Cebrail Ne iş yapar.!
Cebrail Ne iş yapar.!
İnancımızın temel dayanağı olan ve dinimizin hükümlerinin bizlere ulaştırıldığı,
Kuran’ın beyanlarına göre ilahi mesajları,
Dinimizin temsilcisi tebliğcisi.
Hz. Muhammed’e vahiyler Hz.Cebrail aracılığıyla ulaştırıldı,
Peygamberimiz. Hz.Muhammet son Peygamber ise ki,
Kuran’ın beyanları bu doğrultura,
Peygamberimiz. Hz.Muhammed’in ebeddiyete irtihalinden sonra.
Hz.Cebrailin misyonu sonlanmış mı oluyor.!Tabi ki değil.
Zira (deyim yerindeyse) asıl mesaisi yeni başlamış oluyor.
-Ankebut. 69. Uğrumuzda cihad edenleri, elbette Biz onları, yollarımıza iletiriz. Muhakkak ki Allah ihsan edenlerle beraberdir.
İlim yolunda gösterilen azim ve gayret en büyük cihattır.
Bu minval üzere azim ve gayret gösterenlere yüce Allah ilimlerini artırmayı Cebrail (a.s) aracılığıyla zihinlerine yüreklerine ilham eder.
Demek oluyor ki.Hz. Cebrail vazifesini kesintisiz yapmakta ve yapacaktır ta ki o belirlenen zaman gelene kadar.!
- "Bildikleriyle amel edene bilmedikleri öğretilir." Hdis-i Şerif.
YORUMLAR
Güzel bir yazıydı. Cebrail'in (AS) elbette başka birçok görevi bulunmaktadır. Bu görevlerden örneğin biri şudur:
Kur’an-ı Kerim'de 'Melekler ve Ruh (Cebrail) o gecede, Rablerinin izniyle her türlü iş için iner de iner.' (Kadir suresi, 8. ayet) buyrularak her Kadir Gecesinde diğer meleklerle birlikte Cebrail'in (AS) yeryüzüne indiğini haber verilmektedir. Bir sonraki ayette ise de meleklerin ve Cebrail’in (AS), o gece tan yeri ağarıncaya kadar yeryüzünün esenliğine ve yeryüzüne yayılan rahmete şahitlik ettiğini anlamaktayız. Buradan Cebrail’in (AS) bir görevinin de yeryüzüne rahmet, huzur ve esenlik indirmek olduğunu anlıyoruz.
Saygılarımla.