- 216 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Türk kültür ve töresi islam ile hiç çatışmıyor. Blakis kolaylaştırıyor.
Türk kültür ve töresi islam ile hiç çatışmıyor. Blakis kolaylaştırıyor.
Türkler Asya’dan çıkmadan dahi bazı adaletli yönetim sistemleriyle belli bir düzen ile yönetilmişlerdir. Türk töresinde Herhangi bir kanun ya da yazılı belge olmamasına rağmen topluma bir yaptırımı vardır. Bu yaptırım dışına çıkılmazdı. Bu yazılı olmayan ama güçlü bir yaptırıma sahip kuralların yanında bazı yazılı yaptırımları da yok değildi. En hassas nokta Türk töresidir. Bütün bireyler Türk töresi söz konusu olduğunda gönüllü ve isteklidir.
Bir başka neslin töresiyle karıştırmamak gerekir. Türk töresinde ırkların ve dinlerin ayrımı yoktur. Tüm dinler özgürdür. Kısıtlama ve öteleme yoktur. Bireysel ilişkileri, sosyal ilişkileri asosyal davranışları irdeleyip düzene koyan toplum davranışlarını kişi davranışlarını bir disiplin ve otorite çerçevesinde, Milli barış ve dayanışmayı sağlayan bir kültür kurumudur. Türk kültüründe her toplumun her bireyin yeri, sırası ve statüsü belirlidir. Sırası ve görevleri belirli kurallarla sabitlenmiştir.
Devlet yönetimi ve ordunun kurumsallaştırılması Türk törelerine göre oluşturulur. Türk töresinde, devlet ulusu için vardır. Tüm kaynakları, din, etnik kimlik ayırt etmeksizin tarafsızca, eşit şekilde dağıtırdı. Kutsalların onurunu koruyanlar, dünyanın en zengin ulusu olabilmek için sistemli, disiplinli bir şekilde yeryüzünü ve onların insanlarını tanıyıp emek verenler olduğu gibi, töre dışı hareket edenler karşılarında toplumun tepkisini görürlerdi.
Türk kültüründe, töresinde adalet en önde gelen bir özelliktir. Adaletle hükmetmeyen bir lider görülmemiştir. Yaptırımlar net olduğu gibi cezaları da nettir. Tüm toplum bireyleri tarafından bilinir ve kesin uygulanır. Hiçbir toplumda olmayan ama Türk kültüründe var olup uygulanan astın üste hesap sorması mümkündü ve uygulanırdı. Türk kültüründe ve töresinde yönetenle yönetilen, ceza verenle cezalandırılan aynı safta çalışır ve birbirinden sorumlu olurlardı.
Doğuya, güneşe bakan evlerinin kapısı kilitlenmez. Hırsızlık yoktur. Hakan kendi özel varlığını belli zamanlarda halka eşit dağıtılırdı. Suç ve suçlu hanedanda olsa fark etmezdi. Türk töresine karşı çıkan hanedan mensuplarına ölüm cezası verilince, kendi yayının kirişi ile boğulurdu. Osmanlılar devrinde bile bu böyle olmuştur. Namussuzluğun, iffetsizliğin cezası ölümdü. Türk töresinde ve kültüründe Büyüğe saygı, küçüğe şefkat ve sevgi zorunludur. Toplumun inşa edildiği temel noktadır. Anne ve baba, çok küçük yaşlardan başlayarak töre kurallarını ve bildiği her şeyi çocuklarına öğretir ve uygulatırdı. Toplumun faydası için dürüst davranan her bireyin önü açılır. Yönetici sınıfına geçer. Töre dışı, bencilce davranan birey, sınıfı, yaşı ne olurda olsun toplum dışı bırakılırdı. Hiç kimse onla konuşmaz, sofraya alınmazdı. Oba tarafından dışlanırdı.
Türk ulusu Türk’ten başka dost kabul etmez, hür yaşar ve sırtını dönmez. Türk egemenliğinde, İslam’ın her kuralına uyum sağlayan Türk töresi Musevi, Hristiyan, Budist, Şaman gibi batıl dinlere bile müdahale etmez beraberce mutlu bir şekilde yaşamışlardır.
