Falih Rıfkı Atay, Y. Kadri Karaosmanoğlu, Mehmet Barlas! Yahya Kemal, Altan Öymen, Peyami Safa, Burhan Felek, Hıfzı Topuz, Fakir Baykurt, Erdal Atabek, Bahriye Üçok, Halikarnas Balıkçısı, Nurullah Ataç, Behçet Kemal Çağlar, Halid Ziya Uşaklıgil, Ziya Gökalp.
Bedri Rahmi Eyüpoğlu, Ahmed Haşim, Ahmet Muhip Dranas, Ahmed Hamdi Tanpınar, Ahmet Kutsi Tecer Siyasal.
Ekonomi kısmında;
Bir de sanat kısmı var ki dillere destan…
Selmi Andak, Atilla Dorsay, Muhsin Ertuğrul, Metin Toker, Reşat Nuri Güntekin sadece 1974 de kadar yazan bazı yazarlardan sadece birkaçı…
İsimler o kadar çok ki; yer yetmez yazmaya...
Daha sonraki yıllarda hatırlıyorum da; özlemle anarken ATTİLA İLHAN vardı… Sonra;
“Dam Üstünde Saksağan”la Müjdat Gezen…
Ve diğerleri…
Cumhuriyet Gazetesi yıllarca bünyesinde yüzlerce yazar ve basın muhabiri yetiştirdi “TÜRKİYE CUMHURİYETİ” için çabası asla yadsınamaz. Bir okul olduğu da muhakkaktır.
Kitap 1924 den 1974 de gelirken bazı ön sayfa başlıklarını arka sayfada yayımlamış…
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ün ölümünden Kore savaşına, Kıbrıs çıkartmasından Adnan Menderes ve ihtilale kadar birçok başlık yer alıyor kitapta…
Sizi bilmem ama benim gözlerim parladı, Umut ise havalarda uçuyordu…
İnsan bu günü düşünüyor da nasıl bir hayıflanma yaşıyor anlatılır, anlaşılır şey değil…
Nice kitaplı günlere…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.