- 324 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
YA RABBİM MUHAMMED ALEYHİSSELAMIN HÜRMETİNE BENİ AFFET DUA EDİYORUM:
Mevlüd-i nebi hürmetine
YA RABBİM MUHAMMED ALEYHİSSELAMIN HÜRMETİNE BENİ AFFET DUA EDİYORUM:
Cahiliye döneminin bitmesi ve yeniden ilim irfan ve nur ile dolduğu bir gün. Cehalet ve zulmün hüküm sürdüğü karanlığın her yeri kapladığı buna karşılık merhamet, hikmetin ve erdemin yok olduğu kaybolup karanlığa büründüğü bir an. Mekke zalimlerinin güçsüzü ezip fakiri köle olarak alıp sattığı bir zaman. güçlünün zayıfı ezdiği bir çağ.
Cehaletin her köşe ve hücreyi kapladığı Allah Rasül’ ünün gelişiyle ilmin, adaletin ve şefkatin aydınlığında asırlara sürecek olan saadet döneminin başladığı bir dönem. Çağlar saadete dönüşmüştür. Cahiliye girdabında özünü ve değerlerini yitiren insanlık, onun yoluna revan olup kardeşliğin, iyiliğin ve güzel ahlakın en güzelleri yeryüzüyle buluşturmuştur.
Böylece bireysel, toplumsal ve evrensel düzlemde varlık, gaye, insan, bilgi ve değer ekseninde tarihin en büyük dönüşümü yaşanmıştır. İnsanlığın varlık ve âlem hakkındaki yerleşik bakış açısını tümden değiştirerek yerine rahmanî anlayışı yerleştiren, gerçekleştirdiği bu büyük inkişafla âlemdeki bütün rahmet kapılarının insanlığa açılmasına vesile olan manevi bir anahtardır
Beşerin cahiliye anlayışına teslim olduğu bir dönemde, nebevi silsilenin, rahmet peygamberi Hz. Muhammed Mustafa ile taçlandığı, üstün insani erdem ve faziletlerin, Allah Rasülü’nün şahsında bayraklaştığı bir dönüm noktasıdır. Doğuşu ile dünya yeniden şekillenmiş, rahmet deryasına bürünmüştür.
Kisra’nın sarayı yıkılmış mecusilerin ateşi sönmüş, sava gölü kurumuş. Semave çölünü su basmıştır. Bugün önü alınamayan dünyevi menfaat ve ihtirasların sebep olduğu bireysellik girdabındaki insanlık; yolunu, yönünü ve yörüngesini kaybederek yok olmaya yüz tutmaktadır. İnsanın, çevre ve kâinatla ilişkilerinin mekanik bir hâle büründüğü, metafizik buhranlar sebebiyle varoluşun anlamsızlaşıp gayenin kaybolduğu, maddenin yüceltilerek hikmetin yitirildiği bir dünya, ideal manada yaşanılır olmaktan günbegün uzaklaşmaktadır.
Eğer bu gün dünyamız; acı, hüzün ve gözyaşının esaretinde kıvranıyorsa o kutlu nebinin yolunu bırakmamızdandır. Her ne sebeple olursa olsun, insan olmanın onuru ile bağdaşmayan bu yaşam tarzını terk edip bize bırakılan emanetleri gelecek kuşaklara en doğru şekilde ve tümüyle aktarmamız sayesinde islam ayakta kalacaktır. Herşeye rağmen islamın yaşandığı ve manevi iklimin gelişip genişlediği bu güne ulaştıran Allah’a şükürler olsun diyor ve tüm islam aleminin nebisinin doğum gününü kutluyorum. Yâ Rabbî, Muhammed aleyhisselamın hürmetine ve bu gün hürmetine beni affet” diye dua ediyorum.
============================AR==================================
YORUMLAR
Hicri yılın üçüncü ayında idrak edilen Mevlid Kandili, Peygamber Efendimiz Hazreti Muhammed'in dünyaya teşrif ettiği, dünyayı şereflendirdiği gecedir. Böylesine anlamlı bir gün bu yıl İslam alemi için bir başka anlamlı gün olan Cuma günü ile aynı güne denk geldi.
Hz. Muhammed (SAV), gönüllerin sultanı, cehalet asrını saadet asrına çeviren örnekliği ve rehberliği ile sadece bir kavme veya millete değil, bütün insanlığa peygamber olarak gönderilmiştir. Manevi duyguların en üst seviyelere yükseldiği bu gecede, yapacağımız dualar ümit ediyoruz ki ailelerimiz, milletimiz, ülkemizin dirliği adına kabul olur. Bu duygularla idrak edilen Mevlid Kandilinin tüm İslam Âlemine huzur, mutluluk getirmesini diliyor ve Mevlid Kandilinizi en kalbi duygularımla kutluyorum.
Saygılarımla.