Türk kültür ve bağlı olduğu töresinin tüm insanları kucakladığını, ülkemizin temel ideolojisinin temel referans noktasının adalet ve Türk töresi olduğunu, iddia etmiştir. O zamanın koşullarına göre, en ileri demokrasidir. Devlet yapılanmasında töre esastır. Devlet yurttaşlarının ücretsiz ulaşım, sağlık, eğitim, güvenliğini sağlar. Bu bağlamda ipek yolu ile tüm Asya ve Avrupa, binlerce Türk ürünü yapıtlarla, kervansaraylarla doludur.
Diğer kültürlerin gelenek göreneklerine, sağlıksız yiyeceklerine ve giysilerine özenilmez. Taklit edilmez. Gösterişe ve debdebeye önem verilmez. Yöneten, yönetilen hiçbir şeyi israf etmez, aynı şeyleri giyer, aynı şeyleri içerler. Sosyal felaketlerde kıtlık, deprem, sel olduğunda ortak akıl ile birlik olup, her türlü zorluğun üzerinden gelirler. Çok küçük yaşlardan itibaren çocuklara Türk töresi öğretilir. Barışta ve savaşta tam olarak ne yapacakları konusunda bilinçlendirilirler. Hakanlar tüm buyruklarını bilinçli verir. Halklar ve beyler cesur ve bilgedir. Türk Milletini sevmek üzere yetiştirilir.
Türk töresi, çok küçük yaşlardan başlayan sorumluluk duygusu demektir. Türk devlet anlayışında töre ve kültürün büyük yeri vardır. bu anlayışla tüm kuralları kültür ve töremizde yerini bulmuştur dolayısıyla devlet işleyişinde kültür ve töre olarak yerine oturmuştur. Eğer dünya barış içinde yaşamak istiyorsa dünya nimetlerini adaletli paylaşmak istiyorsa dinimizde de yerini aldığı Türk kültür ve töresine yer vermeliler ve bağlı olduğu töresinin tüm insanları kucakladığını, ülkemizin temel ideolojisinin temel referans noktasının kültür ve Türk töresi olduğunu, iddia etmiştir. O zamanın koşullarına göre, en ileri demokrasidir.
Devlet yapılanmasında töre esastır. Devlet yurttaşlarının ücretsiz ulaşım, sağlık, eğitim, güvenliğini sağlar. Bu bağlamda ipek yolu ile tüm Asya ve Avrupa, binlerce Türk ürünü yapıtlarla, kervansaraylarla doludur. Çok küçük yaşlardan itibaren çocuklara Türk töresi öğretilir. Barışta ve savaşta tam olarak ne yapacakları konusunda bilinçlendirilirler. Türk Milletini sevmek üzere yetiştirilir. Türk töresi, yüksek çok küçük yaşlardan başlayan sorumluluk duygusu demektir.
Devlet hizmetinde, insanların ilişkilerinde millete hizmeti ve insanlara saygıyı esas alır. Ağırbaşlı, vakarlı, ciddi, çok konuşmayan, gerektiği zaman az ve öz konuşan, soğukkanlı olan, birden öfkelenmeyen, cesur, ahlaklı, azimli, sözüne ve vazifesine sadık, disiplinli, yalan söylemeyen kişiler yetiştirilir. En önemlisi, topluma ihanetin zararları ve cezası öğretilir. Avrupa’ da fertler karşılıklı münasebetlerinde
“Türk sözü mü?” derler. Onlar Türk sözüne güvenileceğini bilmektedirler. Büyüğünün emrinden çıkmamak, Türk töresinin esas unsurlarıdır. Türkler bütün devletlerini bu töre ile kurmuşlar, töreyi bozunca da yıkılmışlardır.
Türk kültür ve töresinin islam ile hiçbir şeyi çatışmıyor ve bilakis islamın yaşanmasını ve uygulanmasını kolaylaştırıyor
==========================AR========================
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.